English Version
English

انسان؛ فلسفه عظیمی دارد

انسان؛ فلسفه عظیمی دارد

جلسه ششم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی ساوه با استادی همسفر فریده رهجوی راهنما همسفر سهیلا با دستور جلسه «وادی دوم (هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم) و تأثیر آن روی من)» روز شنبه یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

اگر به هستی خوب نگاه کنیم، امکان ندارد چیزی پیدا کنیم که جهت بیهودگی پا به‌ هستی گذاشته باشد. اگر هم به‌ مطالبی برسیم که تصور کنیم بیهوده پا به هستی گذاشته‌ است باید مطمئن باشیم تصور و پندار ما نادرست است که، نتوانسته‌ایم به هسته‌درونی یا فلسفه وجودی آن چیز یا مسئله پی ببریم.

ما به‌خیال خودمان فکر می‌کنیم کرم ارزش خاصی ندارد؛ حتی اگر به یک کرم با دیدکلی نگاه کنیم، درخواهیم یافت فلسفه عظیمی در وجود آن نهفته است درحالی که ما انسان‌ها خیلی بزرگتر و عظیم‌تر از یک کرم هستیم.

برای یافتن و پیداکردن خودمان نباید به‌دنبال چیز دیگری باشیم، اول باید خودمان را پیدا کنیم. اکثریت ما انسان‌ها خودمان را گم کرده‌ایم تنها چیزی که رویت نمی‌کنیم وجود خودمان است. برای یافتن خود، راه بسیار مهمی درپیش داریم باید فکر کنیم و درانجام آن کوشش کنیم. همه گم‌گشتگانی هستیم که فقط کافی است خودمان را پیدا کنیم.

وادی دوم می‌گوید: «هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.» ما انسان‌ها مشکلات زیادی در زندگی خود داریم و باید برای عبور از مشکلات خود سعی‌وتلاش کنیم و از درون خودمان که توانایی‌های بسیار زیادی در آن نهفته است، استفاده کنیم. ما در وادی‌ها آموختیم برای حل مشکلات باید تفکر کنیم، براساس وادی اول که می‌گوید: «با تفکر ساختارها آغاز می‌‌گردد و بدون تفکر آنچه هست رو به زوال می‌رود.» برای اینکه بتوانیم مسیر گمشده خود را پیدا کنیم؛ احتیاج به تفکر کردن داریم.

اگر از کلاس‌ها و آموزش‌های کنگره ۶۰ خوب استفاده کنیم، در صراط‌مستقیم حرکت کنیم، افکار مخرب را کنار بگذاریم و از ضدارزش‌ها دوری کنیم صددرصد به سمت ارزش‌ها حرکت کرده‌ایم و زندگی خود را به‌سمت روشنایی‌ها سوق می‌دهیم. قدرت‌مطلق؛ بزرگترین و نیرومندترین قدرت‌ها می‌باشد باید از خداوند کمک بگیریم و امیدوار باشیم که به یاری خداوند و کمک راهنمایان عزیزمان از مشکلات فاصله خواهیم گرفت و بهترین زندگی نصیب ما و خانواده‌های ما خواهد شد.

 رابط خبری: همسفر مهین رهجوی راهنما همسفر سهیلا (لژیون چهارم)
عکس: مرزبان خبری، همسفر زهرا
ویراستار: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون هفتم)
ارسال: خدمتگزار سایت، همسفر فاطمه
همسفران نمایندگی ساوه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .