English Version
English

گروه خانواده - تشکیل ساختار با تفکر و امید

گروه خانواده - تشکیل ساختار با تفکر و امید

سلام دوستان فرشته هستم همسفر وحید

بعضی وقت‌ها فکر می‌کنیم هیچ ارزشی نداریم، آدم حسابی نیستیم، کاری از ما ساخته نیست، اما این وادی می‌گوید: خلق هیچ موجودی بی‌دلیل نیست. اگر خوب تفکر کرده و بررسی کنیم متوجه می‌شویم تمام موجودات مفید هستند، برای مثال یک کرم خاکی را درنظر بگیریم با حفره‌هایی که در خاک ایجاد می‌کند باعث می‌شود که اکسیژن هوا به خاک برسد، خاک غنی و تقویت شود، در پزشکی و تهیه دارو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و... حال منِ انسان که ادعا می‌کنم اشرف مخلوقات هستم چگونه می‌توانم بگویم که خداوند مرا بیهوده خلق کرده است؟

باید فکر کنیم تا پی به ارزش وجود خودمان ببریم، انسان وقتی قدم به هستی گذاشت خداوند برای او قدرت اختیار داد تا بتواند انتخاب کند و انتخاب راه درست نیاز به قدرت تشخیص و دانایی دارد، اگر من در زندگی با مشکل مواجه شدم به این دلیل بوده که راه درست را انتخاب نکردم، شاید هم باید اشتباه می‌رفتم تا تجربه کسب کنم و قوی‌تر شوم، وجود مشکلات باعث بروز ناامیدی می‌شوند، پس باید یاد بگیرم راه درست را انتخاب کنم، حرکت کنم و ایمان داشته باشم که مورد حمایت نیروهای الهی قرار می‌گیرم، بدانم با حل هر مشکل توانایی بیشتری به‌دست می‌آورم.

خدا را شکر می‌کنم در کنگره ۶۰ حضور پیدا کردم و می‌توانم از آموزش‌های ناب کنگره استفاده کرده، یاد بگیرم چطور از ضدارزش‌ها دوری کنم، قضاوت و غیبت نکنم، روی خودم تمرکز کنم تا بتوانم از پس مشکلات برآیم. من از این وادی آموختم هر انسانی دارای خصوصیات خاص خودش است و هرکس توانایی‌هایی دارد، اگر انجام یک‌سری ضدارزش‌ها و ندیدن توانایی خود و خارج شدن از راه مستقیم باعث شده در رنج قرار بگیرم و در تاریکی بروم، احساس پوچی و ناامیدی نکنم، چون با دريافت آموزش‌های کنگره می‌توانم به‌درستی درباره مسائل زندگی خود فکر کنم و با تفکر درست امیدوار می‌شوم و می‌توانم به سمت روشنایی حرکت کنم، بنابراین تمام تلاش خود را می‌کنم که مسیر درست را پیش بگیرم، ساختار ذهن خود را تغییر دهم تا با هر مشکل و بیماری که برایم پیش آمد دیگر تصور نکنم که زندگی برایم تمام شده است و به بن‌بست رسیده‌ام و تسلیم نیروهای مخرب نشوم، برای سلامتی و آرامش خود و خانواده‌ام تلاش کنم تا بتوانم از تاریکی‌ها رها شوم و به آرامش برسم. این حس و حال خوبم را مدیون آقای مهندس، آموزش‌های کنگره و راهنمای عزیزم خانم وجیهه هستم. 

سلام دوستان زینب هستم همسفر

در این وادی از جنگ نرم، یعنی جنگ افکار، اندیشه‌، محبت و قلم صحبت می‌کند، زیرا براساس وادی اول اولین قدم برای تشکیل ساختار و تغییر تفکر است و زندگی هر فرد را نوع تفکر او تعیین می‌کند. گاهی اوقات ممکن است خوب تفکر و اندیشه نکرده باشیم و دچار مشکل شویم، برای حل مشکل اول باید خودمان را پیدا کنیم، باید فکر کنیم که خودمان در زندگی چه نقش و توانایی داریم، تلاش و کوشش کنیم. باید به قدرتی برسیم که خیلی زود به‌هم نریزیم آدم‌هایی که به تفکر درستی می‌رسند وقتی با نقد و انتقاد درستی روبرو شوند آن را می‌پذیرند و اگر نادرست باشد به آن اهمیت نمی‌دهند.

مولانا می‌گوید: ای برادر تو همان اندیشه‌ای/مابقی تو استخوان و ریشه‌ای. همه چیز برمی‌گردد به اندیشه ما، اگر مثبت باشد امید و سرزندگی را به‌دنبال دارد و اگر مخرب و منفی باشد، انسان در تاریکی و ناامیدی فرومی‌رود، چون قدرت اندیشه انسان خیلی‌خیلی بالا است که شاید ما آن را دست‌کم می‌گیریم. انسان‌هایی که توانمند هستند از قدرت اندیشیدن بسیار استفاده می‌کنند. برای تصمیم‌گیری معیارهایی را درنظر می‌گیریم و برمبنای آن‌ها حرکت می‌کنیم، اگر معیارها بر اساس تفکر و دید مثبت باشد، به آن امید می‌گوییم، اگر با دید منفی باشد به آن ناامیدی می‌گوییم، ناامیدی یعنی بدبختی، فلاکت و با ناامیدی مهر و محبت از بین می‌رود.

ممکن است در زندگی با ناکامی‌هایی مواجه شویم یا آسیب‌هایی به ما رسیده باشد، این طبیعی است مهم این است که ما از آنها درس بگیریم. نکته مهم اینکه قدر آنچه داریم را بدانیم، ناامیدی یعنی بستن چشم به روی داشته‌های خود، هرچند اندک باشند.

یک انسان امیدوار و یک انسان ناامید در بیابان و تشنه بودند، فرد ناامید می‌گفت من از اول می‌دانستم که این بلا سرم می‌آید من بدبخت و بدشانسم و با این اندیشه منفی جانش را از دست داد، ولی فردی که امیدوار بود، می‌گفت همیشه یک راهی هست، شاید فرجی شد، یعنی آدم ناامید در چنین شرایطی شاید دو، سه‌روز دوام بیاورد، ولی آدم امیدوار دو، سه‌هفته شاید هم بیشتر، آدم ناامید قطعاً خواهد مرد ولی آدم امیدوار ممکن است راهی پیدا کند؛ بنابراین برای عمل به وادی دوم باید وادی اول را به‌درستی آموخت، زیرا تفکر و دیدگاه ما به هستی و حیات زندگی ما را می‌سازد. تفکر مثبت، امیدبخش است و هرچه امیدوارتر شویم از قدرت اندیشه‌ و تفکر بیشتری نیز برخوردار شده و در دوراهی‌های زندگی انتخاب درست‌ و بهتری خواهیم داشت.

ویراستاری: راهنما همسفر وجیهه (لژیون دوم)
ارسال: مرزبان خبری همسفر اعظم
همسفران نمایندگی سیرجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .