English Version
English

بایستی مسیرم را از سمت تاریکی به روشنایی تغییر دهم

بایستی مسیرم را از سمت تاریکی به روشنایی تغییر دهم

سلام دوستان منیره هستم همسفر، مسافر نیکوتین

همان‌طور که در وادی عنوان شده است ما به دلایلی که خودمان خوب می‌دانیم جهت را سال‌ها گم‌کرده بودیم. برای یافتن خود راه بسیار مهمی در پیش داریم باید فکر کنیم و در انجام آن بکوشیم. اگر نگاهی کلی بیندازیم در همه کائنات فقط انسان است که خطا می‌کند. نه جامدات نه نباتات نه حیوان و نه فرشتگان خطا و اشتباهی نمی‌کنند. به همین جهت در آن‌ها نه ندامت و پشیمانی و یا حسرت و ناامیدی وجود ندارد، چون در کار خودشان تخلفی نمی‌کنند و همان کاری را که باید بکنند انجام می‌دهند. انسان به‌واسطه قدرت اختیاری که خداوند به او داده است بعضی‌اوقات آن کاری را که باید انجام بدهد را انجام نمی‌دهد و با این بلندای اندیشه‌ای که دارد گاهی دچار خطا می‌شود و به‌مقتضای اندیشه الهی خود عمل نمی‌کند و اینجاست که انسان دچار یاس و ناامیدی و بسیاری از احساسات منفی می‌گردد و مشکلاتی برای خود به وجود می‌آورد. البته مشکلات لازمه تکامل انسان است و اگر از اعماق تاریکی‌ها عبور کرد و جان سالم به در برد به انسانی کارآزموده و رها تبدیل می‌شود. مصرف مواد یا سیگار هم یکی از همان تاریکی‌هاست که خواسته یا ناخواسته به آن وارد شده‌ایم. حال که خداوند این سعادت را در سرنوشت ما قرار داده و کنگره ۶۰ را بر سر راه ما قرار داده باید با بهره‌گیری از آموزش‌ها، دانایی خود را بالا برده وبا پالایش نفس به‌طرف روشنایی‌ها قدم برداریم. به امید اینکه با آموزش‌های نابی که در کنگره موجود است هر کدام بتوانیم به آگاهی لازم برسیم، زیرا عدم دانائی منشأ خطا و اشتباه در زندگی انسان است و انسان با کسب دانش لازم می‌تواند جلوی تمام احساسات منفی از جمله ناامیدی را بگیرد و داشتن هدف انگیزه‌ای است که زندگی ما را معنادار و همراه با شادی و نشاط می‌کند.

سلام دوستان مرجان هستم همسفر، مسافر نیکوتین

در وادی دوم گفته می‌شود: هیچ مخلوقی، جهت بیهودگی، قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. یک مسافر و همسفر بعدازاین که وارد کنگره شد و متوجه شد چه آسیب‌هایی به خود و جسمش وارد کرده ممکن است دچار ناامیدی و افکار منفی شود، اما بعد از مطالعه وادی دوم متوجه می‌شود که هیچ‌کس بیهوده به دنیا نیامده همه ما دارای خصوصیات و توانایی‌های خاص خودمان هستیم. فقط با مصرف مواد و سیگار و قلیان اجازه نداده‌ایم توانایی ما شکوفا شود. اگر بخواهیم می‌توانیم همه چیز را عوض کنیم و از پایین‌ترین نقاط، به بالاترین نقاط و جایگاه‌ها برسیم. انسان می‌تواند با خواست خودش و اذن خدا حرکت کند و خود را دوباره به اوج برساند، یک مصرف‌کننده مواد مخدر و نیکوتین، اگر بخواهد می‌تواند اعتیادش را درمان کند و به اوج برسد. فقط باید چشمانش را باز کند نور را ببیند حرکت کند و از دنیای غم و اندوهی خارج شود و با سعی و تلاش به رهایی و حال خوش و سلامتی و خواستی قلبی خود برسد.

سلام دوستان سحر هستم همسفر، مسافر نیکوتین

خدا را شکر می‌کنم بابت وجودم در کنگره، چون تا قبل از آمدنم به کنگره احساس پوچی می‌کردم و سال‌ها سردرگم بودم و حتی خودم را فرد بیهوده در این دنیا می‌دیدم، مخصوصاً که من به‌عنوان یک مادر مصرف‌کننده سیگار بودم. خیلی حس بدی به من دست می‌داد از اینکه زنده هستم. همیشه احساس بدی داشتم. اما وقتی به کنگره آمدم متوجه شدم که در من شهر وجودی هست که من فرمانروای آن هستم و من می‌توانم با بکار گیری قوه عقل جلوی تخریب بیش از اندازه شهرم را بگیرم. متوجه شدم که هر موجودی به این دنیا پا گذاشته بیهوده نیست و هر چیزی در این دنیا هست دقیقاً در جای درست خود قرار دارد. مثلاً نیکوتین که من سال‌ها مصرف‌کننده آن بودم، من با مصرف سیگار تغذیه سالم و مناسب را از بدنم گرفته بودم، نه‌تنها از خودم بلکه از فرزندم. در کنگره آموزش گرفتم که بایستی مسیرم را از سمت تاریکی‌ها به روشنایی‌ها تغییر دهم و راهی را که سال‌ها رفته بودم را برگردم و امروز بجای وقتی که صرف مصرف سیگار می‌کردم را صرف انرژی‌دادن به دخترم می‌کنم. صرف سازندگی خودم می‌کنم و این حس بیهودگی در من نیست، چون من مسیر را پیدا کردم. از خدا ممنونم بابت این‌همه لطفی که به من داشت و چون اگر آن حس‌ها را تجربه نکرده بودم امروز این حال خوش را تجربه نمی‌کردم.

رابط خبری: همسفر سحر مسافر نیکوتین رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون ویلیام وایت ۱)
ویراستار: همسفر شهرزاد رهجوی راهنما همسفر مرجان (لژیون پنجم)
ارسال: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون دهم)
همسفران نمایندگی ابوریحان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .