English Version
English

مشخص کردن هدف

مشخص کردن هدف

همسفر زینب:
عنوان وادی دوم می‌گوید؛ هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. شاید قبل از ورود به کنگره بارها این سوال را از خود کرده‌ام که آیا دلیل از خلقت من چه بوده است و چرا به این دنیا آمده‌ام؟ این صحبت‌ها نشان می‌دهد من در مسیر ضد ارزش‌ها بوده‌ام و در ناامیدی زندگی کرده‌ام. در کتاب عشق آقای مهندس فرموده‌اند؛ این که من بگویم بی‌خودی به این دنیا آمده‌ام یا من‌ را عوضی زاییده‌اند در وحله نخست یک توجیه است برای فرو رفتن بیشتر در ناامیدی و تاریکی و نشان دادن عدم اعتماد به نفس ما می‌باشد و همچنین دلیل تسلیم شدن در مقابل نابودی محض و عدم تلاش ما برای رهایی، سلامتی و به فرموده دیده‌بان محترم آقای خدامی این احساسات ناامیدی و پوچی زمانی است که انسان از مسیر صحیح زندگی خارج شده است، چرا که ناامیدی انسان را از مسیر خود منحرف می‌کند و انسان را در حالت سکون و توقف نگاه می‌دارد، ولی در وادی دوم مطرح می‌شود که هیچ یک از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. این وادی به من این اطمینان را می‌دهد که همه ما انسان‌ها برای یک هدف مشخصی به این حیات آمده‌ایم و هیچ یک از ما شانسی و تصادفی نیستیم، نه تنها انسان بلکه تمام موجودات برای هدفی خلق شده‌اند. همان‌گونه که آقای مهندس می‌فرمایند؛ حتی اگر زمانی فکر کنیم چیزی یا کسی بیهوده پا به هستی گذاشته است به این دلیل است که ما نتوانسته‌ایم به هسته درونی و فلسفه وجودی آن چیز پی ببریم، پس هر یک از ما برای انجام عمل خاصی پا به حیات گذاشته‌ایم و انسان موقعی احساس آرامش و خوشحالی می‌کند که به هدف تعیین شده خود نزدیک شود و هر چه از آن هدف دورتر می‌شود ناراحت و نگران خواهد شد. برای زندگی هیچ آغاز و پایانی مشخصی نیست به همین دلیل باید بدانیم به عنوان یک مخلوق در چه جایگاهی هستیم و جایگاه خود را در هستی مشخص کنیم.

همسفر رباب:
زمانی که اذن ورود من به کنگره صادر شد با گرفتن آموزش‌ها توانستم خیلی از ضد ارزش‌ها را از خود دور کنم، این وادی به ما می‌گوید؛ هیچ موجودی بیهوده خلق نشده یعنی ما هم بیهوده خلق نشده‌ایم و خداوند در خلقت هر موجودی یک حکمت و فلسفه عظیمی داشته است. باید ضد ارزش‌ها را از خودمان دور کنیم و در مسیر خوبی‌ها و ارزش‌ها قرار بگیریم و برای زندگی خود برنامه‌ریزی کنیم، برنامه‌ای که ما را در مسیر ارزش‌ها قرار بدهد و از ضد ارزش‌ها دور کند. خدا را شکر که کنگره وجود دارد و من یاد گرفتم باید به خود هم فکر کنم، منی که قبل از کنگره به همه فکر می‌کردم بجز خودم، ولی حال یاد گرفتم که با درست فکر کردن و درست زندگی کردن زندگی را برای خود و اطرافیان لذت‌بخش‌تر کنم.

همسفر حمیرا :
در کنگره ما بعد از فهمیدن و به‌کار بستن وادی اول که وادی تفکر است به وادی دوم می‌رسیم که به ما می‌گوید؛ هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌گذارد و هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. اصولاً حرکت در مسیر ضد ارزش‌ها و روی آوردن به مسائل منفی و خارج شدن از صراط مستقیم حس منفی در انسان ایجاد می‌کند، مانند ناامیدی و پوچی که من خودم قبل از ورود به کنگره بارها دچار ناامیدی و پوچی شده‌ بودم و همیشه طلب‌کار خدا بودم که چرا به دنیا آمده‌ام و حتی گاهی اوقات با خودم هم سر جنگ داشتم، اما در کنگره با خواندن وادی دوم و آموزش گرفتن از آن فهمیدم که نه تنها من بلکه هیچ موجودی بیهوده خلق نشده است‌. ما در جهان هستی تنها نیستیم، بلکه نیروی عظیم و شگفت‌انگیزی به نام قدرت مطلق پشت ما است و برای اینکه بتوانیم به مکانی برسیم که از آنجا انشعاب یافته‌ایم، باید سازندگی را در قسمت جسم، روان و جهانبینی خود شروع کنیم و بدانیم که هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. اکنون وقت آن رسیده که بگوییم انسان برای معرفت، اطاعت و خدمت خلق شده است تا به کمال برسد

ویرایش: همسفر سپیده (خدمتگزار سایت)، همسفر عسل (خدمتگزار سایت)
ارسال: همسفر نازنین (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی اسبیکو (خرم‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .