English Version
English

بخشش؛ فقر را از وجود انسان می‌زداید

بخشش؛ فقر را از وجود انسان می‌زداید

به نام قدرت مطلق الله

جلسه هشتم از دوره چهارم لژیون سردار با استادی پهلوان محترم مسافر صامت از نمایندگی ستارخان تهران، نگهبانی مسافر محمدامین، دبیری مسافر محمدرضا  با دستور جلسه "دنور" روز پنج‌شنبه مورخ سی‌ام فروردین‌ماه  ۱۴۰3 رأس ساعت 15:30 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان صامت هستم یک مسافر. از نگهبان، دبیر، خزانه‌دار که اداره این جلسه را به من واگذار نمودند بسیار متشکرم. موضوع دستور جلسه این ماه لژیون سردار، دنور می‌باشد. دنور به معنی بخشیدن است. در کنگره 60 مثلثی با 3 پارامتر به نام پایه‌های علمی، پایه‌های مالی و نیروی انسانی وجود دارد. پایه علمی در کنگره 60 توسط آقای مهندس دژاکام در حال انجام می‌باشد. از نظر نیروی انسانی هم در جایگاه خوبی قرار داریم اما از به لحاظ مالی علیرغم پیشرفت‌های سنوات گذشته، هنوز نتوانسته‌ایم هم‌تراز با دو ضلع دیگر مثلث رشد نماییم. زمانی که سه ضلع مثلث به‌صورت مساوی با همدیگر رشد نمایند، آنگاه کنگره 60 می‌تواند در تمامی سطوح جهانی، در جایگاه نخست قرار گیرد.

این پیشرفت‌ها توسط افرادی که در لژیون سردار حضور دارند می‌بایست به انجام برسد. زمانی که در لژیون سردار حضور می‌یابیم، معنی بخشش را فرامی‌گیریم. بخشندگی در سه جهت؛ بخشیدن از زمان، بخشیدن مکان و بخشیدن از کلام تشکیل می‌شود. زمان همان نور، مکان همان حس و کلام همان صوت می‌باشد. به‌عنوان مثال بخشندگی هنگامی اتفاق می‌افتد که راهنما با حضور در کنگره 60 از وقت خود می‌گذرد، در صورتی که از همان وقت می‌تواند خارج از کنگره 60 برای کسب درآمد صرف نماید. مکان جایگاهی می‌باشد که باید در آن قرار بگیرد و کلامی که از زبان راهنما خارج می‌شود، همان کلام حق جناب مهندس دژاکام است.

در جلسه‌ای از استاد امین سؤال می‌شود، چرا خداوند در کلام‌الله فرموده است؛ به من وام نیکو بدهید، در صورتی که خداوند بی‌نیاز می‌باشد، برای چه باید به خداوند وام داده شود. در جواب استاد امین بیان می‌کنند؛ الله صمد، خداوند بی‌نیاز است اما بی‌هدف نمی‌باشد. خداوند نیاز به یکسری افراد با نیروهای مثبت بر روی زمین دارد و بخشی از کارها باید از طریق این افراد انجام شود. راهنمایان در کنگره 60 افرادی هستند که دارای نیروی مافوق هستند و وظیفه این را دارند که به رهجویانشان بخشندگی را بیاموزند. بخشندگی از داخل لژیون‌ها شروع می‌شود و در ابتدای ورود، رهجو با کاهش یک‌پنجم از مواد مصرفی خود و رسیدن به حال خوب، بخشیدن را فرا می‌گیرد. ما به کمک همدیگر نیازمندیم تا بتوانیم به شکل ید واحده عمل نماییم و همه افراد باید با تمام توان خود کمک و حمایت نمایند. حال این کمک به هر مقدار می‌توانند باشد تا پایه‌های مالی کنگره همیشه در حال حرکت باشد.

تمامی افراد باید فهم بخشش را بیاموزند تا بدانند که برای چه باید بخشش نمایند. بخشش به‌صورت مأوی یا همان پناهگاه عمل می‌نماید که همگی ما به آن نیاز داریم. این مأوی و مکان با ستون‌هایی از عشق و بخشندگی شکل گرفته است و تا زمانی که بخشنده نباشیم، کلید این مأوی و مقر به ما تحویل نخواهد شد زیرا محبت بدون عشق و عشق بدون محبت بی‌فایده است. راهنمایان از وقت خودشان می‌بخشند و تمام توان خود را می‌گذارند تا بتوانند رهجویان را به رهایی برسانند. در کنگره 60 رهجو باید با تمام توان، نقش خود را ایفا نماید تا الگویی برای افراد بیرون از کنگره 60 شود و آن‌ها با دیدن او متوجه شوند که می‌توانند در این مسیر قدم بگذارند و به رستگاری برسند. بسیار مهم است که همانند درختی شویم که میوه را برای خود نمی‌خواهد و همانند رودخانه‌ای شویم که آب را برای خودش نمی‌خواهد. امیدوارم همگی به فهم بخشش دست یابیم. از اینکه به صحبت‌های من توجه نمودید از همه شما متشکرم.

تایپ: مسافر محمدرضا لژیون هشتم
عکس: مسافر رضا لژیون سوم
ویرایش و ارسال مطلب: مسافر محمد لژیون دوم
گروه خدمتگزاران سایت نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .