English Version
English

غر زدن، نشانه مسئولیت گریزی

غر زدن، نشانه مسئولیت گریزی

دهمین جلسه ازدور نهم سری کارگاه‌های آموزش عمومی کنگره ۶۰، با استادی  راهنمای محترم مسافر کیارش، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر مهدی با دستور جلسه "ظرفیت و مسیولیت، قبله گم کردن، نق زدن و حاشیه" در روز پنجشنبه مورخ ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳، راس ساعت ۱۶ در محل نمایندگی آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان، کیارش هستم یک مسافر
خداوند را شاکرم که بار دیگر این فرصت را به من داد تا بتوانم خدمت کنم و از این جایگاه بتوانم با تمرکز بیشتری به مشارکت عزیزان توجه کنم تا به دانش من اضافه گردد.
قبل از پرداختن به دستور جلسه بگویم که لطفاً عزیزان پس از پارک خودروهای خود در پارکینگ هر چه سریعتر وارد شعبه بشوند و مراسم ورود خود به شعبه را حذف کنند و اما دستور جلسه که از چندین عنوان تشکیل شده است؛ ما باید همیشه دستور جلسات را مال خود کنیم و از نکات آن در زندگی استفاده کنیم. چیزی که ما اکثر اوقات وقتی به هم میرسیم از همدیگر میپرسیم این است که، حال شما خوب است یا خیر؟! پس اتفاقی که برای آرامش ما و دیگران مهم است این است که حالمان خوب است یا نه یعنی زندگی در زمان حال، وقتی از ما می‌پرسند حالمان خوب است در جواب می‌گوییم آری یا خیر، هیچوقت کسی از کسی نمی‌پرسد، گذشته ات خوب است؟ یا آینده ات خوب است؟، نیروهایی وجود دارند که می خواهند من را از لحظه حال دور کنند و مرا از حال خوبم خارج کنند و من رابه حسرت گذشته ببرند یا ترس از آینده.
اگر کمی دانا باشیم متوجه می شویم اگر ما بخواهیم فقط به مشکلات خودمان برسیم چه ظاهری و چه باطنی، زمان کم می آوریم، پس چه اتفاقی می افتد که انسانهایی وجود دارند که سراغ حل مشکلات بقیه می روند؟ مسیولیتی که برعهده من هست شناخت خودم هست و نیز شناخت کسان دیگری که به من کمک می کنند . نیروهای منفی ما را از توجه به خودمان دور میکنند و درگیر دیگران و اطراف میکنند تا ما قابلیت های خود را فراموش کنیم و برویم سراغ حاشیه و نق زدن.
استاد در ادامه فرمودند:
غر زدن یک نشانه است، غرزدن باعث می‌شود من بفهمم که انسانی هستم که مسیولیت گریز، و همچنین نق زدن و غر زدن باعث تخلیه انرژی ما می‌گردد و انسانی که دانایی ندارد برای جبران این انرژی از دست رفته دنبال کوتاهترین راه که همان وارد کردن یک ماده خارجی به بدن است، می رود، اعم از قرص، دخانیات، مشروبات الکلی و ... که فکر می‌کنیم به ما انرژی می دهند در حالی که باید ورودی را درست کنیم تا انرژی از دست ندهیم و همیشه حالمان خوب باشد.
استاد در پایان صحبت هایشان از مرزبانان شعبه و نیز خدمتگزارانی که در ضیافت افطاری ماه مبارک رمضان مشارکت نموده اند، تشکر کردند.

خلاصه نویسی مسافر جلال لژیون یکم
 عکاس خبری مسافر مرتضی لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .