English Version
English

سی دی صلح

سی دی صلح

برداشت از سی دی صلح:

برداشت من از سی دی صلح چنین است که اگر هر سلول انسان یک شهر باشد پس خودِ انسان را چگونه مشاهده نماییم که چیست؟ یک سلول بدنِ ما مثل یک شهر می‌ماند، ببینید که جسم انسان چه عظمت و بزرگی دارد. همان‌طور که می‌دانید بدنِ انسان از میلیاردها سلول تشکیل‌شده است (38200 میلیارد سلول)، اگر بخواهیم یک میلیارد از آن را بشماریم 33 سال طول می‌کشد.

ما از این جسمِ خود هیچ‌چیز نمی‌دانیم و خیلی ظالمانه و جاهلانه با آن برخورد می‌کنیم و دست به یک سری اعمال واقعاً وحشتناک می‌زنیم. مثلاً شخصی چاق بوده و می‌خواهد لاغر بشود، می‌خواهد 10 تا 15 کیلو چربی را از بدنش بیرون بیاورد و از عمل ساکشن یا پیکرتراشی یا کوچک کردن معده استفاده می‌کند و خودش را درگیر بیماری‌های مختلف می‌کند، تمام بدنش را دچار عفونت و هزاران مسئله دیگر می‌کند و با این کار جسم یا شهر وجودی خود را نابود کرده و آن را از هستی ساقط می‌کند که عواقب جبران‌ناپذیری دارد. یا اینکه با عمل‌های زیبایی که روی جسم خود انجام می‌دهد، مرکز احساس و حس را از بین می‌برد، چون این جسمِ ما دارای سیستم خیلی حساس است و مسائل خاصی دارد. مثلاً تزریق ژل بر روی لب‌ها یا فلج کردن عصب‌های صورت برای از بین رفتن چین‌وچروک‌ها و ...

 جسمِ ما یک صور پنهان و یک صور آشکار دارد. صور آشکار که همان جسم ماست که می‌بینیم، ولی صور پنهان که وجود دارد را نمی‌بینیم. دیواره معده از پوست و گوشت است که با ترشح این اسید از بین می‌رود و دوباره در بدن بازسازی می‌شود. این کار هرروز تکرار می‌گردد.

به‌طورکلی در بدن ما یک غوغایی برپاست که ما از آن خبر نداریم. در بدن ما باکتری‌هایی وجود دارند که اگر از بین بروند باعث مرگ ما می‌شوند که تعداد آن‌ها 60 برابر و سی هشت هزار و دویست میلیارد سلول است.

بیماری‌ها هم دارای دو صور هستند؛ یکی آشکار و دیگری پنهان. آشکار مثل؛ بیماری تومور در سر یل سینه یا معده و صور پنهان یعنی به دنبال پیدا کردن علت این بیماری که هنوز در جای خود باقی‌مانده است.

ما باید به بدنمان توجه زیادی داشته باشیم. در کنگره اگر فردی 70 کیلو لاغر شده، اصلاً هیکل او به هم نریخته است. به خاطر اینکه به او یاد دادیم چگونه غذا خوردن را؛ زیرا برخی از چاقی‌ها مربوط به پرخوری نیست، بلکه مربوط به درست غذا نخوردن است.

وقتی ما در طبیعت خرابی به بار می‌آوریم، با طبیعت در صلح نیستیم، چون باعث نابودی آن شده‌ایم، مانند قطع کردن بی‌رویه درختان. ولی اگر از طبیعت مراقبت کنیم با آن‌ها در صلح هستیم، مثل کاشت گل‌ها و درختان

همسفر فهیمه از لژیون چهارم

 

تایپ: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر سهیلا (لژیون دوم)

تنظیم و ارسال: راهنما همسفر زهره

همسفران نمایندگی ایران

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .