English Version
English

گروه خانواده - دنور یعنی بخشیدن و رها شدن

گروه خانواده - دنور یعنی بخشیدن و رها شدن

نهمین جلسه از دوره اول جلسات لژیون سردار همسفران نمایندگی زاهدان با استادی اسیستانت گروه خانواده پهلوان همسفر زهره، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر سمیرا با دستور جلسه «دنور» ساعت 13:45 روز چهارشنبه 29 فروردین‌ماه 1403 برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

خوشحالم که امروز هم در کنار شما عزیزان هستم. امیدوارم که نهایت بهره را از تعطیلات و ماه مبارک رمضان برده باشید. همچنین به خانم اعظم اسیستانت جدید تبریک می‌گویم. دستور جلسه امروز دنور است. کلمه دنور به معنای اهدا کردن، بخشیدن است. در کنگره به کسانی دنور گفته می‌شود که ۵۰ میلیون تومان به کنگره کمک مالی می‌کنند. در گذشته جایگاه‌ها مثل سردار، دنور و پهلوانی وجود نداشت و هر کسی در حد توان خودش پرداخت مالی داشت. اما زمانی که لژیون‌ها و جایگاه‌های لژیون سردار، دنور و پهلوان تعریف شد، می‌بینیم که رشد بچه‌های کنگره به بهانه این جایگاه‌ها واقعاً تغییر پیدا کرد و بسیار به رشد و تکامل رسیدند.

در گذشته هر کدام از ما همسفرها از نظر مالی، شاید بعد از سال‌ها زندگی مشترک هیچگونه پس‌اندازی نداشتیم. اما کنگره به ما یاد داد که بتوانیم پس‌انداز داشته باشیم. همان‌طور که آقای مهندس فرمودند: که پس‌انداز کردن بیشتر برای فقرا هست و من زهره باید در زندگی خودم بتوانم پس‌انداز داشته باشم  و پایه‌های مالی خودم را قوی کنم و باعث بشوم که به آن رشد و تکاملی که نیاز هست برای هر انسانی برسم.

خاطرم می‌آید در یکی از جلسات روزهای چهارشنبه آقای مهندس عنوان کردند که یهودیان آدم‌های ثروتمندی هستند. دلیلی که باعث شده است ثروتمند بشوند این هست؛ زمانی که درآمد ماهیانه خودشان را، هر چقدر که هست می‌گیرند، آن را به چهار قسمت تقسیم می‌کنند. بخش اول برای مخارج خود، بخش دوم برای پس‌انداز، بخش سوم سرمایه‌گذاری و بخش آخر بخشیدن وکمک کردن به خیریه‌ها. آنها از کودکی به فرزندان خود آموزش میدهند که همیشه در زندگی بخشش را داشته باشند و در واقع شاید دلیل ثروتمند شدن‌شان همین بخشنده بودن‌شان هست. اینکه ایمان داشته باشیم با بخشیدن به ثروت می‌رسیم و باور داشته باشیم که وعده خداوند دروغ نیست. اگر ایمان بیاوریم خیلی چیزها در زندگی ما تغییر خواهد کرد.

وقتی که ما انسان‌ها به دیگران کمک می‌کنیم در واقع احساس مفید بودن می‌کنیم. اما ممکن است این سوال پیش بیاید که چطور ببخشیم؟ چون بخشیدن برای انسان بسیار سخت هست و چرا آنقدر سخت؟ زیرا انسان موجودی مختار است. خیلی از ما اگر بگویند مجبوریم ۵۰۰ میلیون تومان برای رهایی و درمان بیماری‌مان پرداخت کنیم، همه‌ی تلاشمان را می‌کنیم. از همه خواسته‌های خودمان می‌گذریم تا مسافرمان به درمان برسد. اما وقتی اختیار را به ما می‌دهند این شک و دو دلی در ما به وجود می‌آید که آیا پرداخت کنم، آیا پرداخت نکنم. علاوه بر آن ما باید تفکر کنیم که قبل از اینکه وارد کنگره بشویم چطور بوده‌ایم. چه زندگی داشتیم. اما در حال حاضر که در کنگره حضور داریم و از آموزش‌های ناب کنگره درس زندگی کردن را می‌آموزیم و متوجه می‌شویم با آموزش‌های کنگره چقدر زندگی‌مان تغییر کرده‌است. حتی در جامعه کسانی که درگیر اعتیاد نیستند، چقدر به آموزش‌های علم کنگره نیازمند هستند. همچنین  باید خواسته بسیار قوی داشته باشیم. اینکه صرفاً بگوییم که برای من دعا کنید که عضو لژیون سردار بشوم، خواسته قلبی نیست. یک تمنایی است که انسان دارد. ولی اگر خواسته قلبی باشد، تمام تلاش خودش را انجام می‌دهد، از خیلی خواسته‌هایش می‌گذرد تا بتواند به آن خواسته‌ای که دارم برسم. حالا عضو لژیون سردار شدن یا دنور شدن و یا پهلوان شدن. در نهایت ما برای اینکه بتوانیم صدای خودمان، که همان صدای کنگره است را به همه مردم برسانیم، داشتن شعبه‌های بیشتر الزامی است. آقای مهندس می‌فرمایند: «اگر بخواهیم شعبه دومی را در زاهدان راه اندازی کنیم، حتماً باید شعبه اول دارای زمین یا ساختمان باشد و این همت اعضای خود زاهدان را می‌طلبد. ممنون از تمامی شما عزیزان.

عکاس خبری: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
تایپ و ویراستاری: همسفر سمیرا رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
ارسال: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی زاهدان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .