English Version
English

خلق جهان هستی بر اساس تفکر

خلق جهان هستی بر اساس تفکر

جلسهٔ نهم از دورهٔ ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی ایران، با استادی همسفر مژگان، نگهبانی همسفر رقیه و دبیری همسفر زهره با دستور جلسهٔ «وادی دوم و تأثیر آن بر روی من» در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۵ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه در مورد وادی دوم که هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد ما هیچ‌کدام به هیچ نیستیم حتی اگر به هیچ فکر کنیم. آقای مهندس فرمودند که در وادی اول که وادی تفکر است، اگر انسان بتواند به آرامش برسد پس خوب تفکر و اندیشه کرده است. در وادی دوم ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که چرا خداوند ما را خلق کرده و به چه دردی می‌خوریم، وقتی یک مشکلی برای ما پیش می‌آید احساس پوچی می‌کنیم و می‌گوییم که این مشکل دیگر برای ما به وجود آمده و دنیا تمام‌شده و برای چه ما زنده هستیم مانند مورچه‌ای که وقتی لانه‌اش را آب می‌برد می‌گوید که دنیا تمام‌شده است.

ما هم باید اول تفکر کنیم و وقتی با تفکر مشکلاتمان را حل کنیم دیگر احساس پوچی و بیهودگی نمی‌کنیم. وقتی به وادی دوم رسیدیم امکان دارد بگوییم که برای چه ما پا به این هستی گذاشته‌ایم. وقتی انسان پا به هستی گذاشت خداوند انسان را بر سر دوراهی قرارداد، یک مسیر تاریکی‌ها بود و دیگری مسیر روشنایی‌ها و انسان را در تاریکی‌ها قرارداد تا به عظمت روشنایی‌ها پی ببرد. وقتی انسان در مسیر ارزش‌ها و مسیر مستقیم حرکت کرد قدرت مطلق حامی و پشتیبان او بود، وقتی‌که مسیر درست را انتخاب کرد خداوند به او کمک می‌کند که از طرف تاریکی‌ها و ظلمت به‌طرف نور هدایت شود.

مسافران ما وقتی به کنگره آمدند و سفر خود را شروع کردند از ظلمت به‌طرف نور هدایت شدند و خداوند هم یار و پشتیبان آن‌ها شد و کمک کرد که به رهایی برسند، وقتی راه درست را انتخاب کردند مسیرهای سخت هموار شد و تبدیل به انسان‌های کارآزموده و رها شدند. خداوند انسان را به خاطر این خلق کرد که خوب و بد را تشخیص بدهد، راه درست و غلط را تشخیص بدهد و انسان براثر باورهای غلط و تفکرات غلط است که در مسیرهای ضد ارزش قرار می‌گیرد. وقتی‌که مصرف‌کنندگان در دنیای تاریکی باشند امید خودشان را از دست می‌دهند، وقتی هم ناامید شوند اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهند و احساس پوچی می‌کنند و تمام هویت و شخصیت خود را از دست می‌دهند. وقتی سفر می‌کنند و به‌طرف ارزش‌ها حرکت می‌کنند تمام آن هویت و شخصیت و ارزش‌های خود را به دست می‌آورند و دیگر احساس پوچی نمی‌کنند و می‌دانند که هر چیزی که در این جهان خلق‌شده بی‌حکمت نبوده و پشت آن ‌یک فلسفه و حکمتی وجود دارد. آن خار بیابانی که خداوند خلق کرده حکمت و فلسفه‌ای داشته است. پس انسان هم که موجودی است که اشرف مخلوقات است و ارزش زیادی دارد و باید به وجود و هستی خود احترام بگذارد، وقتی‌که احترام گذاشت آن‌وقت همه‌چیز را دوست خواهد داشت.

 

نفرات برتر آزمون:

نفر اول: راهنمای تازه واردین همسفر پروانه

نفر دوم: همسفر شراره از لژیون ششم

نفر سوم: همسفر زهرا از لژیون دوم     

                                                  

عکس: عکاس خبری همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سهیلا (لژیون دوم)

تایپ: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر سهیلا (لژیون دوم)

تنظیم و ارسال: راهنما همسفر زهره

همسفران نمایندگی ایران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .