English Version
English

گروه خانواده - وادی‌ها ستون‌های اصلی جهان‌بینی هستند

گروه خانواده - وادی‌ها ستون‌های اصلی جهان‌بینی هستند

جناب مهندس توجه خاصی به وادی‌ها و آموزش گرفتن ما از وادی‌ ها دارند و می‌فرمایند: «وادی‌ها ستون‌ های اصلی جهان‌ بینی هستند که برای رشد انسان و رسیدن به صلح و آرامش تهیه شده‌اند.» این وادی‌ ها از تفکر، که ما نقشه حمله خود را برای برطرف کردن مشکلات و حل مسائل ترسیم می کنیم آغاز و به وادی محبت ختم می‌شوند، پس خیلی مهم است که انسان قبل از انجام هر کاری، درست فکر کردن را بیاموزد تا بتواند یک زندگی موفق و سالمی داشته باشد.

در جهان‌ بینی الهی؛ خلقت و آفرینش هدف دار است و در هستی ذره‌ای بیهوده خلق نشده و هر موجودی بر اساس برنامه ای حساب شده به این جهان گام نهاده و به سوی هدف حکیمانه‌ای در حرکت است. انسان موجودی توانمند است و خداوند قدرت اختیار و نیروهای عظیمی را به او داده است که باید هدف خودش را پیدا کند و با تفکر کردن و پی بردن به فلسفه وجودی خویش و دوری از ضد ارزش‌ها و پرداختن به ارزش‌ ها بتواند راه درست را انتخاب کند و در مسیر آن قدم بردارد و آن چیزی جز پیمودن مسیر تکامل نیست. هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم، پس باید توانایی‌ها و خصوصیات را در خودمان کشف کنیم.

وقتی انسان پا به هستی گذاشت خداوند یا نیروی مافوق او را به یک دوراهی هدایت کرد و این دو راهی یکی تاریکی‌ ها است و دیگری روشنایی‌ ها. شخص مصرف کننده در اثر مصرف مواد مخدر و حرکت در مسیر ضد ارزشی بیشترین مشکلات را برای زندگی خود و اطرافیانش به وجود آورده و به شدت دچار حس های منفی، احساس ناامیدی، پوچی و بیهودگی شده که باعث گردیده از حرکت کردن بایستد و متوقف شود و این همان چیزی است که نیروهای منفی می‌خواهند. اگر ما بخواهیم می توانیم همه چیز را عوض کنیم، فقط کافی است حرکت کنیم و در مسیر مستقیم قرار بگیریم تا احساس ما تغییر کند. و از پایین‌ ترین نقاط و تاریکی‌ ها به بالاترین جایگاه‌ ها برسیم. این وادی ما را از نا امیدی خلاص کرده و به طرف امیدواری سوق می‌دهد که بعد از هر تاریکی و سیاهی، خورشید عالم‌تاب طلوع خواهد کرد. ما باید با تلاش و کوشش، خود را از ناامیدی و تاریکی‌ها بیرون بکشیم و به نیرویی که تکیه‌گاه و پشتیبان ماست و در عبور از گذرگاه‌ های سخت همیشه‌مارا‌یاری‌و هدایت می‌رساند ایمان داشته باشیم. و همواره بدانیم که هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

نویسنده: راهنمای‌ تازه‌واردین‌ همسفر مریم
ویراستاری و ارسال: همسفر معصومه، مرزبان خبری
همسفران لژیون الیگودرز

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .