English Version
English

باید به نیروهای خـــفته درون خود پی ببـــریم

باید به نیروهای خـــفته درون خود پی ببـــریم

جلسه یازدهم از دوره پنجاه و یکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی البرز کرج با استادی راهنمای محترم مسافر محمد، نگهبانی مسافر محسن و دبیری مسافر مرتضی، با دستور جلسه "وادی دوم و تأثیر آن روی من" در روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:                           

سلام دوستان، محمد هستم یک مسافر؛ از نگهبان جلسه سپاسگزارم که به من اجازه خدمت کردن دادند، تا آموزش بگیرم. دستور جلسه امروز، وادی دوم و تأثیر آن روی من می باشد.

همان‌طور که از عنوان این دستور جلسه مشخص می باشد، شامل دو بخش است؛ یعنی یکی تفسیر وادی و دیگری تأثیر آن روی من. چون در کنگره، ما بر این باوریم که اگر تمام وادی هارا بلد باشیم و حفظ کنیم، مادامی که تأثیری روی ما نداشته باشد،کار عبث و بیهوده ای انجام داده ایم.

آن جایی که وادی، می تواند روی ما تاثیر بگذارد، و کاربردی بشود، آن جا نقطه قوت کار ما است. دستور جلسه می‌خواهد این را به ما بگوید؛ هر آنچه که در سیستم خلقت خلق شده است و وجود دارد، برای کاری گماشته شده و اگر کسی خودش یا مخلوقات را به هیچ بداند، این کار، کار اشتباهی است؛ چون ما بر این باور هستم، که چیزی بیهوده خلق نشده.

در وادی اول توصیفی از خلقت داده شده که می گوید: خلقت، سازمان و تشکیلاتی است که همه چیز، با نهایت دقت برنامه‌ریزی و ایجاد شده است، و یک نیروی مافوق بر آن ناظراست. وقتی در خلقت چیزی با برنامه ریزی و نهایت دقت، خلق شده باشد و یک نیروی مافوق بر آن نظارت داشته باشد؛ قطعاً چیز بیهوده ای در آن وجود ندارد. 

به منظور شناخت بهتر این وادی، در هر سال، مثال‌هایی را آقای مهندس می زنند و امسال هم مثال هایی را زدند؛ در مورد خارهای بیابان، و گفتند: خارهای بیابان اگر نباشند، باعث می‌شود که شنهای روان، شهرها را تخریب کنند. درمورد کوسه ها صحبت می کنند، که اگر کوسه‌ها نباشند، دریاها آلوده می شوند. همچنین در مورد لاشخورها فرمودند: از دید بعضی از انسان‌ها، حیوانات کریه المنظری هستند، ولی اگر این حیوانات نباشند، شاید طبیعت به فساد کشیده بشود.

من تقریباً چند وقت پیش، یک برنامه‌ای نگاه می کردم که در مورد جنگل‌ها صحبت می کرد، البته درست بخاطر نمی آورم؛ کفتار بود یا لاشخور؛ این حیوان وقتی لاشه یک مرداری را بدست می آورد، نمی توانست آن لاشه را بخورد، آن را می‌برد جای دوری می‌انداخت تا به متعفن شود و بوی گند بگیرد و بعد می توانست آن را بخورد! اینها نشانگر آن است که آنها هم کاری انجام می دهند.

در جایی جناب مهندس گفتند: آقای ویلیام وایت در زمانی که به خاطر مشکل کلیه دیالیز می‌شدند، در صحبت‌هایشان به ایشان گفتند: من فکر نمی‌کردم که یک ادرار ساده نعمتی به این بزرگی باشد و چون ما در مسائل ناآگاه هستیم قدر آنها را نمی‌دانیم؛

وقتی که ما به این مسائل پی بردیم، تکلیف انسان‌ها در خلقت چیست و اینکه در قبال دریافتی‌ها چه خاصیتی برای خود، خانواده و جامعه خود داریم و اینکه چقدر ارزش داریم؟ در این وادی، ما باید به جواب این سوالات پی ببریم؛ چون بر این باوریم که هیچ چیز بیهوده خلق نشده.

موضوع دیگر دستور جلسه، تأثیر وادی روی من است و اگر بخواهم تأثیر این وادی را پس از مطالعهٔ آن روی خود بگویم؛ این است که باید بتوانیم در مقابل مشکلات بایستیم و مقاومت کنیم، زیرا دیگر احساس بیهودگی به ما دست نمی‌دهد و می دانیم، باید لنگر کشتی را بکشیم و به نیروهای خفته خود پی ببریم.

تأثیر دیگر، این است که چون بحث بیهودگی در کار نیست و هر خلقی در جامعه هدفی دارد، بتوانیم پذیرش تمام اقشار جامعه را داشته باشیم و نگرش مهربانانه‌تری نسبت به افراد مختلف کسب کنیم، حتی اگر کسی در صراط مستقیم نیست.

اگر من به عنوان راهنما بتوانم به این موضوع پی ببرم، بسیار ساده‌تر می‌توانم پذیرای افراد مختلف در لژیون باشم، زیرا این موضوع را متوجه می‌شوم که هر کسی که در لژیون وارد می‌شود، بیهوده نیامده و اِذن او صادر شده، حتی آن رهجویی که عملکرد ضعیفی دارد، می‌تواند معلم خوبی برای تک‌تک ما باشد.

راهنمای من می‌گفت؛ من تمام آموزش‌ها را از افراد ضعیف‌تر لژیون می‌گیرم، زیرا افراد قوی و گوش به فرمان که کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما ممنونم.

تایپ متن: مسافر مهرشاد و مسافر حسن

عکس: مرزبان خبری مسافر هادی

ویرایش و بارگذاری: مسافر مهدی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .