English Version
English

انسان بر اثر ناسپاسی و رفتن به راه کج به دنبال حال خوش است ولی به حال خوش نمیرسد

انسان بر اثر ناسپاسی و رفتن به راه کج به دنبال حال خوش است ولی به حال خوش نمیرسد

جلسه دهم از دور سی‌ و پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ نمایندگی شیخ‌بهایی اصفهان با استادی مسافر سجاد، نگهبانی مسافر نعمت و دبیری مسافر مجید با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷آغاز به کار کرد.

سلام دوستان سجاد هستم یک مسافر
خداوند را سپاس‌گزارم بابت لطفی که به من داشت و راه کنگره را برای من باز نمود تا در این جایگاه مقدس قرار بگیرم،
از استاد گران‌قدرم آقای نیلچیان تشکر می‌کنم که به من این فرصت را دادند تا در کنار شما عزیزان آموزش بگیرم.
دستور جلسه این هفته:
«وادی دوم و تاثیر آن روی من» می‌باشد.
زمانی که اوایل سفر این وادی را می‌نوشتم درک واضحی از این وادی نداشتم. قبل از اینکه به کنگره بیایم همیشه شکایت داشتم  می‌گفتم، چرا این سختی‌ها و مشکلات بر سر من فرود می‌آید، چرا بین این همه انسان من باید معتاد شوم، همیشه از پیرامون اطرافم شکایت داشتم، حتی می‌گفتم که چرا من اصلاً باید به دنیا بیایم. بی توجه به آنکه اصلاً فلسفه به دنیا آمدن من دست من نمی‌باشد. طرز تفکر من اشتباه بوده است. همیشه استاد عزیزم آقا محمدرضا نیلچیان می‌گفتند: انسان بر اثر ناسپاسی و رفتن به راه کج به دنبال حال خوش است ولی به حال خوش نمیرسد.
آقای مهندس می‌فرمایند: وقتی طرز تفکرت اشتباه باشد کارهای ضد ارزشی مانند رشوه گرفتن را زرنگی می‌داند ولی این طرز تفکر کاملاً اشتباه می‌باشد. زمانی که یک فردی در مسیر ضد ارزش‌ها باشد آن مسیر روی آن فرد تولید بیماری می‌کند و مشکلات فراوانی برایت به وجود می‌آید و تو باز هم شکایت می‌کنی که خدایا چرا من؟ ولی قبل از آن  باید از خودت بپرسی که تو در چه راهی هستی؟ به راحتی پشت دیگران غیبت می‌کنم و می‌گویم آن شخص چنین اتفاقی برایش پیش آمد چنین کاری را کرد ولی هیچ زمان از خود نمی‌پرسم که آیا به من مربوط است یا خیر؟
خداوند در سوره بقره می‌فرمایند؛
اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ ۖ
خداوند، ولی و سرپرست کسانی است که از ظلمت‌ها به طرف نور حرکت می‌کنند.
من ۱۵ سال اعتیاد داشتم و فقط دو یا سه سال از این ۱۵ سال اعتیاد به من لذت داد و ۱۲ سال دیگر را به دنبال راه حلی برای کنار گذاشتن این عمل نادرست بودم. همیشه دست و پا می‌زدم  بیشتر در این باتلاق فرو می‌رفتم. تا اینکه خداوند راه مقدس کنگره را برایم باز نمود. استاد امین می‌فرمودند؛ جهان بینی برای این می‌باشد که ما به خودمان ضربه نزنیم.
من همیشه به دنبال ترک کردن عادت اعتیاد خود بودم در صورتی که ترک کردن عادت فایده‌ای ندارد و باید اول اعتیاد را شناخت و بعد آن را درمان کرد.
آقای مهندس می‌فرمودند؛اگر یک روزنه از نور را دیدی و به دنبال آن روزنه از نور رفتی آن روزنه کوچک تبدیل به چشمه‌ای از نور می‌شود. زمانی که برای رسیدن به آن چشمه نور در حرکت هستی نیروهای بازدارنده تلاش می‌کنند تا شما را منصرف کنند؛ ولی زمانی که به آن چشمه نور برسی دیگر نیروهای بازدارنده کاری  از دستشان بر نمی‌آید. از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما عزیزان تشکر می‌کنم.

 

نگارش:مسافر مهدی (لژیون‌۱۶)، مسافر امیر عباس (لژیون۵)
ارسال مطلب: مسافر رسول 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .