English Version
English

ما به هیچ نیستیم

ما به هیچ نیستیم

یازدهمین جلسه از دورۀ هشتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی دکتر مسعود با نگهبانی همسفر رها و دبیری همسفر معصومه و استادی همسفر راهنما فاطمه با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» در روز سه‌شنبه 4 اردیبهشت ماه 1403، رأس ساعت 16:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
دستو جلسه در مورد وادی دوم است و من در ابتدا به این فکر می‌کنم خداوند برای چه انسان را خلق کرده است؟ به این نتیجه رسیدم خداوند وقتی تمام هستی را خلق کرد بعد از آن انسان خلق شد، انسان را اشرف مخلوقات قرار داد و به تمام فرشتگان دستور داد که در برابر انسان سجده کنند فقط از انسان خواست در راه صراط مستقیم حرکت کند و از ضد ارزش ها دوری کند به سمتی برود که به مقام والای انسانی یعنی همان خودشناسی و بعد خداشناسی برسد. در مسیر زندگی همۀ ما یک سری مشکلاتی به وجود می آید. من نیز دو مصرف کننده در خانه داشتم و خیلی دوران سخت، تاریک و دشواری داشتم در زندگی به مرحله ای رسیده بودم که وقتی می دیدم عزیزانم، همسرم و پسرم جلوی چشمم قطره قطره آب می‌شوند و کاری نمی توانم برایشان انجام دهم تمام وجودم را ناامیدی می گرفت و می دانیم که ناامیدی بزرگترین دستاورد شیطان است، من حتی نمی توانستم از خودم مراقبت کنم و احساس پوچی و احساس حقارت اینکه به هیچ دردی نمی‌خورم تمام وجودم را گرفته بود و بعد وابسته به قرص های اعصاب و آرام بخش شده بودم و تبدیل به آدم عصبی و گوشه گیر و غیر قابل تحمل شده بودم. از آنجایی که خداوند بخشنده و مهربان است لطفش شامل حال من شد و مسیر کنگره برای من نمایان شد اولین چیزی که یاد گرفتم این بود که من توانایی‌هایی دارم پس باید به توانایی‌هایم ایمان داشته باشم. باید خودم را قبول داشته باشم و بدانم اگر الان در موقعیتی قرار گرفته ام من می توانم از پس این مشکل بر بیایم. در کنگره با کتاب ۱۴ وادی آشنا شدم که مثل پلکان می ماند و من را شهر به شهر جلو می‌برد تا به آن شهر وجودی خودم برسم، برای بازسازی و اینکه بتوانم خودم را بشناسم. در وادی اول با تفکر ساختار آغاز می‌شود. من یاد گرفتن افکار منفی را از خودم دور کنم و هدفم را در زندگی مشخص کنم. در وادی دوم که سر تا سر نوید و امید است به من یاد می‌دهد اگر سختی است بعد از آن آسانی است، اگر در تاریکی باشیم عظمت روشنایی را درک نمی کنیم.

این وادی به من گفت باید از ضد ارزش‌ها دوری کنم خداوند به من حق انتخاب داد و من را بر سر دوراهی قرار داده است، یکی راه ارزش ها و دیگری ضد ارزش‌ها است. هر راهی را انتخاب کنم عواقب آن بر دوش خودم است یا به عبارتی هر چه بکاریم همان را درو می کنیم. سه گروه به کنگره می آیند. یک گروه هستند حالشان خوب نمی‌شود و صبر ندارند و می‌روند، گروه دوم می‌آیند حالشان خوب می‌شود و تا حدودی به تعادل رسیدند ولی باز می‌روند این ها هم ضرر می کنند و گروه سوم کسانی هستند مانند راهنماها و خدمتگزاران کنگره که  می مانند تا یاد بگیرند و خدمت می کنند این ها قدردان محبتی هستند که کنگره به آنها داده است. تشکر می‌کنم از جناب آقای مهندس راهنمای اول کنگره ۶۰ و هفته راهنما نزدیک است و ما باید قدردان همۀ راهنماها باشیم. از راهنمای خوب خودم خانم شیمای عزیز تشکر می‌کنم اگر هر چیزی دارم و حال خوبی که دارم از دستاوردهای زحمات ایشان است. از خانم ناهید سپاسگزارم که راهنمای تازه واردین من بودند با صحبت‌های قشنگشان من را در کنگره ۵ سال پیش ماندگار کردند. در آخر وادی  مهندس گفتند: یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخور کلبۀ احزان شود روزی گلستان غم مخور. ممنونم از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید.

و در ادامه اعلام اسامی نفرات برتر آزمون داخلی شماره 5 از دوره پنجم «نمایندگی مسعود» اعلام شد؛

اسامی نفرات برتر آزمون داخلی؛
نفرات اول:
همسفر راحله عابدی با کسب نمره 18، راهنما همسفر الهه از (لژیون پنجم)
همسفر فاطمه سرلک با کسب نمره 18، راهنما همسفر ساغر از (لژیون یکم)
همسفر فاطمه خداوردی با کسب نمره 18، راهنما همسفر ساغر از (لژیون یکم)
همسفر یوکابد نظری با کسب نمره 18، راهنما همسفر ساغر از (لژیون یکم)

نفرات دوم:
همسفر نرگس نوری با کسب نمره 17/75، راهنما همسفر زینب از (لژیون چهارم)
همسفر گیتی عادل زاده با کسب نمره 17/75، راهنما همسفر الهه از (لژیون پنجم)

نفرات سوم:
همسفر زهره محمدی با کسب نمره 17/5، راهنما همسفر ساغر از (لژیون یکم)
همسفر لیلا سازچینی با کسب نمره 17/5، راهنما همسفر شیما از (لژیون سوم)
همسفردلکش زارعی با کسب نمره 17/5، راهنما همسفر شیما از (لژیون سوم)
همسفررها خوب بخت با کسب نمره 17/5، راهنما همسفر شیما از (لژیون سوم
همسفرساناز بهروزی با کسب نمره 17/5، راهنما همسفر الهه از (لژیون پنجم)

تایپ: همسفر فرزانه، راهنما همسفر شیما (لژیون سوم)
عکاس: همسفر زهرا (مرزبان خبری)
ویرایش و ارسال: همسفر ساناز (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی مسعود

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .