English Version
English

انسان اشرف مخلوقات است

انسان اشرف مخلوقات است

جلسه هشتم از دوره هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی چرمهین اصفهان به استادی همسفر ثریا رهجوی راهنما همسفر مرضیه نگهبانی همسفر الهه و دبیری همسفر زهره با دستور جلسه «وادی دوم (هیچ مخلوقی جهت بیهودگی، قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگرخود به هیچ فکر کنیم) و تأثیر آن بر روی من» در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد: 

دستور جلسه امروز وادی دوم و تأثیر آن روی من است. «هیچ مخلوقی جهت بیهودگی پا به هستی نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.» در این وادی آقای مهندس به نکات بسیار مهم اشاره کردند، یکی از نکات مهم این است که خداوند در هستی هیچ چیز را بیهوده نیافریده که برای هستی فایده نداشته باشد، به عنوان مثال زمانی که لاشخورها را می‌بینیم، می‌گوییم: چه فایده‌ای دارند؟ زمانی که به آن ها فکر می‌کنیم متوجه می‌شویم که اگر این‌ها نبودند لاشه حیوانات مرده در بیابان چه می‌شدند؟ یا اگر بوته‌های خار که در بیابان‌ها وجود دارند، نبودند چه اتفاقی می‌افتاد؟ خداوند چیزی را بی‌فایده نیافریده است و هر چیزی که در این هستی وجود دارد یک فایده‌ای دارد و اگر من چیزی را بدون فایده بدانم در حقیقت فلسفه هستی را درک نکرده‌ام. 

خداوند زمانی که انسان را آفرید او را اشرف مخلوقات دانست و حتی به خاطر آفرینش انسان به خود احسنت گفت که چنین موجودی را آفریده است؛ طبق صحبت‌های آقای مهندس «کلاه خود را قاضی می‌کنم» به خودم نگاه می‌کنم و می‌گویم: هستی با این همه فایده که دارد من چه فایده‌ای می‌توانم داشته باشم؟ من برای خود، خانواده و جامعه چه فایده‌ای داشته‌ام؟ من باید بدانم که هدف از خلقت من چه بوده است؟ زمانی که برای من مشکلی پیش می‌آمد با خود می گفتم که من برای چه به دنیا آمده‌ام؟ زمانی که به کنگره آمدم و نوری در زندگی من تابیده شد و آموزش‌های کنگره را فرا گرفتم به زندگی امیدوار شدم.

 آقای مهندس در صحبت‌های روز چهارشنبه فرمودند: « من در سن پنجاه سالگی‌ راه را پیدا کردم و اکنون بیست و اندی است کنگره را ادامه می‌دهم و برای بیست سال آینده خود برنامه ریزی کرده‌ام.» از این جمله بسیار خوشحال شدم و الگوی خود را آقای مهندس قرار دادم که سازندگی را در خود انجام دهم و حس‌های خود را پالایش کنم، طبق صحبت‌های راهنمای خودم که فرمودند: تمام سختی‌ها و تاریکی‌ها که تجربه کرده‌ایم را نیاز داشته‌ایم و من الان به این جمله بسیار ایمان دارم.

 نکته مهم دیگری که آقای مهندس بیان کردند، مبحث غیبت است که گناه بزرگی است که خداوند در قرآن آن را به خوردن گوشت برادر مرده خود تشبیه کرده است. تمام کارها و رفتارهایی که ما انجام می‌دهیم به افکار و اندیشه ما مربوط می‌شود و عکس العملی که دیگران به ما نشان می‌دهند به افکار مثبت و منفی ما بر می‌گردد. ما باید تفکرات خود را به سمت مثبت ببریم و از ضد ارزش‌ها دوری کنیم تا دنیا برای ما زیباتر شود.آقای مهندس فرمودند: « ما در این هستی بدون پشتیبان و سرپرست نیستیم یک قدرت بزرگ ما را حمایت می‌کند مشروط به این‌که در مسیر ارزش‌ها قرار بگیریم و از ضد ارزش‌ها دوری کنیم.»

نفرات برتر آزمون آزمون شماره ۴:

مرزبانان کشیک: همسفر شهناز و مسافر حمزه علی
تایپ و ویراستار خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر کبری (لژیون دوم)
عکس: همسفر شهناز مرزبان خبری
ارسال: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر کبری (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی چرمهین 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .