English Version
English

اولین قدم برای شناخت خدا و هستی خودشناسی است

 اولین قدم برای شناخت خدا و هستی خودشناسی است

اگر یک سلول انسان را مانند شهر در نظر بگیریم حالا جسم انسان را ببینید که چه عظمتی دارد، انسان حدود۳۸هزار و۲۰۰   میلیارد سلول در بدن خود دارد ولی ما از انسان هیچ شناختی نداریم و گاهی به‌صورت ظالمانه با جسم برخورد می‌کنیم. یک سری انسان‌ها با جسم خود به خاطر اینکه به زیبایی و تناسب برسند عمل‌های خطرناکی انجام می‌دهند که سال‌ها درگیر بیماری می‌شوند و جسم خود را به سمت نابودی می‌برند، جسم ما یک صور پنهان دارد و یک صور آشکار، در سیستم جسم انسان میلیون‌ها سیستم کار می‌کنند که ما زندگی کنیم وقتی‌که سالم هستیم متوجه این سیستم نیستیم ولی اگر جسم دچار مریضی شود متوجه می‌شویم که چه خبر شده و به‌طورکلی درون بدن ما غوغایی برپاست که خبر نداریم.
بیماری‌ها هم صور آشکار و هم صور پنهان دارند؛ صور آشکار بیماری مثلاً غده‌ای در مغز وجود دارد و برای برداشتن آن اقدام می‌کنیم درصورتی‌که باید علت به وجود آمدن این غده را پیدا کنیم و برای درمان به سمت شیمی‌درمانی می‌رویم غده را از بین می‌بریم ولی عامل را هنوز از بین نبردیم درواقع صور آشکار از بین رفته ولی صور پنهان هنوز از بین نرفته است. در علم پزشکی یک سری از بیماری‌ها درمان ندارند ولی خبر خوش این است که در ظرف ۱۰ یا ۱۵ سال اخیر یک سری دستگاه‌های اختراع شد که مخترعین این دستگاه‌ها برنده جایزه نوبل بودند و این دستگاه‌ها در حد سلولی و مولکولی مشخصات هر چیزی را مشخص می‌کند
دانایان در پی ساختن و نادانان در پی ویرانی هستند ، در بدن ما هم همین‌طور است دانایان در پی ساخت بدن و نادانان در پی ویرانی بدن هستند. انسان حدود ۲۰ هزار نوع ژن دارد که یک سری ژن‌ها دستورات را می‌دهند و مرکز همه‌ی آن‌ها DNA است ، یک سری از ژن‌ها بدن را تولید و بازسازی می‌کنند و یک سری ژن‌ها بدن را تخریب می‌کنند. وقتی‌که ایمنی بدن پایین باشد، سلول‌های سرطانی شروع به رشد کردن می‌کنند و این‌ها به بیان ژن‌ها  برمی‌گردد. دستگاهی هست به نام میکرو اری که در ایران هنوز وارد نشده اگرچه قیمت آن بالاست اما  تصمیم داریم که انشا الله برای آزمایش‌های کنگره ۶۰ این دستگاه را خریداری می‌کنیم تا خیلی از مشکلات را حل کنیم و این دستگاه نشان می‌دهد که شما ازنظر فیزیولوژی در چه وضعیتی قرار دارید؟
در سرطان ژن‌ها چطور کار می‌کنند؟ بعضی از ژن‌ها از تعادل خارج شدند اما چطور این‌ها را تنظیم کنیم؟  و مسئله دیگر این است که متد dst یا مثلث dod این را به ما می‌گوید که چگونه ما این‌ها را تنظیم کنیم؛  ما باید ضد آن را درست کنیم ،در یک سری از بیماری‌ها ژن‌ها بیانشان از تنظیم خارج‌شده است و در آینده برای درمان بیماری‌ها با این وسیله اندازه‌گیری می‌کنیم و بازسازی می‌کنیم .
یک سری باکتری‌ها در وجود ما است که باید در حفظ آن‌ها کوشا باشیم به‌محض اینکه سرما می‌خوریم بلافاصله آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنیم این کار ،کار درستی نیست و به مشکل برمی‌خوریم، مواد غذایی که دارای مواد افزودنی هستند باکتری‌ها را از بین می‌برند و زمانی که این مواد را استفاده می‌کنیم باکتری‌های مفید بدن از بین می‌رود. ۵۰ سال پیش اکثر بیماری‌ها وجود نداشت که علت بیشتر بیماری‌ها از بین بردن باکتری‌های مفید بدن است ،پس در حفظ و سلامتی جسم خود کوشا باشیم ،کسانی که اضافه‌وزن دارند موقع کم کردن وزن نباید اتفاقاتی از قبیل شل شدن پوست و آویزان شدن شکم مواجه شوند و اگر راه درست را پیش بروند همچنین اتفاقاتی نمی‌افتد؛ ما طرز درست غذا خوردن را به آن‌ها آموزش می‌دهیم و می‌گوییم چاقی مربوط به پرخوری نیست بلکه چاقی مربوط به غذا خوردن نادرست است. میلیاردها سلول را به‌زور می‌خواهیم تغییر دهیم و دچار هزاران مشکل می‌شویم.
اگر انسان بخواهد که خدا و هستی را بشناسد اولین قدم خودشناسی است. اگر خودمان را نشناسیم امکان ندارد که خدا و هستی را بشناسیم و اگر بخواهیم خود را بشناسیم اینکه با عرفان و یوگا و انرژی‌درمانی خود را بشناسیم فاجعه است ، انسان برای شناخت بایستی به دانایی و تزکیه برسد و برای این کار کلام خداوند بسیاری از مطالب را آشکار می‌کند ،کلام خداوند ازجمله: احترام گذاشتن به مربی، راست‌گویی، کم‌فروشی نکردن، مهربان بودن، انفاق کردن، رعایت کردن بهداشت، سخن‌چینی نکردن  است. انسان برای تزکیه باید فرامین ‌الهی را اجرا کند ،یک سری کارها که ضد ارزش‌ها حساب می‌آید را انجام ندهد و  به سمت کارهای ارزشی رفتن باعث تزکیه و پالایش انسان می‌شود و اگر آشکارا به عمل سالم بپردازیم چشمان ابلیس هم نابینا می‌کنیم.
عمل صلح‌آمیز، عملی است که در آن صلح وجود داشته باشد و در آرامش کارهای خود را انجام دهیم؛ با عصبانیت در صلح نمی‌توان بود. اگر دقت کنیم در خیلی از کارهای روزمره ما هیچ نوع صلحی نیست و همیشه با عصبانیت رفتار می‌کنیم. وقعی که عمل ما صالح نباشد دچار مشکل می‌شویم اما اگر خیلی از کارهای معمولی را درست انجام دهیم عمل صلح اتفاق می‌افتد ازجمله رفتار با دیگران با طبیعت و با حیوانات به‌خوبی رفتار کردن، با کوهستان، جنگل، دریا مهربان باشیم.
خیلی از کارهای ما صلح‌آمیز نیست با طبیعت در صلح نیستیم، یک پروانه و یا یک مورچه  معجزه هستند پس انسان معجزه بسیار عظیمی است و باید شناخت بیشتری نسبت به خودمان داشته باشیم تا بتوانیم این جسم را راهبری کنیم تا زمانی که این جسم هست ما هم هستیم اگر این جسم سالم باشد ما هم می‌توانیم از آسایش و آرامش برخوردار باشیم و اگر دچار مشکلات باشد دائماً در رنج و بیماری هستیم. ازنظر آقای مهندس بدبخت‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که شب‌ها دیروقت می‌خوابند و بدن این‌ها تحلیل می‌رود و عمرشان کوتاه می‌شوند و خوشا به حال ما که با آموزش‌هایی که از کنگره دریافت کرده‌ایم خواب منظمی داریم و جسم خود را به سمت سلامتی هدایت می‌کنیم.

نویسنده: همسفر سودا رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون ششم)

عکاس خبری: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر سحر( لژیون هشتم)

ویراستاری و ارسال : همسفر مهلا رهجوی راهنما همسفر فاطمه( لژیون ششم)

همسفران نمایندگی امام قلی‌خان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .