English Version
English

هستی دارای صور پنهان است

هستی دارای صور پنهان است

برداشت از سی‌دی صلح

قبل از ورود به کنگره همیشه این فکر به ذهنم می‌آمد که جسم انسان اصلاً مهم نیست و نیازی به نگهداری ندارد و اصل روح و روان انسان می‌باشد که اگر مراقبت از آنها انجام شود انسان می‌تواند زندگی درست و سالمی داشته باشد. این برای من باور شده بود و هیچ‌رقم مطالب دیگری که برای نگهداری جسم می‌شنیدم باور نمی‌کردم و با دست خودم جسمم را هرلحظه به نابودی نزدیک می‌کردم.  زمانی که وارد کنگره شدم،  مطالبی راجع به تعادل جسم و روان می‌شنیدم ولی هنوز به باور لازم نرسیده بودم . بعد از مدتی که چند پله کم کرده بودم، آرام‌آرام این مطلب را درک کردم که اگر جسم من تعادل داشته باشد، روان من هم به تعادل خواهد رسید. انسان فقط صور ظاهر نیست یک صور پنهانی نیز دارد یا بهتر است بگویم که نه‌تنها انسان بلکه کل هستی ، خداوند نیز دارای صور پنهان می‌باشد.  در این سی‌دی جناب مهندس راجع به ساختمان جسم مطالب خوب و مهمی را به زبان ساده بیان می‌کند.

من برای رسیدن به هدف خود باید دو چیز را مد نظر داشته باشم ؛ یکی صور آشکار و دیگری  صور پنهان. مثال سوار و سوارکار که هر دو باید در تعادل  باشد یعنی جسم و روان . اگر من جسم خودم را با مصرف مواد آلوده کنم ناخودآگاه روانم را نیز آلوده می‌کنم. کینه نفرت، حسادت و غیره اگر داشته باشم روان خود را نیز درگیر این مسائل می‌کنم و کارهایی که انجام می‌دهم نتیجه مناسبی ندارد و بهره مطلوبی از زندگی خود نخواهم برد. بنابراین جسم انسان یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که در اختیار انسان قرار داده‌شده که به آن هدف یا خواسته و یا رسالتی که بر عهده‌اش گذاشته‌شده برسد .اگر روان من که همان تمثیل سوارکار است، آگاهی و درک بالایی داشته باشد؛ ولی جسم من که سوار می‌باشد تعادل نداشته  باشد  باید رنج و سختی فراوانی را تحمل نمایم و خدا می‌داند که به مقصد می‌رسم یا نمی‌رسم

پس نتیجه‌ای که از این سی دی گرفتم این است که سلامت جسم مهم‌تر می‌باشد و باید جسم خودم را بشناسم تا بتوانم نگهداری خوبی از آن انجام بدهم.

نویسنده: مسافر مهدی (رهجوی لژیون دوم)

تنظیم وارسال : مسافر علیرضا (مرزبان خبری)

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .