English Version
English

ناامیدی یکی از مخرب‌ترین حس‌هایی است که قدرت حرکت را از انسان می گیرد

ناامیدی یکی از مخرب‌ترین حس‌هایی است که قدرت حرکت را از انسان می گیرد

در باب دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من»  مصاحبه‌ای با همسفر نفس ترتیب دادیم، از ایشان ممنونیم که وقت ارزشمند خود را در اختیار ما قراردادند و ما را در این گفت‌وگو همراهی کردند.

اعلام سفر:

سلام دوستان نفس هستم همسفر، مسافر من هم با سال‌ها تخریب وارد کنگره شد، آخرین آنتی‌ایکس مصرفی هرویین، به مدت 11 ماه و 10 روز سفر کردیم با روش DST، داروی OT با کمک راهنمای محترم آقای حسن و راهنمای خوب خودم خانم آرزو


1.در وادی دوم ما یاد گرفتیم که هیچ مخلوقی بیهوده آفریده نشده‌است پس چگونه است که ما بعضی از آن‌ها را بیهوده تصور می‌کنیم؟

امکان ندارد چیزی را پیدا کنیم که به جهت بیهودگی پا به هستی گذاشته باشد، اگر هم به مطلبی برسیم که تصور کنیم که بیهوده پا به هستی گذاشته است بازهم مطمئن باشیم که این تصور و پندار نادرست ماست و نتوانسته‌ایم به هسته درون و یا فلسفه وجودی آن پی ببریم؛ برای مثال حتی اگر به یک کرم بادید کلی نگاه کنیم درخواهیم یافت فلسفه عظیمی در آن نهفته است.


۲. چگونه می‌شود که ما بعضی‌اوقات وجود خود را بیهوده تلقی می‌کنیم؟

اصولاً، حرکت در مسیر ضد ارزش‌ها و روی آوردن به مسائل منفی و مخرب و خارج شدن از صراط مستقیم، ایجاد حس منفی می‌نماید مانند احساس ناامیدی و پوچی؛ این احساسات خاص زمانی است که انسان از مسیر صحیح زندگی خارج‌شده است و به همین علت احساس بیهوده بودن می‌کند.


3. به نظر شما منظور از جنگ نرم چیست؟


جنگ نرم یعنی جنگ اندیشه و افکار و اطلاعات؛ جنگ نرم اعلان‌جنگ ندارد، آرام‌آرام اتفاق می‌افتد و کسی متوجه آن نمی‌شود؛ تا زمانی که ما در ضد ارزش‌ها هستیم و اندیشه و تفکرمان عوض نشده، نمی‌توانیم به‌طرف ارزش‌ها برویم اما با افزایش سطح دانائی می‌توان در این جنگ پیروز شد که این کار باید به آهستگی صورت گیرد.


۴- وادی دوم به ما می‌گوید: از ذرات جرقه می‌شود به روشنایی وسیع رسید؛ درباره ذرات جرقه کمی برای ما توضیح می‌دهید؟


مثل یک نقطه کوچک مثبت است و درآیات قرآن هم به ذرات نور اشاره‌شده است، اگر این نور کوچک را در خودم و در وجود مسافرم دیدم تقویت کنم، حتی اگر آن نقطه نور یک‌ذره هم باشد به آن را پروبال دهم، تشویق کنم و آن نقطه کوچک نور را دنبال کنم تا به روشنایی وسیع برسم مثلاً اگر امروز مسافرم ده دقیقه برای بچه‌ها وقت صرف کرد، خوشحال باشم و این تغییرات کوچک را ببینم و تقویت کنم.


5. مطمئناً خواسته‌ نیروهای منفی بازگشت دوباره ما به تاریکی‌ها است، به نظر شما چگونه می‌توانیم از برگشت خودمان به تاریکی‌ها جلوگیری کنیم؟


برای خروج از تاریکی‌ها باید تزکیه و پالایش را از خودمان شروع کنیم تا به آرامش درونی برسیم و برای رسیدن به آرامش درون باید انسان از فرامین و قوانین الهی پیروی کند، پس از ترسیم نقشه خود و اجرای وادی اول باید ستون دوم را ساخته و باقدرت هر چه بیشتر از این مرحله عبور کنیم که لازمه آن تفکر و کسب دانایی و آگاهی است.


6. در این وادی این نوید به ما داده‌شده که ما همیشه می‌توانیم روی کمک قدرت مطلق حساب کنیم، به نظر شما از چه راهی می‌توانیم حمایت قدرت مطلق را به سمت خودمان جذب کنیم و او را بهتر بشناسیم؟


ابتدا باید در مسیر ارزش‌ها و صراط مستقیم حرکت کنیم، از فرامین خداوند پیروی کنیم، مسئولیت‌پذیر باشیم، تلاش کنیم تا یاری و حمایت قدرت مطلق شامل حال ما شود و برای شناخت بهتر ابتدا باید خودمان را بشناسیم و از دروازه خود عبور کنیم تا بتوانیم قدرت مطلق را بشناسیم.


7. ناامیدی چگونه به وجود می‌آید؟


ناامیدی یکی از اضلاع مثلث جهالت است؛ قرار گرفتن در مسیر ضد ارزش‌ها خود ناامیدی است وقتی شخصی تخریب‌هایی مثل اعتیاد و مشکلات دیگری را برای خود به وجود می‌آورد و با خود فکر می‌کند که برای جبران تخریب و مشکلات باید راه سخت و طولانی را طی کند احساس ناامیدی به او دست می‌دهد. ناامیدی یکی از مخرب‌ترین حس‌هایی است که قدرت و او را از پا درمی‌آورد و نابود می‌کند.


کلام آخر:


وادی اگر تأثیری روی زندگی من گذاشته باشد، اسمش وادی و آبادی است ولی اگر اثری روی زندگی من نگذارد یک کلمه یا جمله بیشتر نیست. عنوان وادی دوم می‌گوید: آفریده شدن ما بیهوده نبوده است و آفریده شدیم تا مأموریتی را انجام دهیم پس تمام کائنات و هستی بستر را برای انسان آماده می‌کنند تا مسیر را به‌راحتی طی کند بنابراین اگر مشکلات و اتفاقات بدی هم در زندگی ما می‌افتد به‌واسطه‌ی مأموریت ما هست و جای ناامیدی نیست، من وقتی وادی دوم را آموختم دلم آرام گرفت و فهمیدم که تنها من نیستم که مشکل‌دارم و هر مشکلی راه‌حلی دارد و با حل مشکلات می‌توانم ناامیدی را از خود دورنمایم.

تهیه مصاحبه: همسفر فریبا رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون نهم)

عکاس خبری: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر سحر (لژیون هشتم)

ویراستاری و ارسال: همسفر مهلا رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون ششم)

همسفران نمایندگی امام‌قلی‌خان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .