English Version
English

ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن،نق زدن،حاشیه)

ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن،نق زدن،حاشیه)

به نام قدرت مطلق الله
دوازدهمین جلسه از دور پنجم سری کارگاههای آموزشی عمومی کنگره ۶۰نمایندگی بروجرد ویژه مسافران و همسفران با استادی ایجنت محترم مسافر امیرحسین و نگهبانی مسافر رحیم و دبیری مسافر مصطفی با دستور جلسه؛ظرفیت و مسئولیت(قبله گم کردن،نق زدن، حاشیه ) . روز پنجشنبه در ۳۰فروردین۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود .

خلاصه سخنان استاد
خداوند را شاکرم که یک بار دیگر توفیق شد که بتوانم تو این جایگاه قرار بگیرم . از آقای مهندس و خانواده محترمشان تشکر می‌کنم ،از اینکه این بستر را برای ما فراهم کردند . جا دارد قبل از هر چیزی یک سری خدا قوت‌ها و یک سری تبریک‌ها گفته بشود . من خدا قوت می‌گویم به عزیزانی که توی ماه رمضان خیلی زحمت کشیدند و ماه رمضان را به خوبی پشت سر گذاشتیم انشالله که اجر خدمتشان، نصیبشان بشود و همینطور جا دارد اولین رهایی‌های لژیون چهارم را تبریک بگویم خدمت راهنمای لژیون چهارم آقای مجتبی تبریک می‌گویم و عزیزانی که از بند نیکوتین رها شدند را خدمتشان تبریک عرض می‌کنم . امیدوارم که این رهایی‌ها در ابتدا منشأ خیر و برکت برای خودشان و بعد برای کنگره ۶۰ باشد . چون این رهایی‌ها چیز کمی نیست . خیلی وقت‌ها انسان‌ها حال روز خوبی ندارند و حالشان خوب نیست نسبت به زندگی احساس بدی دارند و دنبال این نیستند که چرا حالشون خوب نیست . خیلی وقتا انسان‌ها دارند ، زندگی می‌کنند ولی در طول این زندگی متوجه نمی‌شوند که چرا زندگی می‌کنند . من فکر می‌کنم زندگی انسان‌ها سه مدل باشد ، یکی اینکه انسان‌ها فقط در طول حیاتشان زندگی می‌کنند و منتظر هستند که عمرشان بگذرد و به پایان برسد . یک عده از انسان‌ها هم هستند که از زندگی بهتر استفاده می‌کنند ، مسافرت می‌کنند ، ورزش می‌کنند و به خودشون رسیدگی می‌کنند . عده دیگر از انسان‌ها هم هستند که در عمق زندگی می‌روند که چرا اصلاً ما خلق شدیم و معنی این زندگی چی است، و چیکار باید بکنیم . ممکن است سطح انسان‌ها به این حالت باشد و این مسئله خیلی مهم است که بدانیم ما در کدام سطح قرار داریم . ولی ما باید این را بدانیم که انسان فقط برای خوردن و خوابیدن و تولید مثل خلق نشده است . انسان‌ یک موجودی است که خداوند به آن اشرف مخلوقات می‌گوید یا مخلوقی که از سایر مخلوقات متفاوت است . چه اتفاقی می‌افتد که خداوند این صفت را به انسان می‌دهد ؟ آیا انسانی که درگیر مواد است و توی تاریکی‌ها قرار دارد اشرف مخلوقات است ؟ گاهی اوقات یک فرد مصرف کننده شاید از یک موجود دیگر قابلیتش کمتر باشد . آقای مهندس همیشه این مثال را می‌زنند که بعضی حیوانات خیلی هم مفید هستند ، زنبور عسل ممکنه عسل بدهد و از آن استفاده کنند از شیر دام‌ها می‌شود، استفاده کرد. ولی یک انسانی که وارد تاریکی‌ها می‌شود به نقطه‌ای می‌رسد که ممکنه سطح آنها حتی از موجودات دیگر پایین‌تر بیاید و این به خاطر چی است ؟ به واسطه آن اختیاری است که خداوند به انسان‌ها داده است . یعنی مسئولیت زمانی تعریف می‌شود که انسان اختیار دارد و موجودات دیگر مسئولیتشان مشخص شده است و مورد سوال قرار نمی‌گیرند . کسی که مسئولیت دارد، یعنی مورد سوال قرار می‌گیرد . باز اگر به سیستم هستی نگاه کنیم ، انسان‌ها یک دوره‌ای از حیات را طی می‌کنند که می‌گویند از روز الس بوده و تا روز ازل ادامه خواهد داشت و آن فراز و نشیب‌ها را طی می‌کند و این فقط به خاطر موضوع ظرفیت و مسئولیت است که یواش یواش ظرفشان بالا برود و مسئولیت‌ها را پیدا کنند و بتوانند راه درست را طی کنند . تو دستور جلسه امروز، ما باید یک مقدار نسبت به این موضوع آگاه بشویم که ما باید چیکار بکنیم . وادی‌های کنگره ۶۰ این مسیر را به ما نشان می‌دهد ، می‌گوید هیچ انسانی به اندازه خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند و یا هیچ انسانی نمی‌تواند مسئولیت یک انسان دیگر را بر عهده بگیرد و توی کنگره ۶۰ به همین حالت است
. ما باید وقتی که وارد کنگره ۶۰ می‌شویم ، مسئولیت درمان خودمان و مسئولیت درست شدن خودمان را خودمان تقبل کنیم . توی کنگره ۶۰ ما نمی‌خواهیم نقاب یا ماسک درمان بزنیم حالا چه خودمان این کار را بکنیم و چه سیستم بخواهد این کار را بکند و اینجا است که مسئولیت مطرح می‌شود . شما اگر به کنگره آمدید خیلی کارها را باید انجام بدهید ،خیلی وظایف دارید که ظرفیت شما به یک شخصی برسد که به درمان می‌خواهد برسد . شما باید آموزش بگیرید و تجربه کسب کنید خیلی از مسائل باید کنار برود تا شما یواش یواش گنجایش آن درمان و رهایی را داشته باشید . درمان اعتیاد یا رهایی یک لحظه است ولی آن تغییراتی را که یک انسان انجام می‌دهد قبله و مسیر دارد . یک مسیری در کنگره ۶۰ است که هر کدام از ما اگر طبق آن جهت حرکت کنیم ، قطعاً نتیجه خواهیم گرفت . خیلی وقتا یک شخصی که درست سفر می‌کند و مسئولیتش را درست انجام می‌دهد، اصلاً به این نقطه نمی‌رسد که همسفرش بیاید سوال بکند که وضعیت فلانی چطوری است چون خود به خود مشخص می‌شود که آن فرد چطوری است دیگر نیازی به سوال پرسیدن نیست . استاد امین در سی‌دی شناور می‌فرمایند؛ اصول ساده است و اصول را همه ما می‌دانیم . کی است که در کنگره نداند اصول به چه صورت است ، یا درمان به چه صورت است .یک تازه وارد در همان سه جلسه مشاوره اولیه کاملاً متوجه می‌شود که درمان به چه صورت است و اصول را به آن نشان می‌دهند . ولی کسی به نتیجه خواهد رسید که طبق آن اصول پیش برود . اولین چیزی که ما نسبت به این دستور جلسه یاد می‌گیریم این است که مسئولیت درمان خودمان را بپذیریم و ظرفمان برای درمان خود شکل بگیرد . همه ما توی هر سطح و هر جایگاهی که هستیم باید قبله داشته باشیم . بر اساس آن قبله به ما مسئولیت می‌دهند . یک نفر را که نگهبان نظم می‌گذارند باید ظرفیت آن نگهبان نظم را داشته باشد .در هر مقطعی که هستیم باید آن ظرفیت و گنجایش را داشته باشیم . بر اساس آن مسئولیتی که انجام می‌دهیم مسیر اول ما و مسیر حرکت همه ما به رهایی رسیدن انسان‌ها است ، درست شدن و درمان انسان‌ها است. همانطور که همه عزیزان می‌دانند ما کار ساختمان و ساخت و ساز را شروع کردیم . با کمک و مشارکت همه اعضا این کار را شروع کردیم و این را به همه عزیزان تبریک می‌گویم و لازمش این است که همه اعضا در این کار مشارکت کنند . آقای مهندس می‌فرمایند در راه درست و در مسیر درست حتی انسان باید از جانش هم مایه بزارد ، هر کدام از عزیزان که در سفر دوم هستند ، حتماً باید در حد توانشان در این کار مشارکت کنند و این هم جزئی از مسئولیت‌های کلی ماست که همه با هم در کنار همدیگر باید آن را انجام بدهیم .

از اینکه به صحبت های من گوش دادید سپاسگزارم.

جشن رهایی مسافر حمید و مسافر مهدی باراهنمایی مسافر مجتبی 

جشن رهایی از بند نیکوتین مسافرذبیح و مسافرنبی با راهنمایی ایجنت محترم مسافر امیرحسین 

تایپ و تنظیم و عکس؛مسافر حسن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .