English Version
English

رسالت عظیم در مسیر رسیدن به نور

رسالت عظیم در مسیر رسیدن به نور

"هیچ مخلوقی به جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد. هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم." در وهله اول، وادی دوم به ما می‌گوید: اگر به تمام جهانِ هستی نگاه کنیم، می‌بینیم که هیچ موجودی بیهوده خلق و وارد این دنیا نشده است؛ پس هر موجودی که در اطراف خود می‌بینیم، نقش مهم و رسالتی در این هستی دارد و هیچ کس نمی‌تواند، این نقش و رسالت را انکار کند و مسئولیت خود را به عهده نگیرد؛ پس باید خود موجود نقش خود را به خوبی ایفا کند. در قسمت دوم به ما متذکر می‌شود که هر یک از ما ویژگی و توانایی‌هایی داریم که فقط مختصِ خودمان است و هر یک از ما یک نسخه بی‌نظیر و منحصر به فرد هستیم که قدرت مطلق خلق کرده است.
اگر فکر کنیم که موجودی بیهوده پا به عرصه حیات گذاشته است و هست بودن خودمان یا آن موجود را زیر سوال ببریم، اشتباه کرده‌ایم؛ زیرا به هسته درونی و فلسفه وجودی آن موجود پی‌ نبرده‌ایم.برداشت من از وادی دوم سه نکته خیلی مهم است که به شرح زیر می‌باشد: ۱. هدف‌‌‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ساختار درست. ۲.  امید داشتن به وجود خود و رسالت خود. ۳. ایفای نقش خود به درستی و مقابله با نیروهای بازدارنده.
وقتی که من وارد کنگره شدم، وجودم پر از درد و رنج بود و بی‌تفاوت، یخ‌زده، نا‌امید و مملو از حس بیهودگی و پوچی بودم و با خود فکر می‌کردم که چقدر به درد نخور هستم و همیشه شاکی و ناامید بودم در همان بَدو ورود به کنگره حس کردم که وارد تکه‌ای از بهشت شده‌ام. نگاه‌های محبت‌آمیز، حس‌های مثبت، انرژی زیاد و دعای کنگره به من کمک کرد که وقتی از در کنگره بیرون آمدم، آدم سابق نبودم از همان ابتدا من تغییر کرده بودم. بله! من تصمیم گرفته بودم که فرمانده شهر وجودی خودم باشم و رسالتم را به خوبی به پایان برسانم؛ چون که من رسالتی عظیم دارم. در وادی اول یاد گرفتم که باید برای هر کار و رسالتی تفکر کنم. تفکر! تفکر! تفکر! در وادی دوم یاد گرفتم که بیهوده خلق نشده‌ام و رسالت مهمی دارم؛ اگر هم تا به الان اشتباه کرده‌ام، باید با تفکر ساختار درست را ایجاد کنم که اگر ساختاری با تفکر درست باشد، هیچ‌ وقت متزلزل نمی‌شود. من یاد گرفتم که هدف‌گذاری کنم و امید داشته باشم و با این کور‌سوی نور و امید به منبع نور برسم و نقش خود را به درستی ایفا کنم.

ویرایش: همسفر سمیه، رهجو راهنما همسفر نازی (لژیون چهاردهم)
تصویرگر: همسفر سمیه، رهجو راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
ارسال: همسفر نگار، رهجو راهنما همسفر اکرم (لژیون یکم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .