English Version
English

انسان مانند چشم همه چیز را می‌بیند

انسان مانند چشم همه چیز را می‌بیند

همسفر خدیجه رهجو راهنما همسفر زهرا لژیون پنجم در خلاصه سی‌دیاشراقچنین نوشت؛ شما را به خواندن این مطلب دعوت می‌کنیم از این‌که همراه ما هستید سپاس‌گزاریم.

سلام دوستان خدیجه هستم یک همسفر

 در سی‌دی اشراق آقای مهندس می‌فرمایند: فرق بسیاری است بین حوضی که آب لجن، بسیار تیره و کثیف داشته باشد با حوضی بسیار تمیز که از چشمه‌ روان سیراب می‌شود و این دقیقا تمثیل ما انسان‌ها می‌باشد. گاهی انسان مانند چشم همه چیز را می‌بیند به جز خود، داشتن خلق و خوی خوب مهم‌ترین چیزی است که هر انسان باید داشته باشد، افرادی که خلق‌و‌خوی نامناسب داشته باشند همیشه در رنج و عذاب هستند و مانند همان آب تیره و کثیف می‌مانند. این افراد خودبین، یک‌دنده و متکبر می‌باشند، دارای منیت هستند و صفات زننده و زشت دارند. 

خلق نیک داشتن یعنی؛ با همه‌ انسان‌ها با ملایمت صحبت کنیم. با داشتن دانایی و آگاهی و شعور بالا می‌توانیم همه‌ انسان‌ها را دوست داشته باشیم و آن‌ها درک کنیم. دروغگویی مادر همه بدی‌ها است، ما باید سعی کنیم با بزرگ‌ترها، زیردست‌ها و کوچک‌ترها، رفتار خوبی داشته باشیم، انسان نباید زود قضاوت کند و برای دیگران حکم صادر کند.

 فرامین الهی به دو قسمت تقسیم شده است، بعضی کارها را خداوند دوست دارد و بعضی اعمال هستند که خداوند دوست ندارد، اگر طبق فرمان که خداوند دوست دارد حرکت کنیم به نقطه خوب و حال خوش می‌رسیم. بذری که می‌کاریم علاوه بر تلاش و زحمت، اگر نور خورشید، کود و آب به آن نرسد محصول خوبی به ما نمی‌دهد. اگر خداوند به محصول ما برکت داد به فقرا نیز کمک کنیم و بخشنده باشیم. داشتن اخلاق خوب و رفتار مناسب بر جسم ما تاثیر دارد، اگر خوبی کنیم فوراً جواب آن را می‌گیریم و بالعکس هر بذری بکاریم همان را درو می‌کنیم. 

در جهانی که ما زندگی می‌کنيم هم قطب مثبت وجود دارد هم منفی، همه چیز بر دو قسمت تقسیم شده است، باید در هم ترکیب شوند تا نتیجه داشته باشد. در زندگی ما نیز همین‌‌طور می‌باشد و باید به یک مرحله‌ای برسیم که درستی و راستی را انتخاب کنیم. زمان در حال گذر است و زندگی مانند شبنم است، ما باید قدر نعمت‌هایی که خداوند به ما داده‌ است را بدانیم، باید در زندگی تجربه کسب کنیم و با حرکت و دوری از ضدارزش‌ها و پرهیزگاری نیروهای منفی را از خود دور کنیم.

ویراستاری: همسفر طاهره رهجوی راهنما همسفر زهرا ( لژیون دوم )

ارسال مطلب: همسفر راضیه رهجوی راهنما همسفر گلثومه ( لژیون اول )

رابط خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر گلثومه ( لژیون اول )

همسفران نمایندگی رضا مشهد 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .