English Version
English

جهان بیرون، آینه درون ماست

جهان بیرون، آینه درون ماست

در خدمت راهنمای لژیون دوازدهم همسفر فاطمه هستیم؛ ایشان زمانی که دانشجوی رشته روانشناسی بودند، از طریق یکی از اساتیداشان که مشاوره ترک اعتیاد می‌دادند با کنگره۶۰ آشنا شدند و اکنون ۸ سال است که در این مکان مقدس حضور دارند. از خدمت‌های همسفر فاطمه می‌توان به دبیری، سایت، لژیون سردار، دنوری، راهنمای تازه‌واردین و در حال حاضر راهنمای شال نارنجی اشاره کرد. گروه سایت همسفران علیرضا گفت‌وگویی را با ایشان ترتیب داده و از صحبت‌هایشان بسیار آموزش گرفتیم که در ادامه نگاه زیبای شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم؛ امیدواریم که مورد توجه قرار گیرد.

لطفاً خودتان را به رسم کنگره۶۰ معرفی کنید.

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر؛

مسافر من هم با بیش از ۱۰ سال تخریب وارد کنگره شد. آنتی‌ایکس مصرفی متادون، ۱۴ ماه به روش DST و شربت OT با راهنمایی آقای علی کاظمی و خانم اعظم سفر کردیم و در حال حاضر ۷ سال و ۳ ماه است که آزاد و رها هستیم؛ ورزش در کنگره دارت.

 

در این وادی گفته می‌شود: اصولاً انسان‌ها تاریکی را تجربه می‌کنند برای رسیدن به روشنایی، چرا این‌گونه است؟ آیا نمی‌توان بدون تجربه تاریکی به روشنایی رسید؟

ما برای اینکه به نور برسیم تنها تجسم نور و تصویر‌سازی آن کفایت نمی‌کند، به همین خاطر بایستی تلاش کنیم و از گذرگاه‌های سخت عبور نماییم؛ اما متاسفانه انسان‌ها همیشه به دنبال کوتاه‌ترین راه هستند که سریع‌تر به خواسته‌هایشان برسند؛ در نتیجه از خطوط قرمز عبور کرده و گاهی قوانین و حرمت‌ها را زیر پا می‌گذارند.

تجربه کردن گاهی بسیار سخت است و به راحتی به دست نمی‌آید؛ اما لذت‌بخش است. گاهی در مسیر نور باید سوخت و خاکستر شد تا به آن مرحله از پختگی رسید. اگر جان سالم به در بردیم آزاد و رها می‌شویم و آن‌گاه به عظمت روشنایی پی می‌بریم. هیچ چیز در هستی بی‌دلیل خلق نشده و اگر اضداد نبود زندگی، حیات و حتی آفرینش بی‌معنی می‌شد پس بدون تجربه تاریکی نمی‌توان به نور رسید و ما زمانی ارزش چیزی را می‌فهمیم که از آن محروم شویم.

 

لطفاً برداشت خود را در رابطه با جمله《خوشحالیم که به جنگ نرم خود ادامه می‌دهیم》بیان کنید.

منظور از جنگ نرم جنگی نیست که با اسلحه و تاکتیک‌های جنگی شروع شود؛ جنگ نرم، جنگ افکار و اندیشه، اطلاعات و آگاهی است؛ یعنی از نظر تفکر و اندیشه به آن بیداری لازم برسیم. هما‌نطور که جناب مهندس می‌فرمایند: آموزش و پرورش انسان کاری سخت و سهل است و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه با افکار و اندیشه درست و منطقی ارزش‌ها را جایگزین ضدارزش‌ها کرده باشیم. مبارزه با اعتیاد یک جنگ نرم است که فرد با غلبه بر ضدارزش‌ها، بالا بردن دانایی و تغییر در افکار خود می‌تواند در این جنگ پیروز شود.

 

چگونه دنیای درون خود را تبدیل به یک شهر آباد کنیم؟ لطفاً توضیح دهید.

زمانی که مسیرمان را در زندگی اشتباه رفتیم، شیطان بیکار ننشست و دست به کار شد تا به زیباترین شکل ممکن گوهر جانمان را برباید و ما را از مسیر درست، منحرف و به سیاه‌چال نا‌امیدی هدایت کند. آن‌گاه در تاریکی‌های درونمان اسیر شدیم و دور خودمان حصار کشیدیم و شهر وجودی ما دچار تخریب شد. حس نا‌امیدی تمام وجود ما را گرفت و اکنون تنها با حرکت، تلاش، تزکیه، پالایش، دوری از ضد‌ارزش‌ها و افکار منفی و بالا بردن دانایی می‌توانیم دنیای به هم ریخته درون خود را به شهری آباد تبدیل کنیم.

 

همه مطالب در درون و برون ماست؛ این جمله به چه معناست؟

دنیای درون و برون دو دنیای متفاوت اما مکمل یکدیگر هستند. انسان جهان اصغر است و جهان بیرون، آینه درون ماست؛ یعنی هرچه در بیرون است نمادی از درون ماست و همه مطالب یا در ساختار جسم یا در قالب مثالی وجود دارند. با این حال فقط دنیای درون در اختیارمان است و ما بر روی دنیای بیرون کاملاً اختیار نداریم. انسان باید همه چیز را در درون خود حل کند؛ زمانی که مشکلات از درون حل شد، انسان خالص شده و در بیرون به آرامش و آسایش نسبی خواهد رسید. دنیای درون ما بستگی به افکار، اندیشه و تصاویر ذهنی‌مان دارد. کسی که از درون احساس پوچی و نا‌امیدی کند، آرامش نخواهد داشت.

 

کلام آخر؛

خداوند را شاکرم که اجازه داد در این مکان مقدس خدمت کنم و از آقای مهندس عزیز بسیار سپاس‌گزارم. اگر امروز از درون و برون به آرامش رسیده‌ایم به خاطر آموزش‌های ناب جناب مهندس است و همه داشته‌هایمان را مدیون ایشان هستیم. از قدرت مطلق برای ایشان سلامتی و طول عمر خواستارم؛ همچنین از خدمت‌گزاران سایت بابت تمامی زحماتشان تشکر می‌کنم.

 

تهیه گزارش: همسفر حمیده لژیون راهنما همسفر صفورا (لژیون ششم)

عکاس خبری: همسفر فاطمه لژیون راهنما همسفر نسرین (لژیون پنجم)

ویراستار و ارسال مطلب: همسفر مریم لژیون راهنما همسفر زهره (لژیون چهارم)

همسفران نمایندگی علیرضا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .