English Version
English

باید خلقمان نیکو باشد

باید خلقمان نیکو باشد

در سی‌دی اشراق جناب آقای مهندس در ابتدای صحبت‌هایشان درمورد حوض پر از لجن و کثیف و حوضی که تمیز و پاکیزه که آب روان دارد صحبت می‌کنند.

این دقیقاً تمثیل ما انسان‌هاست که کدام حوض هستیم؟! حوضی که پر از لجن یا حوض تمیز؟!

چشم همه چیز را می‌بیند به غیر خودش. انسان هم همین‌طور است. تمام بدی‌های دیگران را می‌بیند؛ ولی بدی‌های خودش را نمی‌بیند. مهم‌ترین چیزی که در رأس اینها قرار دارد، خلق‌وخوی افراد هست. یکی از خصوصیات رسول خدا این بود که خوش‌اخلاق بودند. انسان‌هایی که خلق‌وخوی خوبی دارند با همه برخورد ملایم دارند.

خلق نیکو این است که انسان بتواند با همه برخورد خوب داشته باشد و این احتیاج به دیپلماسی دارد. باید فهم و شعور و آگاهی بالا باشد. وقتی انسان شناخت آگاهی‌اش بالا باشد انسان‌ها را درک می‌کند. اگر انسان‌ها مرتکب اشتباه هم شدند کوتاه می‌آید و از نقاط ضعف آنها سوءاستفاده نمی‌کند و تنبیهشان نمی‌کند. این مصداق حوض شفاف و تمیز است.

ولی کسی که مثل حوض پر از لجن است، جدای این که منیت، خودخواهی و تکبر دارد، یک‌سری کارها مثل دروغگویی حوض او را لجنی تر و کثیف‌تر می‌کند. دروغگویی مادر تمام خلاف‌ها و بدی‌هاست.

در کنگره هر سمتی داریم، مهم‌ترین مسئله خلق نیکوی ماست. اگر اخلاقمان خوب نباشد، منیت و تکبر و خودخواهی داشته باشیم مثل حوض پر لجن هستیم. همه ما را می‌بینند و حرکات ما را زیر نظر دارند.

باید خلقمان نیکو باشد. زود قضاوت نکنیم، حکم صادر نکنیم. اگر بخواهیم به آرامش و آسایش برسیم باید مثل حوض زلال و شفاف باشیم.

در ادامه آقای مهندس از اشراق صحبت کردند که جهانی متفاوت از جهان ماست و درواقع جهان نور است. مامی توانیم با اجرای فرامین الهی حوض وجود خودمان را از ناخالصی‌ها پاک نماییم. از جهانان ظلمانی این دنیا به سمت نور برویم و برای اینکه از آن چیزی که می‌کاریم مطلوب‌ترین را برداشت کنیم، بایستی در صراط مستقیم و ارزش‌ها باشیم.

در کنگره سعی می‌کنیم در مسیر درست و صراط مستقیم باشیم وایمان راسخ داشته باشیم و به کسانی که به دنبال درمان اعتیاد هستند کمک کنیم.

خلاصه سی‌دی اشراق
نویسنده و رابط خبری: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر مرجان (لژیون پنجم)
ویراستاری: همسفر شهرزاد رهجوی راهنما همسفر مرجان (لژیون پنجم)
ارسال: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون دهم)
همسفران نمایندگی ابوریحان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .