English Version
English

جنگ نرم تنها در اعتیاد نیست

جنگ نرم تنها در اعتیاد نیست

جلسه سیزدهم از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی الوند با دستور جلسه " وادی دوم و تأثیر آن روی من" با استادی راهنما مسافر حمید، نگهبانی مسافر محمدرضا و دبیری مسافر حسین سه‌شنبه 04 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:

خدا را شاکرم که بار دیگر توانستم این جایگاه را تجربه کنم از نگهبان و دبیر عزیز تشکر می‌کنم که اجازه دادن اولین مشارکت را داشته باشم در مورد دستور جلسه امروز وادی دوم؛ هیچ موجودی جهت بیهودگی خلق نشده و هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم، به نظر من وادی دوم با وادی اول درهم‌آمیخته شده است. طبق نوشته اول متن کتاب مهندس دژاکام می‌فرماید: خوش‌حالیم از اینکه به جنگ نرم خود ادامه می‌دهید و این جمله برای من خیلی شیرین و تأثیرگذار بود.

جنگ نرم تنها در اعتیاد نیست! جنگی است که در آن هیچ‌گونه سلاحی وجود ندارد با مشکلات، مواد و یا هر چیزی دیگری می‌تواند باشد. تمام این‌ها وجود دارد ولی برای حل این موضوعات باید راه آن را پیدا کنیم و این پیدا کردن راه به ما انرژی می‌دهد. عنصری که می‌تواند در برابر این موضوعات جلوگیری کند عقل منطقی است اما خیلی از انسان‌ها با استفاده از کلمات منفی مانند نمی‌توانم، نمی‌شود، کار من نیست یا دشوار است، خودشان را از تجربه کردن راه‌حل جدید بازمی‌دارند. یک انسان ناامید طی سال‌ها عادت به این کلمات دارد و به همین علت درزمینهٔ درمان اعتیاد راحت‌ترین گزینه یعنی نمی‌توانم را استفاده می‌کند. چون نیازی به مصرف انرژی ندارد و راحت‌ترین مسیر است؛ اما اگر یک‌بار بتوانم به نفس اماره خودم غلبه کنم و در مسیر درمان قرار بگیرم به‌راحتی مراحل سفر را طی می‌کنم و باعث می‌شود انسان از مرحله‌ی پوچی خارج شود و کم‌کم به دنبال مسیر اصلی خود می‌رود. حتی در سفر دوم هم برای تلاش به رسیدن جایگاه راهنمایی نیروهای منفی دائم در حال جنگ هستند تا نگذارند به خواسته‌ی خودمان برسیم.

همیشه مسیر اعتیاد ثابت است در ابتدا با لذت فراوان همراه است اما به‌مرورزمان گرفتار مواد مخدر می‌شویم و همه‌ی ما این راه تاریک را تجربه کرده‌ایم. برای درمان اعتیاد هم یک مسیر بخصوص است و باید قوانین کنگره را به‌درستی انجام دهیم تا به هدف اصلی دست پیدا کنیم. در ابتدا شاید برای سازگاری زمان کوتاهی مصرف شود اما در طول مسیر گاهی شاید یادمان می‌رود یک مصرف‌کننده بوده‌ایم. خداوند نعمتی به نام فراموشی درون ما قرار داده که مشکلات خودمان را از یاد ببریم به قول مهندس دژاکام: انسان باید تخریب‌ها را فراموش کند اما گاهی باید به خاطر داشته باشیم چه سختی‌هایی را برای مرتب شدن سفر خود متحمل شده‌ایم تا مجدداً به سمت تاریکی‌ها برنگردیم. تمام موضوعات برای این است که نقش خود را در هستی پیدا کنیم و به بهترین حالت ممکن آن را انجام دهیم. خدا را شکر که در کنگره هستم و پیشکسوتانی حضور دارند و از آن‌ها به‌عنوان الگو آموزش می‌گیریم. ان شاالله افرادی که در مسیر کنگره قرار می‌گیرند به این فهم برسند که باید اعتیاد خود را درمان کنند به نظر من تا اعتیاد کنار نرود هیچ مشکلی حل نخواهد شد.


مرزبان کشیک: مسافر حمید
تایپ: همسفر محمد
تنظیم: مسافر محمد
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .