English Version
English

شروع‌نکات‌منفی‌با‌تصویرسازی‌اشتباه

شروع‌نکات‌منفی‌با‌تصویرسازی‌اشتباه

چهارمین جلسه از دور دوم کارگاه‌های آموزشی‌خصوصی کنگره۶۰ نمایندگی آزادشهر با استادی مسافر علی؛ نگهبانی مسافر محمدرضا و دبیری مسافر نورمحمد با دستورجلسه "وادی دوم و تاثیر آن بر من" روز سه‌شنبه مورخه ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ راس ساعت۱۷ برگزارشد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان علی هستم مسافر.
شاکر و سپاسگزار خداوند هستم که امروز هم توانستم در این مکان مقدس حضور داشته باشم ، خدمت کنم و از این خدمت آموزش بگیرم.
از نگهبان، دبیر جلسه، ایجنت محترم و لژیون مرزبانی سپاسگزارم که که به من اجازه‌ی خدمت دادند؛ همچنین از راهنمای عزیزم حسین آقا تشکر می‌کنم که به من فرصت دادند در این جایگاه حضور داشته باشم، خدمت کنم و آموزش بگیرم.
چهار وادی اول در مورد تفکر کردن است. در وادی اول آموختیم که با تفکر ساختار آغاز می‌شود. پس من برای شروع یک کار و ساختن یک ساختار ابتدا باید یاد بگیرم که فکر بکنم.
در ادامه در وادی دوم که دستور جلسه‌ی ما است متوجه شدم که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌گذارد. برداشت کلی من از این وادی در دو کلمه خلاصه می‌شود؛ آن هم امیدواری و ناامیدی است.
اگر در آغاز ساختار فقط به نکات منفی و موانعی که بر سر راه ما قرار می‌گیرد فکر کنم باعث می‌شود که از خوبی‌ها و نکات مثبتی که در آینده به آن می‌رسیم غافل بشوم.

 

این نکات منفی با تصویر سازی اشتباه از آینده‌ی ساختار شروع می‌شود. اگر من درست تصویر سازی بکنم، باعث می‌شود که در آینده ساختار درست و قابل قبولی را مدیریت بکنم.
من شخصا آدم امیدواری هستم و سعی می‌کنم از افکار و انرژی‌های منفی دوری کنم و آن‌ها را نادیده بگیرم. مثلا زمانی که وارد کنگره شدم، از همان روز اول با تصویر سازی درست، خودم را در تمامی جایگاه‌های خدمتی می‌دیدم. به عنوان مثال خودم را میکروفن گردان، مهماندار، استاد جلسه، نگهبان و دبیر می‌دیدم و اصلا خودم را درگیر افکار منفی نمی‌کردم. امیدواری باعث شد که الآن من در این جایگاه قرار دارم. اگر از همان اول فقط به مشکلات سر راهم نکاه می‌کردم و به این فکر می‌کردم که در این ۱۰ ماه چه به سر کسب و کار می‌آید، از چه چیز های دور خواهم شد و چه چیز هایی را از دست خواهم داد، قطعا این ساختار شکل نمی‌گرفت و من الآن اینجا نبودم.
مسئله‌ی بعدی تاثیر کلمات بر روی ساختاری که قرار است به وجود بیاورید. مثلا من با تفکر ساختاری را به وجود آوردم. نکات مثبت و منفی آن را سنجیدم و سپس در مورد آن با شخصی مشورت کردم. تاثیری که آن شخص با کلمات و انرژی منفی خود بر ساختار من می‌گذارد باعث می‌شود که نتیجه‌ی آن خواسته و ساختار کاملا تغییر بکند.
به عنوان مثال، دوستان من که از کنگره با خبر بودند ، به من می‌گفتند که چرا باید ۱۰ ماه در کلاس حضور داشته باشم. اگر بعدا دچار سوء‌مصرف از شربت تریاک شدم چکار خواهم کرد؟ راه‌های دیگری هم برای ترک کردن یا درمان وجود دارد. اگر به این حرف‌ها توجه می‌کردم، قطعا روی آینده و ساختار من تاثیر منفی می‌گذاشت و من از درمان ناامید می‌شدم. امیدوارم که همه‌ی ما در آینده هم بتوانم با امیدواری و تصویرسازی درست، از پس مشکلات بر بیاییم و ساختار های بدون نقصی را به وجود بیاوریم.

تهیه گزارش" مسافر علی لژیون یکم

ارسال" راهنمای لژیون‌دوم مسافرعلی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .