English Version
English

امید یعنی نقاشی یک تصویر زیبا

امید یعنی نقاشی یک تصویر زیبا

سیزدهمین جلسه از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ ويژه همسفران نمایندگی یوسف‌آباد با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» با استادی راهنما همسفر اعظم، نگهبانی همسفر فرح و دبیری همسفر الهام، در روز سه‌شنبه 4 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.
 

خلاصه سخنان استاد:
خدا را شکر می‌کنم که در جمع شما دوستان هستم. من اولین باری است که در شعبه بسیار پرانرژی یوسف آباد هستم و امیدوارم اتفاقات خوب برایتان رقم بخورد. از خانم فرح عزیز بسیار سپاسگزارم که اداره و مسئولیت این جلسه را به من واگذار کردند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. خیلی خوشحالم که خانم فرح را در این جایگاه می بینم؛ زیرا خانم فرح مصداق بارز دستور جلسه امروز هستند که با وجود اینکه مسافر ایشان یک سفر برگشتی داشتند، بسیار بی‌حاشیه و منظم به مسیر سفرشان ادامه دادند. این موضوع را مثال زدم برای تازه واردین و یا برای سفر اولی‌هایی که امروز در جمع ما هستند که آگاه باشند که همه افراد در کنگره مسیرهای پر پیچ و خمی را سپری کرده‌اند و امروز خدا را شکر در این جایگاه‌ها هستیم.

دستور جلسه وادی دوم است که می‌گوید «هیچ مخلوقی به جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.» بر می‌گردیم به وادی اول که وادی تفکر است و به ما می‌آموزد که هر اقدامی که در زندگی می‌خواهیم باشد بایستی اول در مورد آن تفکر داشته باشیم. در یک بخشی از وادی اول گفته می‌شود که همه چیز روز اول مثل یک صفحه سفید نقاشی است و حالا این موضوع به من بستگی دارد که در آن صفحه سفید چه چیزی نقاشی کنم. یک تصویر زیبا رسم کنم یا یک تصویر زشت. من باید بدانم در مورد خودم، زندگی‌ام، آینده‌‌ام چه تفکری باید داشته باشم.

در مورد مسافرم آیا این تصاویر را می‌توانم خلق کنم که روزی مسافرم حالش خوب می‌شود و به همراه راهنمایان‌مان خدمت آقای مهندس با حال خوب و چهره‌ای خندان حضور می‌یابیم یا نه تصویری رسم می‌کنم حاوی این مطلب است که که اینجا هم جواب نمی‌گیریم، برگشت می‌خوریم و به درمان نمی‌رسیم و روز از نو روزی از نو؛ لذا همه چیز به این بستگی دارد که من به چه چیزی تفکر می‌کنم و چه تصویری را رسم می‌کنم.

این وادی بسیار تأثیرگذار است که من به هر آن چه فکر می‌کنم در زندگی‌ام به واقعیت تبدیل خواهد شد. بارها شنیدید که به هر چی فکر کنید سرتان می‌آید‌؛ پس اگر فکر کنیم مشکلات دائماً زیاد می‌شود همین طور می‌شود و اگر فکر کنیم که مشکلات به زودی حل می‌شوند، توکلم به خدا است و تلاش می‌کنم؛ سپس راه‌های حل مشکلات را می‌بینیم، همین موضوع را تجربه خواهم کرد.

وادی اول را شاید فکر کنیم که خیلی بلد هستیم؛ اما وقتی سی‌دی‌ها را می‌نویسیم و کتاب‌ها را می‌خوانیم، می‌بینیم که مطالب زیادی برای‌مان باز می‌شود. حال این سؤال مطرح می‌شود که وادی دوم چه ارتباطی با وادی اول دارد؟ باید بگویم رد پای وادی اول در تمام  وادی‌ها و تمام زندگی ما وجود دارد. در وادی دوم به ما گفته می‌شود که ناامید نباشید و تصویر زیبایی رسم کنید تا به آن چیزی که اصلاً در باورتان نمی‌گنجد دست یابید.

فرض کنید مسافر همسفری آمده، متأسفانه برگشت هم خورده و همسفر غرق در ناامیدی است، ما در کنگره می‌بنیم که یکی از دغدغه های تازه واردین برگشت خوردن مسافران است؛ اما باید دانست که اگر همسفر در مسیر باشد، مسافر مجدد سفر می‌کند و در نهایت به نتیجه می‌رسد.

وادی دوم می‌گوید؛ هیچ مخلوقی به جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، نمی گوید هیچ انسانی، همانطور که در سی‌دی گوش می‌دهیم شاید برایمان سؤال مطرح شود که یک کرم خاکی برای چه چیزی آفریده شده است؛ اما اگر همان کرم خاکی نباشد زمین کشاورزی مناسب کشت نخواهد بود؛ پس همان کرم هم لازمه هستی است.

شاید برای خودم هم بارها این سؤال مطرح شده بود که چرا به زمین آمده‌ام، خداوند چرا مرا آفریده است؟ در وادی اول گفته شده است که خلقت سازمان و تشکیلاتی است که همه چیز در آن با نهایت دقت برنامه‌ریزی شده و هر لحظه کنترل می‌شود و یک نیروی مافوق بر آن نظارت دارد. پس چطور امکان دارد که من انسان که اشرف مخلوقات هستم به جهت بیهودگی قدم به حیات گذاشته باشم؛ لذا حتماً من هم رسالتی دارم.

قبل از کنگره همیشه می‌گفتم چرا همسر من یک مصرف کننده است؛ اما حالا بارها خدا را شکر می‌کنم که به‌واسطه مصرف همسرم بستر آموزش و ارتقاء برای من مهیا شده است.

یک اشاره‌ای به لژیون سردار داشته باشیم که تمدیدی‌‎ها باید تا پایان اردیبهشت تسویه نمایند. من خودم پارسال اعلام پهلوانی کردم و اصلاً فکر نمی‌کردم بتوانم از عهده‌اش بر بیایم؛ اما دائماً به خودم امید می‌دهم که همان خدایی که به من توانایی سردار شدن و دنور شدن را داد، حتما کمک می‌کند تا پهلوانی را تسویه نمایم و اصل آن هم همان اجازه آقای مهندس است.

زمانی که بتوانم از 50 میلیون و یا 500 میلیون تومان بگذرم دیگر به راحتی می‌توانم هر مشکلی را حل کنم؛ زیرا ناامیدی باعث می‌گردد که هیچ حرکتی نداشته باشم امیدوارم همگی تصاویر زیبایی رسم کنیم. نتیجه وادی دوم این است که تلاش کنیم و در تزکیه و پالایش خودمان آموزش بگیریم تا بتوانیم از عهده حل هر مشکلی بر بیاییم.

مرزبانان کشیک: همسفر بهاره و مسافر وحید
عکاس: همسفر افسانه مرزبان خبری
تایپ و ارسال: همسفر مونا، راهنمای تازه واردین
همسفران نمایندگی یوسف‌آباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .