English Version
English

جنگ درون؛ جنگ بین عقل و نفس

جنگ درون؛ جنگ بین عقل و نفس

چهاردهمین جلسه از دوره چهل و یکم کارگاه‌های آموزشی عمومی  کنگره ۶۰، ویژه مسافران  و همسفران؛ با استادی راهنمای محترم مسافر حسن، نگهبانی مسافر مرصاد و دبیری مسافر امید با دستور جلسه " وادی دوم و تأثیر آن روی من "شنبه 1 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد
خداوند را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم تا بتوانم خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستور جلسه امروز، وادی دوم و تأثیر آن روی من می‌باشد. وادی دوم، این مطلب را به ما می‌آموزد که بیهوده پا به هستی نگذاشته‌ایم و هر یک از ما اهدافی داریم که بایستی به آن‌ها دست پیدا کنیم. در این وادی از جنگ درون صحبت می‌شود که درواقع جنگی است بین عقل و نفس. شخصی که وارد کنگره می‌شود و سفر خود را شروع می‌کند، نفس اماره دائماً خواسته‌های نامعقول دارد و در مقابل عقل است که با آن‌ها مخالفت می‌کند و این جنگ، ادامه خواهد داشت. خداوند وقتی انسان را آفرید، او را بر سر یک دوراهی، یعنی تاریکی و روشنایی قرارداد و اصولاً انسان برای پی بردن به عظمت و بزرگی روشنایی‌ها باید تاریکی‌ها را تجربه کند. با نگاه به زندگی بزرگان، ازجمله جناب مهندس، متوجه خواهیم شد که تاریکی‌های زیادی را تجربه نموده‌اند و با خروج از آن، توانسته‌اند به انسان‌های بزرگ و تأثیرگذار تبدیل شوند. کسی که وارد کنگره می‌شود، کوله باری از مشکلات و مسائل را با خود به همراه دارد؛ اما مطمئناً با گوش‌به‌فرمان بودن و حرکت در صراط مستقیم، می‌تواند به‌آرامی تمام آن‌ها را حل کند، در کنگره60، این موضوع اثبات‌شده است؛ شخصی که خودفرمان باشد به درمان نخواهد رسید. بیماری اعتیاد، هم جسمی است و هم روحی و با مرگ از بین نخواهد رفت و در بعدهای دیگر هم با ما همراه خواهد بود. خداوند به انسان، حق انتخاب داد تا بتواند در مسیر تاریکی‌ها و یا روشنایی‌ها حرکت کند؛ اما شخصی که مسیر ضد ارزش را انتخاب می‌کند، باید تاوان آن را نیز بپردازد.

در بخش دوم، جشن اولین سال رهایی مسافر ناصر را داریم. این جشن بزرگ را خدمت جناب مهندس و خانواده محترمشان و همچنین راهنمای سفر اولشان آقا سعید و به ناصر عزیز تبریک عرض می‌کنم. ناصر به دلیل مصرف انواع قرص‌های روان‌گردان، با تخریب‌های جسمی و روانی زیادی وارد نمایندگی شد. زمان ورود ناصر، من درجایگاه راهنمای تازه واردین در حال خدمت بودم، پس از سه جلسه توجیهی، ایشان آقا سعید را به‌عنوان راهنما انتخاب کردند و بعد از این‌که راهنما شدم، انتقالی گرفت و به لژیون من آمد و با فرمان‌برداری و گوش‌به‌فرمان بودن، توانست به درمان برسد. با توجه به شناختی که از ناصر داشتم، به او پیشنهاد دادم که در لژیون سردار، عضو شود، قبول کرد و با پرداخت 6 میلیون، وارد این لژیون شد و در ادامه توانست به جایگاه دنوری برسد و اکنون نیز با توجه به تأیید شدن ایشان توسط آقای مهندس و با پرداخت 500 میلیون تومان، در جایگاه پهلوانی قرار دارند. امیدوارم سومین سال رهایی ناصر عزیز برای ایشان، با شال راهنمایی همراه باشد.

اعلام سفر مسافر ناصر

سلام دوستان ناصر هستم مسافر؛ آنتی ایکس مصرفی انواع قرص، روش درمان DST، داروی درمانOT، مدت سفر۱۰ ماه و ۱۶ روز، رهایی۱ سال و ۲ ماه، رشته ورزشی فوتبال، راهنما مسافر حسن

آرزو مسافر ناصر

از خداوند می خواهم عمر طولانی و با عزت به جناب مهندس عطا نماید تا بتوانیم از وجودشان بهره ببریم

سحنان مسافر ناصر:

خداوند را شاکرم که این جایگاه را تجربه کردم. برای من این روز خیلی مهم هست زیرا برای آن خیلی تلاش کردم در اوایل سفر در روزهای بسیار سختی بود و چه حال خرابی داشتم واصلا تصور نمی‌کردم روزی خواهد رسید که بتوانم قرص‌های خواب و مصرف مشروبات الکلی و سیگار همین‌طور کارهای ضد ارزشی که انجام می‌دادم را کنار بگذارم، همه این‌ها به خاطر آموزش هائی است که از کنگره گرفته‌ام. جناب مهندس به یاد من آوردند که یک انسان هستم و می‌توانم با تفکر و آموزش مشکلات و مسائل را کنار زده و مسیر را برای خود هموارسازم. درگذشته دیگران را مسبب اتفاقاتی که برایم پیش می‌آمد می‌دانستم. در اینجا یاد گرفتم زمانی که انگشت اتهام من به‌سوی دیگران است سه انگشت دیگر به سمت خودم هست و باید خودم را تغییر دهم. در این مکان من خدا را پیداکرده و آن را شناختم. درگذشته بسیار به دنبال آموزش گرفتن بودم اما مسیرهای من اشتباه بود زیراکسی نبود که راه را به من نشان دهد اما کنگره را درست را برای من نمایان کرد. به‌عنوان‌مثال برای نمازخواندن، روزه گرفتن، پرهیز از دروغ‌گوئی و حرکت در صراط مستقیم ... قوانینی حاکم است که در صورت نقض قوانین از تعال خارج‌شده و وارد دنیای تاریکی می‌شویم و من این موضوع را در کنگره آموزش گرفتم. در تمام مدت یک سال نیم که وارد کنگره شده‌ام مسائل و مشکلات زیادی را تجربه کردم اما در ادامه تمام آن‌ها برای من به خیر تبدیل شد و باعث گردید قشنگی زندگی را حس کنم. در زندگی تمام تلاش‌های ما یک ثمره دارد و کوششی که من در کنگره برای درمان اعتیاد خود کردم بسیار برایم ارزشمند بود و به همین دلیل پادش آن را از کائنات و هستی دریافت کردم. دست‌آخر از تمام عزیزان و راهنمایی محترم آقای سعید مصیبی و راهنمایی دیگرم آقا حسن که با هوشیاری کامل مرا در سفر اول هدایت کردند کمال تشکر رادارم.

تایپ: مسافر مهدی

تنظیم و ارسال: مسافر مجتبی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .