English Version
English

وادی دوم؛ وادی امید

وادی دوم؛ وادی امید

جلسه اول از دوره نهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰، نمایندگی دلیجان، با استادی مسافر احمد، نگهبانی مسافر جعفر و دبیری مسافر احمدرضا، با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن بر روی من» شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:
سلام دوستان احمد هستم یک مسافر. از ایجنت محترم آقای عینی تشکر می‌کنم و از نگهبان و دبیر محترم و از همه شما عزیزانی که امروز من لذت این خدمت را ببرم. اگر وادی دوم را به دو قسمت تقسیم کنیم؛ بخش اول مربوط می‌شود به اهمیت آن برای من و بخش دوم که بیشتر مورد توجه است بحث امیدواری است و وادی دوم را به عنوان وادی امید می‌شناسند.

همه ما می‌دانیم که مواد مخدر بسیار دوست داشتنی و خوب است و هیچکس نمی‌گوید که مواد مخدر بد است. ماده مخدر به خودی خود، بد نیست؛ کمااینکه از مشتقات تریاک استفاده‌ها که در صنعت داروسازی نمی‌برند؛ ولی متاسفانه خود من نتوانستم از جنبه مثبت آن استفاده کنم و بعد از اینکه وارد دنیای تاریک اعتیاد شدم، هیچ جایی غیر از کنگره پیدا نکردم که مواد را کنار بگذارم؛ اما هر مصرف کننده‌ای بعد از مدتی مصرف با خود این فکر را قطعاً کرده است که انتهای این مسیری که من می‌روم تخریب سیاهی و نابودی است.

باید هم لژیونی‌های خود را درک کنیم و تا جایی که می‌توانیم آن‌ها را قضاوت نکنیم و کار به کار آنها نداشته باشیم و آنها را مورد تمسخر قرار ندهیم.

ما در مثلث دانایی، آموزش تجربه و تفکر را به همراه داریم. ناامیدی ضلع تجربه ما را مورد هدف قرار می‌دهد. ناامیدی باعث می‌شود ما بدون اینکه در جایی زندانی یا محبوس باشیم منزوی و تنها شویم و خود باعث زندانی خود شویم یعنی عملاً می‌نشستیم و دیگر هیچ کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم.

این ناامیدی هم سراغ سفر اولی و هم سراغ سفر دومی‌ها می‌آید در واقع سراغ همه ما می‌آید.

برای مقابله با ناامیدی باید ابزار آن را در کنگره به دست آوریم. حال خوب به دست آوردن و ساختن آن به دست ماست. این ساختن به همین راحتی‌ها و آماده نیست که آن را تحویل‌مان بدهند و بگویند این حال خوش است تقدیم شما باد.

هر چقدر دانایی ما بالاتر برود راحت‌تر می‌توانیم زندگی کنیم. وادی اول در مورد تفکر است می‌گوید اگر در مورد هر کاری تفکر کردی آرامش محصول از آن کار باعث بهبود حال خودت می‌شود.

نمی‌شود من با سرعت بالا رانندگی کنم اما انتظار این را داشته باشم که همیشه در صحت و سلامتی به مقصد برسم. در جهت بیهوده نبودن باید تلاش کنیم. تلاش، تلاش و تلاش صبر، صبر و صبر. تغییر و تبدیل یک مرتبه اتفاق نمی‌افتد باید زمان بسیاری سپری شود تا نتیجه لازم به دست بیاید تا بتوانیم به ترخیص برسیم.

خدمت کردن راه میانبری است که هم آموزش و هم حال خوش را برای ما به ارمغان می‌آورد. خیلی متشکرم از اینکه با سکوت خودتان به صحبت‌های من توجه کردید.

تصاویری از فعالیت‌های عمرانی در روز شنبه 

خدا قوت و تشکر از همه عزیزانی که در امر ساخت محوطه پارکینگ یاری رسانیدند.
 

تهیه و ارسال خبر: همسفر مسعود (مرزبان خبری)
نمایندگی دلیجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .