English Version
English

تکامل و آموزش در جمع صورت می‌گیرد.

تکامل و آموزش در جمع صورت می‌گیرد.

دومین جلسه از دوره نهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران شعبه دکتراحمد با دستور جلسه ظرفیت و مسؤلیت (قبله گم کردن و نق زدن و حاشیه)  با استادی راهنما همسفر زهره و نگهبانی همسفر معصومه و دبیری همسفر مرجان در تاریخ سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد


از خداوند سپاسگزارم برای تمام اوقاتی که در کنگره حضور دارم و آموزش میگیرم.و تشکر میکنم از سرکار خانم جودکی  راهنمای عزیزم که مدیون ایشان هستم. سپاس از شما و نگهبان جلسه برای خدمت در این جایگاه .

درمورد دستورجلسه:چندلغت و کلمه هست ک باید بشناسیم. کلمه ظرفیت از ظرف میاد که منظور همان ظرف وجودی است. که آقای مهندس فرمودند ظرف وجودی افراد با هم متفاوت است ، برای بعضی ها به اندازه یک انگشدانه است و بعضی ها به اندازه اقیانوس .
کلمه مسؤلیت،از مسؤل میاید.و مسئول از کلمه سئوال. یعنی از شما سئوال پرسیده میشود. من و شما  اگر مسئولیم و هر مسئولتی که داریم  یعنی درباره آن از ما سؤال می پرسند و باید بتوانیم جواب بدهیم.
و قبله گم کردن:یعنی هدف رو گم کردن...
هر دستور جلسه که اینجا کارمیکنیم برای این است  که من همسفری مطالبی را یادبگیرم.
اگر به شخصی مسؤلیتی می دهند، باید  به اندازه آن ظرفیت و ظرف وجودي اش  باشد. با آموزش، تفکر و تجربه پیداکردن یا همان مثلث دانایی  می‌توانیم ظرفیت خودمان را افزایش دهیم و این یک شبه اتفاق نمی افتد. مثلا در سفر دوم فرد، خدمتگزار میشود و چون ۴۰۰ ساعت سر کارگاههای آموزشی بوده و آموزش دیده و ظرفیت خدمت را در جايگاه های بالاتر  پیدا می‌کند. البته ممکن است فرد در سفر دوم، قبله خود را گم کند و دچار منیت و... بشود و بگویید من راهنماهستم، مرزبانم و..این باعث خراب حس خودش و اطرافیان میشود و تخریب ایجاد می‌کند.در سفر اول هم من  همسفر اگر دچارحاشیه نشوم و نق نزنم یعنی خوب سفر میکنم و اگر درگیر حاشیه باشم و مرتب نق بزنم یعنی سفرم خوب نیست.
هرکسی چه در سفر اول و چه سفر دوم، میتواند از دستور جلسه برداشت کند.
کنگره ۶۰  آموزش زندگی کردن به ما می‌دهد و
تکامل در جمع صورت می‌گیرد. امیدوارم قدر این جمع و آموزش‌ها  را بدانیم. و هدف ما باید در سفر اول رهایی و درمان باشد و در سفر دوم خدمت کردن باشد به دور از هرگونه حاشیه.
متشکرم که به صحبت‌های من گوش دادید.

 

 

 

تایپ: همسفر مرجان(لژیون دوم)

عکس:مرزبان همسفر سمیرا 

تنظیم ویرایش و ارسال:همسفر زهره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .