English Version
English

از جهان‌بینی تا رسیدن به دانایی

از جهان‌بینی تا رسیدن به دانایی

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر:
چطور باید نیروهای خفته را بیدار کنیم؟ باید کاری کنیم آتش‌سوزی رخ ندهد، خشم به وجود نیایید و یا آتش نگیرد، اما زمانی که آتش گرفت، حتی اگر خاموش هم کنید بسیاری از چیزها سوخته‌اند؛ باید کاری کنیم این اتفاق نیفتد، برای اینکه این اتفاق رخ ندهد باید نیروهای مثبت ما بیدار شوند و ما به یک دانایی و آرامش برسیم، یعنی رسیدن به اطلاعات و آگاهی که برای ما لازم هست. هدف از زندگی چیست و چه چیزهای متعلق به ما هست؟ اگر این موارد را درک کنیم، دیگر دست به خودکشی نمی‌زنیم و ناامید و افسرده نمی‌شویم. ما در کنگره، جهان‌بینی کار می‌کنیم تا به دانایی دست یابیم، آن را کاربردی کنیم و کم‌کم خواهیم دید که افسردگی در شخص از بین خواهد رفت؛ بنابراین زمانی که نیروهای خفته را بیدار می‌کنید، ذره‌ذره به آرامش و آسایش می‌رسید، می‌توانید در مسیر صراط مستقیم حرکت کنید و از ضدارزش‌ها مانند اعتیاد و ناامیدی دوری کنید، گدای محبت دیگران نباشید و به‌زور از دیگران نخواهید که به شما احترام بگذارند، یعنی با همه سازگار باشیم و انسان‌ها را درک کنیم، زیرا اگر انسانی بدی می‌کند، در اثر جهل و نادانی اوست. زندگی بسیار باارزش است و حیات خیلی دوست‌داشتنی است، کره زمین و هستی بسیار قشنگی‌ها و زیبایی‌هایی دارد. یک سری افکار منفی و خیال‌های خودمان که مانند پردۀ پوسیده است را باید دور بیندازیم.
ما پنج حس برون داریم و پنج حس درون، یک حس دیگر نیز می‌توانیم داشته باشیم که ما را به هم ارتباط می‌دهد و آن حس برون من و توست. آن چیزی که حال ما را خوش و یا خراب می‌کند حس ماست، حسی که ما به دوستمان داریم می‌تواند حال ما را خوب کند، حسی که ما به زندگی داریم می‌تواند حس ما را منفی کند، بنابراین همیشه در کشاکش هستیم. توصیه‌ای که دارم این است که در بعد مادی توفیق حاصل نمایید. باید با آدم‌ها، آدم با انسان‌ها، انسان و با نادانان مثل خودشان باشیم؛ یعنی دیپلماسی داشته باشیم. نکتۀ دیگر اینکه در تمام طول حیاتمان کار ما فقط آموزش، آموختن و تجربه‌کردن است؛ یعنی تجربۀ هر چیزی اگر درست باشد برای یک‌بار کافی است. برای فائق آمدن بر هر چیزی نباید ترسید تا درست شود. ما همانند کوه یخی هستیم که قله‌اش روی آب و بقیۀ آن زیر آب است، آنچه که پیداست صور یا نیروی آشکار و بقیه نیرو یا صور پنهان یا خفته ماست. نیروهای خفته در درون همۀ ما هست، مانند کامپیوتری که کلی برنامه دارد و بستگی به ما دارد که چقدر از آن را کاربردی کنیم. برای بیدار کردن نیروهای خفته باید از برخی مسائل سرکاری و سرگرم‌کننده که وقت ما را می‌گیرند، مانند منیت، خودبینی و... ذره‌ذره فاصله بگیریم.
در آخر از لطف خداوند مهربان و از آقای مهندس برای آموزش‌های نابی که در اختیار ما می‌گذارند، خیلی‌خیلی شاکر و سپاسگزارم. از زحمات راهنمای عزیزم، خانم زهرا عزیز تشکر می‌کنم. از تمامی دوستانی که در سایت فعالیت می‌کنند و از همۀ خدمتگزاران شعبه دهخدا کمال قدر درانی را دارم.

تایپ: همسفر فاطمه، راهنما همسفر زهرا (لژیون دوم)
تهیه، تنظیم و ویرایش: همسفر فرشته، راهنما همسفر اعظم (لژیون یازدهم)
ارسال: همسفر مطهره، راهنما همسفر فاطمه (لژیون پنجم)
هعمسفران نمایندگی دهخدا قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .