English Version
English

ظرفیت ارتباط مستقیمی با جهان‌بینی شخص دارد

ظرفیت ارتباط مستقیمی با جهان‌بینی شخص دارد

چهاردهمین جلسه از دوره سی‌وپنجم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ نمایندگی صائب تبریزی با استادی مسافر احمد، نگهبانی مسافر حسن و دبیری مسافر مهدی با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت(قبله گم کردن،نق زدن و حاشیه)» پنجشنبه 30 فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

از نگهبان جلسه ممنونم که امروز این فرصت را در اختیار من گذاشتند که در این جایگاه خدمت کنم. دستور جلسه این هفته ظرفیت، مسئولیت «قبله گم کردن، نق زدن و حاشیه» هست. اصولاً هر سیستمی که بخواهد فعالیت کند، جایگاه‌های را انتخاب می‌کنند که کار سیستم رو به جلو برود، کنگره هم از این قاعده مستثنی نبوده است. اوایل جایگاه‌های خاصی در کنگره وجود نداشت، ولی به مرور جایگاه‌های مختلفی را طراحی کردند که هر کدام از افراد در آن زمینه فعالیت می‌کنند.
مسئول، یعنی شخصی که باید روند کارهای که انجام می‌شود را پاسخگو باشد و ظرفیت هم مقدار تعیین شده یا اندازه‌ای هست که یک چیز می‌تواند داشته باشد.

شخصی که بخواهد در یک جایگاه خاصی باشد، باید هم بتواند پاسخگو باشد، هم علم آن کار را یاد بگیرد و ظرفیتش هم به اندازه باشد، ظرفیت به طریق آگاهی می‌تواند بالا برود. اگر شخصی بدون علم و آگاهی در جایگاهی قرار بگیرد هم به خودش ضربه وارد می‌کند و هم برای سیستم مشکل ایجاد می‌کند در کنار این علم باید توانایی انجام آن کار را هم داشته باشیم.
به نظر من ظرفیت ارتباط مستقیمی با جهان‌بینی شخص دارد. برای اینکه ما در یک جایگاهی موفق شویم، پارامترهای زیادی لازم هست برای مثال قدرت انجام کار را داشته باشد، شخصیت کاریزماتیکی داشته باشد، بتواند کارها را در اسرع وقت انجام دهد، همه این پارامترها را یک شخص در کنگره در طول زمان به وسیله آموزش یاد می‌گیرد. اگر ما بخواهیم از قانون خارج شویم، کارهای اشتباه خودمان را توجیه می‌کنیم و این موقع هست که قبله و مسیر خودمان را گم می‌کنیم و تخریب‌های این کار خیلی زیاد هست. هر شخصی در هر جایگاهی که دچار اشتباه می‌شود برای اینکه اشتباه خودش را خوب نشان دهد، شروع به نق زدن می‌کند.

اولویت اصلی ما در کنگره فقط درمان هست، پس حتماً همیشه باید از حاشیه دور باشیم تا بتوانیم به اولویتمان برسیم. هر مسئولیتی که ما داریم باید نتیجه آن کار ختم به خیر شود، اگر به غیر از این باشد، شخص عاقبت به خیر نمی‌شود. به نظر من خدمت به خلق، بهترین عبادت هست ما هم در کنگره باید زکات رهایی‌مان را پرداخت کنیم و این کار را فقط با خدمت کردن می‌توانیم، انجام دهیم. در کنگره ۶۰ درمان رایگان هست، ولی مجانی نیست! ما که در کنگره توانستیم به رهایی و درمان برسیم در مقابل آن یکسری وظایفی هم داریم در کنار خدمت‌های که انجام می‌دهیم، باید خدمت مالی را هم در رأس کار قرار دهیم. بخشش مالی شاید سخت به نظر برسد، ولی ما می‌توانیم با تکرار و تمرین این کار را انجام دهیم. درست هست که کنگره در هر زمینه‌ای غنی هست، ولی واقعاً به کمک‌های مالی اعضا نیاز دارد، چون این کارهای علمی که در کنگره اتفاق می‌افتد یا کارهای دانشگاه به کمک‌های مالی نیاز دارد. زمینی هم که برای شعبه خریده شده برای ساخته شدن به هزینه زیادی نیاز دارد، امیدوارم که همه ما بتوانیم در این امر شریک باشیم.

 

تهیه گزارش: مرزبان خبری مسافر حسین

خدمتگزار سایت: همسفر مهران

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .