English Version
English

به فلسفه‌ی وجودی خود پی ببریم

به فلسفه‌ی وجودی خود پی ببریم

سیزدهمین جلسه از دوره سوم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی بیرجند به استادی همسفر معصومه، نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری همسفر زهره با دستور جلسه‌ی «وادی دوم و تأثیر آن روی من» روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان معصومه هستم همسفر محمدعلی؛
در وادی اول آموختیم که با تفکر ساختارها آغاز می‌شود بدون تفکر، آنچه هست رو به زوال می‌رود. آموختیم باید تفکر کنیم، درست فکر کنیم، قبل از هر انجامی به انجام و چگونگی انجام فکر کنیم، سعی کنیم به خیلی از چیزها فکر نکنیم، آموختیم که تفکر یک حرکت درونی است که ترسیم کننده رفتارهای بیرونی است. تفکر مثبت، رفتار و رویداد مثبت و تفکر منفی، رفتار منفی و حال بد را به دنبال خواهد داشت.
اما وادی دوم، هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.
زمانی که مصرف کننده مواد مخدر، برای شروع درمان و آغاز سفر اول، به وادی اول می‌رسد و به آن عمل می‌کند، وقتی فکر می‌کند به خودش و کارهایی که انجام داده و تخریب‌هایی که به وجود آورده است، چه موقعیت‌ها و چه فرصت‌هایی را از دست داده است، چه ضربات سهمگینی به خود و اطرافیان خود وارد کرده است، چه آسیب‌هایی در جسم خود به وجود آورده است. زمانی که فکر می‌کند چه راه سخت و طولانی را باید برای رسیدن به درمان اعتیاد و جبران تخریب‌ها طی نماید، در مقابل این هجمه ممکن است ضعف و ناامیدی بر او مستولی شود، به دنبال ناامیدی، حس پوچی به او دست می‌دهد از خودش و هستی و حتی از خداوند گله و شکایت دارد؛ در این حالت از خداوند می‌پرسد که چرا من را خلق کردی؟ چرا باید من این همه بدبخت باشم؟ چرا این همه خراب‌کاری کردم؟ چه‌طور می‌توانم این همه خراب‌کاری را درست کنم؟ در این مقطع وادی دوم برای از بین بردن این تفکرات مخرب و ویرانگر و احساس پوچی، بیهودگی و ناامیدی مطرح می‌شود.
ناامیدی یکی از مخرب‌ترین حس‌هایی است که ممکن است به سراغ انسان بیاید. انسان موجودی قدرتمند است و خداوند نیروها و قدرت‌های عظیمی را به او داده است. نیروی منفی خوب می‌داند که انسان با وجود این نیروها و قدرت‌ها شکست‌ناپذیر است، شیطان خوب می‌داند که انسان را از بیرون نمی‌تواند شکست دهد به همین دلیل تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا این نیروها را از درون خنثی کند. ناامیدی، یکی از همین ترفندها است.
نیروی منفی با استفاده از حس ناامیدی موتورهای تولید کننده نیروهای انسان را از درون خاموش می‌کند، در این هنگام انسان از حرکت باز می‌ماند و خودش را توقف می‌کند؛ این حس به قدری خطرناک است که حتی ممکن است انسان را به جایی برساند که خودش را نابود کند و دست به خودکشی بزند. وادی دوم با پیام بسیار زیبای خود ما را در مقابل این نقشه نیروی منفی تجهیز و آماده می‌کند.
امیدوارم همه به فلسفه وجودی خود پی ببریم.

در ادامه تقدیر از نفرات برتر آزمون شماره ۴ فروردین ماه

تایپ و ویرایش: همسفر مهناز رهجوی راهنما همسفر معصومه( لژیون دوم )

عکاس: مرزبان خبری

ارسال خبر: همسفر مریم مرزبان خبری

همسفران نمایندگی بیرجند

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .