English Version
English

تمام لذت‌های دنیا، در آموزش گرفتن و خدمت کردن نهفته است.

 تمام لذت‌های دنیا، در آموزش گرفتن و خدمت کردن نهفته است.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان اصغر هستم یک مسافر.
انشالله از ماه مبارک رمضان بهره لازم را برده باشید. مطمئناً سال قبل، سال خوبی برای عزیزان بوده ، هر موقع خواستیم خودمان را محک بزنیم که آیا در صراط  مستقیم قرار داریم یا نه؟! و پیشینه روز و ماه قبل‌مان چگونه بوده است، نشانه‌ آن برخوردار بودن از حس و حال خوب درونی در ما می‌باشد. ما قوانین زندگی کردن را بلد نبودیم.
اکثراً قبل از ورود به کنگره می‌گفتیم: چرا ما به دنیا آمده‌ایم؟! در واقع بلاتکلیف بودیم زیرا نمی‌دانستیم مبدأمان کجاست؟ همگی پا به هستی گذاشته‌ایم که به حال خوب برسیم و از لحظاتمان لذت ببریم حتی اگر پیامبر  یا دانشمند باشیم. اغلب، راه و هدفمان را گم کرده بودیم، فکر می‌کردیم  که با ابزارها حالمان خوب می‌شود، یک عده از ما دنبال مقام بودیم هر چیزی را به دست آوردیم و در آخر آمدیم روی این صندلی نشستیم، دست مان را بالا بردیم و اعلام کردیم که حال‌مان خوب نیست. یک شخصی آمد به ما گفت، شما بی‌جهت به این دنیا نیامده‌ای، هدفی داشته‌ای! حتی هدف از خلقت را هم، گفت که به ترتیب اول آموزش گرفتن و سپس خدمت کردن می‌باشد. سوالی برای‌مان پیش آمد که، پس لذت‌ها کجاست؟! من می‌خواهم دائماً شاد و نشئه باشم. وقتی سفرمان را شروع کردیم فهمیدیم که تمام لذت‌های دنیا، در آموزش و خدمت نهفته است. در حال حاضر اگر به یک راهنما، یا شخصی که درست سفر کرده، بگوییم تمام دنیا را به تو می‌دهم به شرط این‌که به دوران اعتیاد برگردی، به هیچ‌عنوان حاضر به این کار نمی‌شود زیرا موهبت بهتری بدست آورده پس دنبال پاداش و جزا نمی‌گردد.
اگر در کنگره ۶۰ چیزی به دست نیاوریم، قطعاً یک جای کار را اشتباه انجام داده‌ایم. به‌محض این‌که یک ساعت در کنگره حضور پیدا می‌کنید، شما باید برداشت داشته باشید تا حس مثبت و حال خوبی را تجربه کنید.
کنگره در وادی دوم به من یاد می‌دهد؛ خودت را دست کم نگیر! قرآن هم در سوره بقره می‌گوید: تو خلیفه‌الله و جانشین من در زمین هستی. این‌ها را می‌خواندیم ولی دائماً در حل مسائل کوچک و بزرگ خودمان ناتوان بودیم، زیرا بلد نبودیم از نیروهای خفته درون‌مان استفاده کنیم. تمام این آموزش‌ها را به لطف خداوند و آقای مهندس در کنگره ۶۰ دریافت کردیم و در جهت آن در حال حرکت هستیم.
همه کتاب قرآن را در خانه داریم ولی کسی که لذت استفاده کردن از قرآن، ماه‌‌مبارک‌رمضان، عبادت و خدمت به خلق  را به ما چشاند، آقای مهندس بود.
خداوند در قرآن می‌فرماید: فقط در صراط مستقیم است که به شما مصیبت و آسیبی نمی‌رسد و آن‌جایی که انسانی احیا شود، من همان‌جا حضور دارم.
قدردانی به زبان نیست. باید علم کنگره را به درستی دریافت کنیم و آموزش دهیم که بعداً به کسی آسیب نرسانیم. باید درگیر تعصبات نشویم، آیا بالاتر از خداوند کسی وجود دارد؟! او از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است پس به دنبال چه هستیم؟ خیلی از افراد به واسطه همین تعصبات از کنگره طرد می‌شوند، صحبت اشخاص اهمیت دارد. تزکیه و پالایش به سادگی اتفاق نمی‌افتد؛ راهنمای تو ،راهنمای درمان شماست، حل کردن مشکلات خانوادگی شما بر عهده راهنما نمی‌باشد. مغز یا اصل کنگره، تشخیص خوب از بد است. به کنگره نیامده‌ایم که علامه دهر شویم پس باید ببینیم چه چیزی دریافت کرده‌ایم؟ باید مفهوم زندگی را درک کنیم و بدانیم آنچه ورای زندگی دنیوی است به صورت الهامات برای‌مان اتفاق می‌افتد.
کلام الله می‌فرماید: والعصر ان الانسان لفی خسر؛ تمام انسان‌ها در ضرر می‌باشند مگر کسانی که ایمان داشته باشند و عمل صالح انجام دهند. اگر در حین سفر تقلب کردیم مثلاً؛ سی‌دی‌مان را درست ننوشتیم یا فرامین راهنما را به درستی اجرا نکردیم، در واقع خودمان ضرر خواهیم کرد!

اینجا به ما احترام گذاشته‌اند، لباس احرام پوشیده‌ایم، لفظ مسافر به ما اطلاق می‌شود و در آغوش‌مان گرفتند پس باید مواظب رفتار‌هایمان باشیم زیرا خداوند ناظر ما می‌باشد. کنگره همیشه پابرجاست ولی ممکن است برای من نباشد، به هر کسی اجازه داده نمی‌شود که در این مکان حضور پیدا کند. خداوند به کسانی که قدردان باشند، وسعت و روزی می‌دهد. در حال حاضر چندین نوع سرطان درمان شده، که نه تنها آقای مهندس بلکه همه ما در آن نقش داریم. سخن پایانی؛ اگر کسی در کنگره غیبت و معرکه‌گیری می‌کند قطعاً راه را اشتباه می‌رود. همگی برای اصلاح آمده‌ایم و هدف‌مان درمان اعتیاد و نجات یک انسان می‌باشد و بدانیم که وعده خداوند دروغ نمی‌باشد.

تایپ: مسافر حسن پور شیوایی لژیون دوم و مسافر حجت لژیون نهم
عکس: مسافر الیاس لژیون چهاردهم
تنظیم و ارسال: مسافر حسن صابری لژیون دوم

نمایندگی خواجو

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .