English Version
English

مشارکت مکتوب

مشارکت مکتوب

مشارکت مکتوب سی دی (صلح)

سلام دوستان  سیاوش هستم یک  مسافر.
آقای مهندس در سی‌دی صلح از مبحثی که در تاریخ سوم دی ماه ۸۷ نوشته شده است صحبت می‌کنند. اگر هر سلول انسان یک شهر باشد، پس خود انسان را مشاهده نمایید که چیست؟ تمامی ساخت و بنای آن چه هست تا اینجا که تخمین زده‌اند، انسان از ۳۸۲۰۰ میلیارد سلول تشکیل شده است. برای شمردن یک تا یک میلیارد ۳۳ سال طول می‌کشد، ولی انسان‌ها گاهی ظالمانه و بسیار جاهلانه با جسم خود برخورد می‌کنند، چون تصور می‌کنند که یکسری گوشت، استخوان و چربی است. جسم انسان یک صور آشکار و یک صور پنهان دارد، بیماری‌ها هم یک صور پنهان و یک صور آشکار دارند هر چیزی که در این جهان وجود دارد یک صور آشکار و یک صور پنهان دارد.
تاریخچه شیمی درمانی برمی‌گردد به دوره نازی‌ها که حمله شیمیایی کردند و دیدند یکسری از افراد که سرطان داشتند نمردند و فهمیدند که مواد شیمیایی باعث شده که سلول‌های سرطانی از بین بروند سلول‌های سرطانی را شیمی درمانی از بین می‌برد، ولی عامل ایجاد کننده سلول‌های سرطانی را از بین نمی‌برد.
صور آشکار بیماری تومور با جراحی و شیمی درمانی و... از بین می‌رود، ولی صور پنهان بیماری عامل اصلی که باعث ایجاد تومور شده از بین نمی‌رود. شخص مصرف کننده مواد مخدرش را قطع می‌کند، ولی حالش همیشه خراب است باید در تمام بیماری‌ها دنبال صور پنهان بگردیم تا درمان را بتوانیم پیدا کنیم. حدود بیست هزار تا بیست‌وپنج هزار نوع ژن وجود دارد و هر انسان نقشه ژنتیک و برنامه ژنتیکی خاص خودش را دارد. ژن‌ها برای ساختمان جسم دستوراتی را می‌دهند و مرکز همه در DNA است وRNA پیام رسان DNA است، دستور تولید مواد را از DNA می‌گیرد و به بخش‌های مربوطه انتقال می‌دهد گاهی اوقات قادر به تولید نیست، یعنی می‌گویند از تنظیم خارج شده است، مثلاً ۱۸۰ تا ژن وجود دارد که  سرطان‌شناس‌ها آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. دانایان در پی ساختن هستند و نادان‌ها در پی ویرانی .
در بدن هم دقیقاً عین این سیستم را داریم یکسری از ژن‌ها ما داریم، بدن را می‌سازند و مواد مورد نیاز بدن را تولید می‌کنند و یکسری هم دائماً در حال تخریب هستند و این یک جنگی بین این‌ها هست. زمانی که قدرت ایمنی بدن پایین بیاید، سلول‌های سرطانی شروع می‌کنند به رشد کردن. آقای مهندس در این سی‌دی بیان کردند که تصمیم دارند دستگاهی به نام میکرووایر برای آزمایشگاه کنگره ۶۰ خریداری کنند، این دستگاه همه جزئیات بدن شما را آنالیز می‌کند به عنوان مثال به شما می‌گوید که شما در مقابل سرطان خون الان در چه وضعیتی هستید؟ وضعیت سروتونین شما در چه وضعی است، دوپامین در چه شرایطی قرار دارد؟ سیستم ایمنی چطور کار می‌کند؟ اوضاعش چگونه است و حتی سن شما را هم نشان می‌دهد.
مثلث dod که آقای مهندس کشف کردند، راه تنظیم کردن بیان ژن‌هایی که از تنظیم خارج شدند را نشان می‌دهد یکسری باکتری‌ها در وجود ما هستند که باید برای حفظ سلامت آنها تلاش کنیم و برای هر چیزی از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده نکنیم، چون آنتی‌بیوتیک‌ها باعث از بین رفتن باکتری‌ها و میکروب‌های مفید بدن می‌شوند، مواد افزودنی موجود در مواد غذایی باعث از بین رفتن باکتری‌ها می‌شود. بیماری‌هایی مثل بیماری کرون، کولیت و اکثر یبوست‌ها بیرون‌روی‌های شدید بخاطر نبود و از بین بردن باکتری‌های مفیدی است که در قسمت روده وجود ندارند. اگرانسان بخواهد خود را بیابد بدان معنا نیست که درمسائل خاص که آن هم خداونداذن راصادر می‌نماید وارد بشود وبرای این کار وجود کلام خداوند بسیاری از مطالب را آشکار می‌کند. تا زمانی که خودمان را نشناسیم، امکان ندارد بتوانیم خدا و هستى را بشناسیم، انسان برای شناخت باید به دانایی و تزکیه برسد .
کلام خداوند می‌گوید به مربی و رب خودت احترام بگذار، راستگو باش، کم فروشی نکن، مهربان باش، انفاق کن، عدالت‌خواه باش، بهداشت را رعایت کن.
اگر آشکارا به عمل صالح بپردازیم، چشمان ابلیس هم نابینا می‌شود! صالح از صلح می‌آید، یعنی عمل صلح آمیز عمل صلح آمیز به عملی می‌گویند که در آن صلح و آشتی باشد، مثلاً فردی از شما یک آدرس می‌پرسد شما با صلح و با خوشی به فرد پاسخ بدهید و با عصبانیت با فرد برخورد نکنید، این می‌شود عمل صالح . پس کسی عمل صالح انجام می‌دهد که در آسایش و آرامش باشد. وقتی ما عصبانی می‌شویم، یعنی در صلح نیستیم زمانی ما مشکل درست می‌کنیم که عمل ما عمل صالح نیست، عمل صالح اینکه اگر شما یک درختی را بریدید باید به جای آن یک درخت سه درخت بکارید. موقع صحبت کردن می‌توانیم عمل صالحی داشته باشیم، تشکر کردن عملی صلح‌آمیز است. یک کاری را اگر اشتباه می‌کنیم، بگوییم معذرت می‌خواهیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم.
باتشکر وسپاس فراوان مسافر سیاوش لژیون دوم
تنظیم و ارسال :مسافر حسین لژیون یکم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .