English Version
English

هدف از خلق انسان: آموزش و خدمت

هدف از خلق انسان: آموزش و خدمت

وادی‌ها پله‌هایی هستند که ما را برای رسیدن به کمال یاری می‌کنند. ابتدا وادی اول می‌گوید: با تفکر ساختار ها آغاز می‌شود بدون تفکر آنچه هست رو به زوال می‌‌رود. در وادی اول یاد می‌گیریم چگونه فکر کنیم‌؟ به چه چیزی فکر کنیم؟ چگونه افکار خود را به تفکر تبدیل کنیم؟ در وادی اول جنگی را شروع کرده‌ایم، به نام جنگ نرم، جنگ نرم یعنی: جنگ افکار و اندیشه،  جنگ اطلاعات، جنگ نرم آن‌قدر آرام، آرام اتفاق می‌افتد و وارد افکار و اندیشه می‌شود که فرد متوجه آن نمی‌‌شود.

زمانی که از ضد‌ارزش‌ها  دوری کنیم و از تاریکی‌ها به روشنایی‌ها برسیم، برای به انجام رسیدن خواسته‌ها نیاز به نقشه‌ای بسیار دقیق و حساب شده داریم تا بتوانیم مبارزه خود را با تاریکی‌ها و ضد‌ارزشها شروع کنیم و ذره ذره وارد وادی دوم شویم و بدانیم که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی پا به این حیات نگذاشته است و هر کدام از ما هدف مشخص و راه معینی داریم که باید آن راه و هدف را پیدا کنیم و به آن سمت حرکت کنیم.

سال‌ها به دلایلی راه و هدف خود را گم کرده ایم. کافی است افکار گذشته خود را رها کنیم و روی خود را به سمت روشنایی برگردانیم و کم‌کم با اطلاعات و آگاهی‌هایی که دریافت می کنیم به منبع نور برسیم و نیروهای درونی خود را که بر اثر سالها تخریب، قدرت خود را از دست داده‌اند، دوباره ذره ذره توان و قدرت خود را به دست آورند و به مبارزه با تاریکی‌ها بپردازند و شهر وجودی خود را که سال‌ها با اعتیاد و تاریکی‌ها ویران کرده‌اند بازسازی کنند.

خداوند در کتاب آسمانی می‌فرماید: آیا گمان می‌کنید شما را بیهوده آفریده‌ام؟ اگر فکر می‌کنیم تمام خلقت و هستی برای این بعد از زمین و حیات است کاملاً در اشتباه هستیم. چون خداوند هدف‌مند عمل می‌کند و هیچ خلقی را بیهوده نیافریده است. خداوند انسان را آفرید تا با حرکت درست، تزکیه و پالایش به اصل خویش برگردد. طبق آموزش‌های کنگره 60 انسان آفریده شد ابتدا برای آموزش و سپس برای خدمت، با این آموزش‌ها می‌توانیم از گذرگاه‌های سخت عبور کنیم و به حل مسائل و مشکلات خود با اجرای نقشه‌ای درست و حسابی شده بپردازیم.

باید ایمان داشته باشیم، از تلاش و کوشش برای باز پس‌گیری نیروهای خود دست برنداریم، تا بتوانیم با کمک نیروهای درونی خود از ناامیدی و تاریکی‌ها دور شویم و فرماندهی شهر وجودی خود را با آگاهی و دانش به‌دست بگیریم. هرگز امید خود را از دست ندهیم.

کنگره مانند چراغی پرنور و قوی است که در این راه به من بسیار کمک کرد تا با تفکر درست با تلاش و کوشش از ضد‌ارزش‌ها دور شوم و به طرف روشنایی‌ها و دانش قدم بردارم و بتوانم خودم را که از همه جا ناامید شده بودم پیدا کنم و بدانم هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.
در پایان از جناب مهندس کمال تشکر را دارم.

نویسنده: راهنما همسفر مرضیه
عکس و ارسال: مرزبان خبری همسفر شهناز
همسفران نمایندگی چرمهین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .