English Version
English

افکار خالق زندگی ما

افکار خالق زندگی ما

سومین جلسه از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی خیام روز دوشنبه با استادی راهنما همسفر فاطمه، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر مرضیه با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» در تاریخ ۳ اردیبهشت‌ماه رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
 در وادی اول برای ما روشن شد که در اثر تفکرات غلط برای خودمان مشکلاتی را به وجود آوردیم و این افکار غلط بر روی ساختار جسم تخریب فراوانی ایجاد کرده است و باعث بروز انواع و اقسام بیماری‌های جسمی و روانی شده است. افکار مثبت حال خوش و افکار منفی حال بد را برای من به همراه دارد. پس باید تفکرات ذهنی خود را مدیریت کنم چرا که همین افکار خالق زندگی ما است ما هر چه که فکر کنیم همان می‌شود. در هستی چیزی را نمی‌توان پیدا کرد که بیهوده و بدون هدف خلق شده باشد هر چیزی را که ما تصور کنیم همه دارای نقش و عملکرد خاص خودشان هستند کوه، دشت، دریا و حیوانات همه‌وهمه در پی هدفی خلق شده‌اند و من انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات بیهوده خلق نشدم.
 این وادی می‌خواهد تلنگری به من بزند که از خواب غفلت بیدار شوم و از خودم بپرسم که از کجا آمده‌ام؟ و آمدنم بهر چه بود؟ من به دنیا آمدم که فقط بخورم، بخوابم و لذت ببرم در این صورت فرق من با سایر موجودات هستی در چه چیزی است؟ من چه زمانی قیمت و ارزش پیدا می‌کنم؟ در کتاب آسمانی بیان شده است: ما شما را بیهوده نیافریده‌ایم، امتیاز من نسبت به سایر موجودات این است که من جانشین خداوند بر روی زمین هستم و باید ببینم خالق من از من چه انتظاری دارد؟ من که صبح بسم‌الله می‌گویم و از خانه بیرون می‌زنم باید خیر، رحمت و برکت من به دیگران برسد، اگر این خیر، رحمت و برکت به دیگران نمی‌رسد باید مسیر خودم را عوض کنم.

در این وادی از یک جنگ نرم درونی صحبت شده است این جنگ، جنگ افکار و اندیشه است جنگ اطلاعات و آگاهی، بایدها و نبایدها است، جنگ روشنایی بر تاریکی باید ببینیم که در کدام جبهه قرار داریم اگر راه و هدفمان را گم کردیم و از ذات خودمان که عشق، مهر و محبت است فاصله گرفتیم مسلماً در جبههٔ تاریکی‌ها هستیم. درست است که خداوند به ما قدرت اختیار داده که خودمان راه و مسیر را انتخاب کنیم؛ ولی اگر بخواهیم مورد حمایت قدرت مطلق قرار بگیریم باید در مسیر ارزش‌ها و صراط مستقیم باشیم تا بتوانیم شهر وجودی خودمان را آباد کنیم. آتشفشان‌ها نیروهای درونی من است که در اثر حرکت در مسیر ضد ارزش‌ها قدرت و توان از آنها گرفته شده است؛ ولی هنوز این نیروها وجود دارند و منتظر یک تلنگر از طرف من هستند تا دوباره قدرت بگیرند.
تنها راه به‌دست‌آوردن این قدرت دوری از ضد ارزش‌ها است زمانی که من در مسیر حرکت کنم درون من دگرگونی و حال خوش اتفاق می‌افتد و این نیروهای خفته بیدار می‌شوند و دوباره قدرت می‌گیرند. پس باید امیدوار باشیم، افکار منفی را رها کنیم و با دل‌بستن به جرقه‌هایی هر چند کوچک نور، به سمت ارزش‌ها قدم برداریم تا به ارزش وجودی خودمان پی ببرم و بهترین نسخهٔ خودمان باشیم.

برگزاری جلسه هماهنگی راهنمایان

معرفی نمرات برتر آزمون فروردین‌ماه

اهدای لوح به اعضای لژیون سردار

ورود به سفر دوم

تایپ: همسفر زهرا، رهجوی راهنما همسفر اعظم (لژیون چهارم) و همسفر الهام، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم) و همسفر سمیه، رهجوی راهنما همسفر صفیه (لژیون اول)
ویرایش متن و ارسال مطلب: همسفر مرضیه، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
عکاس: مرزبان خبری همسفر مائده
همسفران نمایندگی خیام نیشابور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .