English Version
English

برخورداری از خلق‌و‌خوی نیکو در رأس امور است

برخورداری از خلق‌و‌خوی نیکو در رأس امور است

به نام قدرت مطلق الله

در سی دی اشراق آقای مهندس دژاکام اینگونه می‌فرمایند؛ بین یک حوض راکد و پر از لجن با یک حوض روان و زلال که از چشمه پاک سیراب می‌شود، تفاوت بسیار وجود دارد. این موضوع دقیقاً مصداق ما انسان‌هاست که بدانیم از کدام حوض سرچشمه می‌گیریم. چشم انسان نمی‌تواند خودش را ببیند یعنی انسان‌ها بدی‌های خود را نمی‌بینند و فقط عیوب و بدی‌های دیگران را رؤیت می‌کنند. یکی از مشخصه‌های انسان خوب، برخورداری از خلق‌وخوی نیکو است. بزرگانی که دارای چنین صفات خوش هستند، بهترین نمونه و الگو برای ما انسان‌ها می‌باشند. انسانی که خلق‌وخوی نیکو دارد، در صلح است و تمام بشریت را دوست می‌دارد. کسانیکه از خلق‌وخوی خوش برخوردار نیستند، توان دوست داشتن هستی و بشریت را دارا نیستند.

حال برای اینکه هستی را دوست بداریم باید درک، فهم و شعور خود را افزایش دهیم تا در ادامه درک درست و صحیح از جهان پیرامون خود داشته باشیم. انجام این عمل باعث می‌شود مهر و محبت بیشتری نسبت انسان‌ها به خرج دهیم. دانستن این نکته مهم بسیار حائز اهمیت است؛ اگر انسان مرتکب اشتباه ‌شود، انجام این خطا یکی از مراحل و فرآیند رشد او به شمار می‌رود و اینگونه انسان به تکامل می‌رسد. این اعمال ما است که نشانگر کیفیت آب حوض درونمان است؛ با دروغ گفتن، قضاوت کردن، کم‌فروشی و بسیاری از صفات ضد ارزشی دیگر، حوض درون ما تبدیل به لجن‌زار می‌شود.

اشراق؛ جهانی متفاوت از این جهان ما می‌باشد. اشراق به معنی جهان نور است. حال نور می‌تواند نور آتش و یا نور خورشید باشد. نور آتش به همراه دود است پس به صورت کامل پاک نیست اما نور خورشید یکی از پاک‌ترین نورها می‌باشد؛ بنابراین ما می‌توانیم با اجرای فرمان‌ها الهی حوض درونی خویش را از ناخالصی‌ها پاک نماییم و همانند نور خورشید، با پاکی و زلالی به سوی جهان نور رهسپار شویم. مهندس دژاکام در بیان داشتند؛ ما در کنگره ۶۰ سعی می‌کنیم در مسیر درست که به آن ایمان راسخ داریم، حرکت کنیم و به کسانی که می‌خواهند درراه درمان اعتیاد به نتیجه مطلوب برسند، کمک و راهنمایی نماییم. کسانی که در کنگره ۶۰ در حال خدمت هستند، جزء خواص هستند زیرا از جان، مال و زمان خود می‌گذرند تا به انسان‌هایی که روزی همانند خود بودند کمک و یاری برسانند.

جهان ما دارای دو قطب مثبت و منفی است و هر چیزی بر مبنای ضد خودش تعریف می‌شود؛ یکی روشنایی و دیگری تاریکی. هر شخص بر مبنای دانایی و آگاهی خودش مسیر را انتخاب می‌کند یعنی دروغ در مقابل راستی و یا تاریکی در مقابل روشنایی. تفاوت افراد اینگونه قابل‌تشخیص و تفکیک است؛ بنابراین ما در جهانی زندگی می‌کنیم که هر دو قطب وجود دارد و نمی‌توان مدعی شد که بدون قطب منفی زندگی ما امکان‌پذیر است، اگر چنین اتفاقی بیافتد زندگی و هستی بی‌معنا می‌شود. مطلب بسیار مهم دیگری وجود دارد که اکثر انسان‌ها فکر می‌کنند؛ صراط‌مستقیم یک راه صاف و بدون پیچ‌وخم است؛ اما باید دانست که این راه پر از فراز و نشیب و پیچ‌وخم‌های زیادی دارد و این مهم را باید بدانیم؛ گنج درون، در ویرانه‌ها است نه در باغ و فضای سر‌سبز. در اعماق تاریکی است که انسان می‌تواند بسیاری از مسائل را کشف کند. مثل نلسون ماندلا که در زندان به سر می‌برد و بعد سال‌ها توانست تبدیل به یک شخصیت جهانی و مثبت گردد.

به‌قلم: مسافر رضا لژیون سوم
ارسال مطلب: مسافر محمد لژیون دوم
گروه خدمتگزاران سایت نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .