English Version
English

وادی دوم؛ وادی تفکر

وادی دوم؛ وادی تفکر

سلام دوستان زهرا هستم همسفر:

وادی دوم به ما می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی پا به حیات نمی‌نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. این وادی درمورد امید و ناامیدی است و به ما می‌گوید: ناامید نباشید و اگر انسانی فکر می‌کند بیهوده قدم به حیات نهاده است به خاطر این است که به فلسفه  وجودی خود پی نبرده و نمی‌داند که چقدر ارزشمند است. همه‌ مخلوقین به درستی ارزشمند هستند و برای هستی وطبیعت مهم هستند. ما باید از این نیروی منفی یعنی ناامیدی دوری کنیم زیرا باعث می‌شود که ما حرکت نکنیم و سد راه ما می‌شود، تا نتوانیم به آن خواسته و هدف خود برسیم. پس باید بتوانیم توانایی‌های خود را در خودمان پیدا کنیم و تلاش کنیم وانگیزه را در خودمان به وجود آوریم و مشکلاتمان را حل کنیم.

سلام دوستان شهلا هستم همسفر:

وادی دوم به ما می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. خداوند که قدرت مطلق است هیچ موجودی را بدون هدف خلق نکرده است و برای خلقت هرموجودی هدف داشته و هدف مشخصی پشت خلق آن بوده است.
حتی یک کرم خاکی بدون هدف به وجود نیامده است، آقای مهندس داستانی از حضرت موسی(ع) تعریف کردند: که روزی حضرت موسی از جایی گذر می‌کردند، چشمش به کرمی می‌افتد با خود می‌گوید؛ خداوند این کرم را برای چه آفریده؟ چه فایده‌ایی دارد؟ خداوند درجواب به حضرت موسی می‌گوید: ای موسی قبل از تو، کرم هم از من این سوال را پرسید.
پس هیچ موجودی بدون تفکر و بیهوده به وجود نیامده است. همین کرم در زمین حفره هایی را به وجود می‌آورده و باعث می‌شود کره خاکی ما بهتر تنفس کند و برای زمین مفید است و همه‌ی موجودات فایده و خاصیتی دارند.

سلام دوستان مرضیه هستم راهنما یک همسفر:

خداوند بزرگ را بسیار شاکر و سپاسگزارم برای یک‌بار دیگر حضورم در کنگره... در مورد وادی دوم ‌که می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

آخر این جمله‌ خیلی ارزشمند است. وقتی می‌گوید حتی اگر خود هم فکر کنی که بی ارزش هستی این‌طور نیست، تو ارزشمندی، همه‌ی موجودات در هستی از جامدات، مایعات و... همه ارزشمند هستند. حتی یک لاشخور هم که از دید ما منفور است آن هم با ارزش است و همه روی هدفی آفریده شده اند.
  آقای امین، نا‌امیدی را این‌طور بیان کرده‌اند: ناامیدی بار غم و اندوهی است که نه می توانیم آنرا حمل کنیم و نه می‌توانیم آن را زمین بگذاریم. ناامیدی مثل یک زندان نامرئی می‌باشد. حالا چرا این ناامیدی به وجود می آید، که من احساس بیهودگی کنم و گاهی اوقات حتی تا مرز خودکشی پیش برویم؟

علتش این است ما شکست های پی‌در‌پی داشتیم در کارهای‌مان ناموفق هستیم و بخاطر همین، در ما نا‌امیدی پیش می‌آید. حال اگر با تفکر درست، همه‌ی جوانب را بسنجیم که در کارمان شکست نخوریم یا کمترین شکست را داشته باشیم در من امید به وجود می‌آید. اگر در تجربه‌هایمان با شکست مواجه شویم و موفق نباشیم در ما نا‌امیدی به وجود می‌آید و همین‌طور برعکس.

آقای امین می‌گویند: خداوند به انسانها نیروهایی داده است مثل نیروهایی که در طبیعت است مثل آتشفشان، گردباد، طوفان و... که این نیروها درون ما، نیروهای مثبت و منفی هستند؛ که ما با تفکر و امید، آرام آرام این نیروهای مثبت را تقویت می‌کنیم.

من همسفر زمانی که وارد کنگره شدم تمام چشمه های درونی من بسته شده بودند، عشق من بسته شده بود، مسدود شده بود، عشقی نداشتم نسبت به انسانها، مصرف کننده‌ها، حتی نسبت به مسافر خودم، احساس تنفر داشتم. ولی با قرار گرفتن در کنگره، این چشمه ها ذره ذره باز شد، چشمه‌ی تفکرم باز شد، نیروهای مثبت درونم کم کم قدرتمند می‌شوند و وقتی وارد ارزش‌ها بشوم نیروهای الهی هم به من کمک می‌کنند و هر روز حالم خوش‌تر و بهتر می‌شود. من‌ که هر روز خوراکم اشک و آه بود، رفته کنار و حالم خوش است و آرامش دارم. از زندگی خود لذت می‌برم پس این وادی روی من تأثیرگذار بوده، چون وادی‌ها چراغ راه ما هستند.

سلام دوستان کبری هستم راهنما یک همسفر:

در مورد دستور جلسه: وادی تفکر است راهکارهایی که آقای مهندس در این وادی به من می‌دهد طرز تفکر من نسبت به خودم تغییر می‌کند. من در این وادی یاد گرفتم تمام موجوداتی که خداوند آفریده با آموزش‌هایی که می‌بینم متوجه می‌شوم که چقدر مفیدند این خودش یک سری قشنگی دارد وقتی که آقای مهندس آموزش می‌دهند در مورد فلسفه وجودی خود انسان صحبت می‌کنند که خودت چه فایده‌ای داری؟ و چرا به این دنیا آمدی؟ و آموزشی که من در این سی‌دی گرفتم من به عنوان یک انسان آفریده شدم.

آقای مهندس خیلی زیبا در مورد نفس گفتند و صور پنهان و آشکار در تمام آموزش‌ها توضیح دادند که فلسفه وجودی انسان را، که چرا اصلاً خداوند انسان را آفریده؟ چرا به او می‌گوید: حرکت کن؟ و مسیر را خودت انتخاب کن تاریکی‌ها را تجربه کن، روشنایی‌ها را تجربه کن.

تمام این‌ها را در این مسیر قرار داده و ما به تمام این‌ها برای تکامل خودمان احتیاج داریم. و خیلی زیبا این‌ها را به ما آموزش دادند و طرز تفکرمان را نسبت به خودمان تغییر دادند من که قبلاً نمی‌دانستم چرا مشکلات برایم به وجود آمده و حالا یاد گرفتم که بر سر آن دوراهی، راه را خودم اشتباه رفتم مسیر را درست انتخاب نکردم. حالا در این مسیر خودم هستم که می‌توانم به خودم کمک کنم، خودم هستم که می‌توانم مشکلاتم را حل کنم، در این مسیر اگر صراط مستقیم را پیشه کنیم و درست حرکت کنیم نیروهای الهی و خداون است که به ما کمک می‌کند و اگر مسیر را اشتباه رفتم قطعاً تاریکی‌ها را تجربه می‌کنم من تمام این‌ها را وقتی آموزش بگیرم طرز تفکرم تغییر کند و بدانم که الان چگونه حرکت کنم سعی می‌کنم برای خودم راه درست را انتخاب کنم.

در مورد اتفاقات و مشکلاتی که برایم به وجود می‌آید، حالا زمانی که در مسیر اشتباه قرار می‌گیرم آقای مهندس خیلی قشنگ در مورد سیستم ایکس و بیماری‌ها توضیح دادند که به چه صورت است که جسم را بیمار می‌کند؟ و می‌دانم تمام این مشکلات را خودم برای خودم به وجود آوردم و سعی می‌کنم حالا که مسئولیت خودم را پذیرفتم درست حرکت کنم  و مشکلات را ذره ذره حل نمایم. این‌جا است که تازه متوجه می‌شویم که باید به عنوان یک فرمانروا فرمانروای جسم خود باشم تا سلامتی کامل را در جسم و روان خودم داشته باشم.

سلام دوستان شیوا هستم یک همسفر:

وادی دوم می‌گوید: هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر به هیچ فکر کنیم. اگر کل هستی را نگاه کنیم خداوند هیچ چیزی را در کل هستی بیهوده نیافریده است و  پشت آن یک هدف و مسئولیتی است. انسان اشرف مخلوقات است. وقتی خداوند او را خلق کرد و انسان را بر سر یک دوراهی قرار داد که انسان با قدرت و اختیاری که دارد می‌تواند این راه را انتخاب کند و در جهت آن حرکت کند تا به آن هدفش برسد. کلاً در این وادی که جزو وادی‌های تفکر است انسان باید برای هر حرکتی، حتی حرفی که می‌خواهد بزند یک تفکری پشت آن داشته باشد.

یک چیز دیگر هم آقای مهندس در این وادی گفته بودند که اصولاً انسان‌ها تاریکی‌ها را تجربه می‌کنند برای رسیدن به روشنایی‌ها من همسفر شاید قبلاً خیلی می‌گفتم: چرا من باید کنار یک مصرف کننده باشم؟ اما خوب الان که آمدم در کنگره و با آموزش‌ها و وادی‌ها پیش می‌روم می‌بینم زندگی در کنار یک مصرف کننده یک خوبی داشته که ما آمدیم کنگره آموزش گرفتیم هم خودم و هم مسافرم و خدا را شکر می‌کنم که به کنگره آمدم و دارم از آموزش‌هایش استفاده می‌کنم.

تایپ: جمعی از همسفران لژیون اول
ویراستار و رابط خبری: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون اول)
عکس و ارسال: مرزبان خبری همسفر شهناز همسفران نمایندگی چرمهین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .