English Version
English

درد شکافنده فهم است

درد شکافنده فهم است

پیام وادی دوم امیدواری است و این‌که شاید برخی از ما تصور کنیم همه‌چیزتمام شده و خود را به هیچ پنداریم که البته این‌گونه تفکر، فقط یک توجیه برای فرورفتن بیشتر در تاریکی‌ها و به‌نوعی، تسلیم نابود شدن است. حال اگر به تمام هستی نگاه کنیم خواهیم دید امکان ندارد چیزی را بیابیم که به جهت بیهودگی پا به هستی گذاشته باشد. برای همه ما پیش‌آمده که با دیدن موجودات موذی برای ما سؤال شده که این موجود را چرا خداوند آفریده است؛ ولی حتماً یک هدفی یا یک فکری پشت آن بوده است.

حال ما انسان‌ها اشرف مخلوقات هستیم، بایستی قدر خودمان را بدانیم. ما که صاحب میلیاردها سلول هستیم باید آن‌ها را فرماندهی کنیم که من خودم با مصرف قلیان این فرماندهی را واگذار کرده بودم که خیلی از حس‌های من را بسته بود. من قبل از کنگره ۶۰ هر وقت به مسافرت یا بیرون شهر می‌رفتم، اولین چیزی که به ذهنم می‌آمد فقط قلیان بود، از خیلی چیزها و حس‌ها می‌گذشتم که به قیلیان برسم و حتی خیلی چیزها را نمی‌دیدم مثل‌اینکه دخترم چقدر کنار دریا غرق از شورونشاط بود یا آبی دریا که چقدر زیباست، صدای پرنده‌ها و خیلی از مسائل دیگر را که انگار یک‌پرده‌ای میان گوش من، چشم من و حتی عقل من کشیده بودند.

با ورودم به کنگره ۶۰ کمی حس‌هایم بیدار شد و بعد با سفر ویلیام که الآن ۳ روزبه رهایی‌ام مانده خیلی از حس‌هایم بازشده‌اند و تغییراتی در چهره‌ام، طرز فکرم و حس‌هایی که روزبه‌روز بیشتر باز می‌شوند روبه‌رو شده‌ام؛ حتی از طعم‌های غذاها بیشتر لذت می‌برم. این وادی به من گفت هیچ‌وقت دیر نیست و فهمیدم هر کاری که اراده کنم با متد DST، یعنی با در نظر گرفتن فرآیند زمان می‌توانم آن را حل کنم من چیزی هستم که خودم خواسته‌ام و هر چه هستم عین عدالت است.

مشکلات ما رحمت هستند نه لعنت و برای رشد من آمده‌اند و درد شکافنده فهم است و این‌که گنج در ویرانه‌ها است. فردی با یک مشکل روبه‌رو می‌شود و می‌گوید دیگر دنیا تمام شد و فردی دیگر با هزاران مشکل می‌گوید؛ بازهم راه‌حلی وجود دارد و تلاش می‌کند که به قول آقای مهندس؛ قطره‌ای آب بر روی مورچه‌ای افتاد و گفت؛ دنیا را آب‌برد، ان‌شاءالله ما جزو کسانی نباشیم که با یک قطره آب یا یک مشکل کوچک بگوییم سیل آمد و یا دنبال حل مشکل نرویم و ناامید شویم. خیلی چیزها به ما بستگی دارد و هر مسئله‌ای که امروز برای ما پیش می‌آید بذری است که دیروز کاشته‌ایم.

نویسنده: مسافر نیکوتین نازنین زهرا رهجوی راهنمای ویلیام وایت همسفر زهرا از نمایندگی رضا مشهد
رابط خبری: راهنمای ویلیام وایت همسفر زهرا از نمایندگی رضا مشهد
ویراستاری و ارسال: ‌راهنمای ویلیام وایت همسفر طاهره، نمایندگی البرز
گروه همسفران ویلیام وایت کنگره ۶۰

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .