English Version
English

اصول ساده هستند، این ما انسان‌ها هستیم که پیچیده شده‌ایم

اصول ساده هستند، این ما انسان‌ها هستیم که پیچیده شده‌ایم

به نام قدرت مطلق الله

خلاصه سی‌دی شناور

استاد امین در سی‌دی شناور ابتدا از جوامع شاد صحبت می‌کند و می‌فرماید: جوامعی که شاد هستند همواره به دنبال این هستند که بهانه و یا مناسبتی پیدا کنند تا به این بهانه شادی خود را بروز دهند، اما جوامعی که دچار غم و اندوه هستند همواره به دنبال بهانه برای سوگواری و غم هستند. غم و شادی لازمه یک جامعه است ولی هر کدام باید در جای خود مورد استفاده قرار بگیرد، شادی و خوشحالی در جمع بودن اتفاق می‌افتد و این که شادی به تنهایی و بصورت انفرادی نمی‌تواند کامل و مطلوب انجام بپذیرد.

تکامل در جمع اتفاق می‌افتد و نیروهای مثبت و منفی از این امر نهایت استفاده را می‌نمایند تا به رشد و توسعه خود دست یابند. در کنگره ما یاد گرفتیم که اگر در  جمع کنگره باشیم به رهایی و حال خوش می‌رسیم. اگر کسی کتاب ۶۰ درجه و یا کتاب چهارده وادی (عشق) را مطالعه کند ولی در جمع نباشد آموزش کمتری می‌گیرند نسبت به کسانی که به صورت جمعی و در لژیون این مطالب را آموزش می‌گیرند. استاد امین در جایی دیگر به حرکت نمودن اشاره می‌نمایند و شرط اصلی حرکت و سیر در آب را شناور بودن بیان می‌کند و مثال سنگ در کف آب رودخانه را می‌زنند، که ما نباید مانند سنگ در کف آب بمانیم، اگر مثل سنگ زیر آب رفتیم، هر چقدر هم که باهوش و نابغه و با استعداد باشیم، نمی‌توانیم به جلو حرکت کنیم. استاد امین در ادامه یک مثلث را مطرح می‌کند و می‌فرماید: اگر ما به یک مثلث توجه کنیم می‌توانیم خیلی از مسائل را متوجه شویم.

اظلاع مثلث به این صورت است، ظلع اول: کجا باشیم، ظلع دوم: چگونه باشیم، ظلع سوم: چه کار کنیم؛ این سه مورد یک مثلث را تشکیل می‌دهند که خیلی برای یک انسان مهم و ضروری است و باید بدانیم که هر موقع این مسئله را فراموش کنیم منیت به سراغ ما می‌‌آيد و هر موقع که چگونه بودن را فراموش کنیم، سنگ می‌شویم و زیر آب می‌رویم. پس انسان همیشه باید در طول مسیر از خودش بپرسد که من چه کسی هستم؟ کجا هستم؟ چه کاری انجام می‌دهم؟ استاد امین در آخر فرمودند: اصول ساده هستند، این ما انسان‌ها هستیم که پیچیده شده‌ایم. وقتی انسان پیچیده می‌شود مسائل ساده برایش سخت به نظر می‌آید ولی وقتی که آرام آرام آموزش می‌بیند مطالب برایش رفته رفته ساده‌تر می‌شود. سعی کنیم همیشه از نیروهایی که در کنار هم بودن است برخوردار باشیم و قدر نعمت‌هایی که داریم را بدانیم.

نوشته: مسافر رضا ل۴

تایپ و ویراستاری: مسافر ابراهیم ل۴

تنظیم و ارسال: مرزبان خبری مسافر رسول

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .