English Version
English

کنگره 60 نقطه عطفی در مسیر زندگی

کنگره 60 نقطه عطفی در مسیر زندگی

جلسه چهاردهم از دوره چهلم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی گیلان با استادی مسافر مهران، نگهبانی مسافر مهیار و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه "وادی دوم و تأثیر آن روی من" روز یکشنبه مورخ دوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز‌‌ به ‌کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مهران هستم یک مسافر. قبل از هر چیز از آقای مهندس دژاکام تشکر می‌کنم که باعث ایجاد چنین بستری شدند تا من بتوانم به حال خوب برسم. در ادامه باید یک تشکر ویژه از راهنمای خودم آقای مجتبی داشته باشم که این چند مدتی که در کنگره حضور دارم مرا بسیار تحمل کردند و به بنده اجازه دادند که من امروز این جایگاه را تجربه کنم. در مورد دستور جلسه می‌خواهم از تجربه خودم بگویم.

دستور جلسه می‌گوید که هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به این حیات نمی‌نهد و هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. احساس می‌کنم این وادی خیلی به من مربوط می‌شود، چراکه من چند سال بود که نامزد اعتیاد بودم و خودم خبر نداشتم و فکر می‌کردم که این قرصی را که من مصرف می‌کنم چیز زیاد مهمی نیست، چراکه اطرافیان بنده این را مصرف می‌کنند و مشکلی نیست.

این نشان از جهل و نادانی من داشت چون من این قرص را که مصرف می‌کردم به خاطر این بود که فکر می‌کردم به من توان بیشتر برای کار یا چیزهای دیگر می‌دهد اما دریغ از اینکه در من تخریب‌های زیادی ایجاد می‌کرد. مثلاً اوایل قرص را به‌عنوان مسکن مصرف می‌کردم ولی موضوع اعتیاد برای من از جایی خیلی جدی شد که تخریب‌های قرص علیرغم اینکه مرا در برگرفته بود بلکه باعث شده بود که بدون ترس سراغ مصرف دیگر مواد بروم. طوری که در اواخر دوران مصرف مواد مخدر دیگر هر چیزی که بر سر راه من قرار می‌گرفت را استعمال می‌کردم و ناامیدی بنده را فراگرفته بود یعنی طوری که کم‌کم داشتم به ته خط می‌رسیدم، اما کنگره 60 نقطه عطفی در زندگی من شد.

آقای مهندس دژاکام در سی دی وادی دوم روایتی از یک داستان رادارند که می‌گویند؛ روزی حضرت موسی از گذری عبور می‌کردند که کرمی را درون چاله‌ای دیدند و همان‌طور که به سمت عبادتگاه خود در حال حرکت بودند با خود زمزمه می‌کردند که خداوندا چرا این کرم را آفریده‌ای که وقتی به محل موردنظر به درگاه خداوند می‌رسند خداوند خطاب به موسی می‌فرمایند که اگر سؤالی در ذهن داری مطرح کن و ایشان این سؤال را که چرا کرم را آفریده‌ای را بازگو کرد و خداوند هم در پاسخ به سؤال موسی چنین فرمودند که قبل از تو این کرم هم از من سؤال پرسید که خداوندا هدف از خلق موسی چه بود. اینجا نقل‌کننده این داستان به‌گونه‌ای دارند یک کرم را با موسی که فرد بزرگ و پیامبر خدا بود مقایسه می‌کنند که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت خلق همه مخلوقات خداوند است. در آخر از شما که با سکوت خودتان به صحبت‌های من گوش کردید تشکر می‌کنم.

برگزاری انتخابات نگهبانی

نگهبان منتخب روز‌های یکشنبه

تایپ: مسافر مرتضی لژیون دوم
ویراستار: مسافر رضا لژیون سوم
عکاس: مسافر میلاد لژیون دوم
ارسال مطلب: مسافر محمد لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .