English Version
English

گروه خانواده - خلقت تمامی موجودات حساب و کتاب دارد

گروه خانواده - خلقت تمامی موجودات حساب و کتاب دارد

جلسه اول از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی قوچان با استادی همسفر گیتی رهجوی راهنما همسفر عادله، نگهبانی همسفر زهره و دبیری همسفر اکرم با دستور جلسه «وادی دوم (هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم) و تأثیر آن روی من» در روز یک‌شنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

ابتدا خداوند را سپاسگزارم که امروز در شعبه قوچان در‌ جمع شما عزیزان هستم، از نگهبان محترم خانم زهره سپاسگزارم که مسئولیت اداره جلسه را به من واگذار کردند.

دستور جلسه امروز وادی دوم (هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم) و تاثیر آن روی من است. این وادی در ادامه وادی اول آمده‌است و هنگامی که وادی اول ما را به تفکر دعوت می‌کند و این امکان وجود دارد که ما هنگام تفکر، افکار منفی به سراغ ما بیایند که یکی از این افکار ممکن است این باشد که چرا من به دنیا آمده‌ام؟ شاید بهتر باشد که من به دنیا نمی‌آمدم و ....

بلافاصله در وادی دوم به این افکار منفی جواب قاطعانه‌ای داده می‌شود که هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. این وادی برای ما بیان می‌کند که خلقت تمامی موجودات حساب و کتاب دارد حتی موجوداتی که شاید ما به فلسفه خلقت آن‌ها پی نبردیم ولی وجودشان برای ما و کره زمین لازم و ضروری است که آقای مهندس در این وادی مثال لاشخورها و یا کرم را می‌زنند که اگر لاشخور وجود نداشت کره زمین مملو از لاشه‌های حیوانات می‌شد و امکان ادامه حیات خیلی سخت بود و یا کرم با حرکت در خاک باعث حرکت آب، هوا و گردش مواد در خاک می‌شود، پس ما که اشرف مخلوقات هستیم و با قدرت اختیار و اراده پا به جهان گذاشته‌ایم این وادی ما را به تفکر و مهم‌تر از آن به حرکت در می‌آورد تا از حالت سکون به حرکت درآییم و به فلسفه اصلی خلقت خود پی ببریم و بدانیم و آگاه باشیم که به جهت بیهودگی پا به هستی نگذاشته‌ایم.

مرزبانان کشیک: همسفر اعظم و مسافر مجتبی
تایپ: همسفر گیتی رهجوی راهنما همسفر عادله (لژیون دوم)
عکس، ویراستاری و ارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی قوچان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .