English Version
English

وادی دوم، وادی امیدواری است

وادی دوم، وادی امیدواری است

جلسه دوم از دوره دهم كارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی علیرضا به استادی همسفر سمیرا، نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

از نگهبان جلسه سپاس‌گزارم که اجازه خدمت در این جایگاه را به من دادند.

دستور جلسه این هفته وادی دوم است که به ما می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیاط نمی‌‌نهد؛ هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

ما در وادی اول اصلی‌ترین قدم؛ یعنی تفکر را داریم. همه انسان‌ها می‌خواهند در زندگی‌شان به یک صلح و آرامشی برسند و تمام کارهایشان را درست و معقول به اجرا درآورند؛ ولی بایستی بدانند که برای انجام دادن هر عملی، نیازمند تفکر و اندیشه هستند.

زمانی که از وادی تفکر عبور می‌کنیم، متوجه می‌شویم که آیا درست تفکر کرده‌ایم و یا مهم‌تر اینکه چه تفکراتی داشته ایم؛ زیرا بسیاری از ما فکرهای زیادی در ذهنمان نقش می‌بندد و دائماً با خودمان می‌گوییم: چرا این اتفاقات برایم افتاد؟ گاهی اوقات گمان می‌کنیم که برای اطرافیان و خداوند هیچ ارزشی نداریم ولی این افکار غلط، کاملاً پوچ و بیهوده هستند؛ چراکه هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به این حیات نگذاشته و نه تنها انسان؛ بلکه حیوانات، گیاهان و همه موجودات هستی هدفی برای خلقت داشته‌اند.

گیاهان و حیوانات برای رفاه و آسایش انسان‌ها آفریده شده‌اند؛ حتی یک سوسک که برای ما مشمئزکننده است و یا می‌پرسیم چرا خداوند آن را آفریده، دارای مهم‌ترین نقش در طبیعت است؛ ولی ما انسان‌ها که اشرف مخلوقات هستیم، سال‌ها جهت را گم کرده بودیم و نمی‌دانستیم به دنبال چه می‌گردیم!

همه ما قبل از ورود به کنگره، بسیار به مسائل فرعی بها می‌دادیم و به یکسری موضوعاتی که اهمیتی ندارند، فکر می‌کردیم؛ اما بایستی بدانیم که اصلی‌ترین هدف از خلقت انسان، انسان بودن است تا بفهمد که چگونه زندگیش را مدیریت کند.

وادی دوم، وادی امیدواری است. ما بایستی به درمان و اینکه آفریده خداوند هستیم، امیدوار باشیم؛ زیرا قدرت مطلق برای انسان ارزش زیادی قائل است، به همین خاطر به ما اختیار کامل داد تا مسیر خود را انتخاب نماییم.

خداوند برای انسان دو راه تعیین کرد؛ یکی راه ارزش‌ها و دیگری ضدارزش‌ها، اگر در مسیر  ارزش‌ها حرکت نماییم اما از حصاری که به دور خود کشیده‌ایم یا نقطه امنی که در خود ایجاد کرده‌ایم، خارج نشویم؛ بسیار واضح است که نمی‌توانیم تغییر کنیم یا وضعیت زندگی‌مان را عوض نماییم. در این حالت هر چه رو به جلو برویم، به سمت تباهی کشیده می‌شویم و زندگی‌مان روزبه‌روز بدتر می‌شود.

این وادی به ما یاد می‌دهد اگر زندگی‌مان رو به ویرانی رفته است، بایستی آن را ترمیم کرد و ما لیاقت داشتن یک زندگی سالم را داریم؛ به شرط آنکه از این نقطه امن کاذب خارج شویم، حصار اطرافمان را بشکنیم و به یک جایگاه درست در زندگی برسیم. دیگر آنکه بپذیریم بیهوده آفریده نشده‌ایم و حتماً رسالتی برایمان در این جهان مشخص شده است.

ما بایستی در صراط مستقیم قدم برداریم و به سمت ارزش‌ها حرکت نماییم تا بتوانیم احساس باارزش بودن را تجربه کنیم. اگر تمام افکار نادرست گذشته خود را رها کنیم، جرقه‌های نور را زندگی در می‌بینیم؛ زیرا این عمل ما را به منبع نور نزدیک می‌کند.

پس در هر نقطه‌ای از زندگی قرار داریم، ایمان داشته باشیم و بدانیم نیروهای عظیم هستی، همیشه ما را یاری خواهند کرد تا به هدفمان دست یابیم.

زمانی که در دوراهی‌های زندگی قرار می‌گیریم، یقین داشته باشیم که راه آموزش و صراط مستقیم شاید سخت به نظر برسد؛ ولی نتیجه آرامش‌بخشی دارد.

بایستی به رفتار صحیح خود متمرکز شویم، از حس‌های پوچ و بیهوده دوری کنیم و بپذیریم که تمام کینه‌ها، نفرت‌ها و ضدارزش‌ها کاشت درونی خودمان است و باید آن‌ها را ذره‌ذره نابود کنیم. آن زمان می‌توانیم در جهت مأموریتی که بر عهده ماست، قدم برداریم و فرمانروای شهر‌ وجودی خود باشیم. پس همه این‌ها بستگی به عملکرد ما دارد و این‌گونه مشخص می‌شود که فرمانده خوبی بوده‌ایم یا خیر؟!

باید تمامی نمی‌شود‌ها و نمی‌توان‌ها را کنار بگذاریم و بدانیم تغییر دیدگاه ما، مبدأ تحول ماست پس نسبت به آموزش‌هایی که در کنگره دریافت می‌کنیم و دیدگاهی که در حال تغییر است، آگاه باشیم و اگر هر جایی درست عمل کردیم، بدانیم که به تعادل رسیده‌ایم.

نکته آخر آنکه آگاه باشیم هر انسانی برای پی بردن به عظمت روشنایی‌ها، باید تاریکی‌ها را تجربه نماید و از گذرگاه‌های سخت زندگی عبور کند؛ ولی بداند نتیجه دشواری‌هایی که در زندگی تجربه کرده است را خواهد دید؛ چراکه پایان شب سیه، سپید است.

جلسه سایت همسفران نمایندگی علیرضا در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۲:۳۰ برگزار گردید.

 

تایپ: همسفر سمیه لژیون راهنما همسفر مژگان (لژیون هشتم)

عکاس خبری: همسفر فاطمه لژیون راهنما همسفر نسرین (لژیون پنجم)

ویراستار و ارسال مطلب: همسفر مریم لژیون راهنما همسفر زهره (لژیون چهارم)

همسفران نمایندگی علیرضا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .