English Version
English

خروج از تاریکی و رسیدن به نور

خروج از تاریکی و رسیدن به نور

ای برادر تو همه اندیشه‌ای
مابقی خود استخوان ریشه‌ای


در ابتدای وادی دوم صحبت از جنگ می‌شود درحالی‌که در وادی اول صحبت از تفکر و اندیشه بود. حال این چه جنگ است؟ این جنگ با حربه‌های نفس و شیطان همراه است که جنگی بسیار قوی، دشمن و حریف ما هم بسیار قوی، که با از کار انداختن نیروهای درون خودمان می‌خواهد در این جنگ پیروز شود اما ما می‌توانیم با آموزش گرفتن در این جنگ پیروز شویم.

انسان مصرف‌کننده در روزگارِ مصرف خودش با شکست‌های زیادی روبرو می‌شود که در اثر این شکست‌ها بسیاری از داشته‌هایش را از دست می‌دهد که این داشته‌ها می‌تواند پول، اعتبار، آبرو و غیره باشد که در اثر این از دست دادن‌ها مهم‌ترین داشته‌اش که اعتمادبه‌نفس اوست از بین می‌رود که با عدم اعتمادبه‌نفس کم‌کم حس پوچی به همراه ناامیدی به سراغش می‌آید و با این فکر که من اصلاً به چه دلیل به این جهان آمده‌ام روزبه‌روز در حس ناامیدی فرو می‌رود و تسلیم محض در مقابل نیروی منفی می‌شود.

دفعه اولی که با این وادی روبرو شدم برایم خیلی جالب بود چون من این مدل افکار را بسیار در سر می‌پروراندم که با خواندن متن این وادی متوجه شدم این‌یک حربه و تله از طرف نیروهای منفی است که من حس ناامیدی و پوچی را تجربه کنم و متوجه شدم این افکار توجیهی است برای فرورفتن بیشتر در تاریکی و تسلیم شدن در مقابل نابودی و عدم تلاش برای رهایی و این همان چیزی است که شیطان می‌خواهد.

وادی دوم برای از بین بردن این مدل افکار توسط مهندس دژاکام نوشته‌شده است و این وادی درست در مقابل حس ناامیدی قرار می‌گیرد و با دادن آگاهی به انسان کم‌کم شروع به روشن کردن موتورهای تولیدکننده درونی انسان می‌کند تا انسانی که درحالت سکون و راکد است شروع به حرکت کند و به‌سوی روشنایی گام بردارد، در متن وادی هم آمده، که از ذرات جرقه می‌توان به روشنایی عظیم رسید.

وادی دوم این را مطرح می‌کند؛ هر چیزی که در این جهان وجود دارد دارای یک خصلت و ویژگی است و نقشی را در این هستی بازی می‌کند حتی کوچک‌ترین موجودات مثل باکتری‌ها،  امکان ندارد چیزی را بتوانیم در این جهان بیابیم که به جهت بیهودگی خلق‌شده باشد پس انسان این را نمی‌تواند هرگز به خود بگوید که من بیهوده آفریده شدم.

انسان همواره در طول حیات بر سر دو راهی قرار دارد که در اثر مصرف مواد مخدر ناخواسته به‌طرف تاریکی حرکت می‌کند، با رفتن در مسیر ضد ارزش‌ها قطعاً یک روزی به پوچی و ناامیدی خواهد رسید اما باید این را بدانیم که این وضعیت قابل‌تغییر است و اگر بخواهیم می‌توانیم تغییر جهت دهیم و از تاریک‌ترین نقاط به بالاترین درجه نور برسیم.


نگارنده: راهنما مسافر امیر
تنظیم: مسافر محمد
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .