English Version
English

مشارکت مکتوب سی دی جهانبینی1و2

مشارکت مکتوب سی دی جهانبینی1و2

سلام دوستان علیا هستم همسفر ؛

جهان بینی یعنی درست دیدن جهان و درک و دریافتی که ما نسبت به جهان درون و بیرون خود داریم.
برای اینکه جهان بینی ما درست شود و به تعادل برسد مدت غیر قابل پیش بینی وقت نیاز است .انسان برای اینکه بتواند درست زندگی کند باید از درون و برون خود آگاه شود و برای این کار باید آموزش ببیند تا آگاهی و دانایی فرد بالا برود و اشتباهات گذشته را تکرار نکند  وکارهایش را با تفکر، دانایی، آموزش و تجربه پیش ببرد تا به بیراهه نرود.
وقتی آموزش می بیند مراتب دانایی که علم الیقین و عین الیقین و حق الیقین است را می شناسد.ما هر کاری را می‌خواهیم انجام دهیم  برای انجام دادن یا ندادن باید در ما حس به وجود آید و این کمبود یا زیادی حس ما را دچار مشکلات می کند .در کل همه چیز باید در ما به تعادل برسد تا حال خوب و خوش همراه با آرامش داشته باشیم وحس اولین شروع بکارگیری قوه عقل می‌باشد که اگر زیاد از حد این حس فوران کند باعث انفجار درونی می‌شود و انسان را دچار بیماریهای درونی  زیادی می‌کند.
وقتی همه چیز به حال تعادل باشد انسان دیگر دچار افسردگی و گوشه گیری یا پرخاشگری زیاد و....نمی‌شود .
پس جهان بینی باید در کنار آموزش، تفکر و تجربه صورت بگیرد. همانطور که ما به کنگره آمدیم و آموزش گرفتیم و توانستیم از این آرامش در زندگی خود استفاده کنیم ودیگر مثل قبل نباشیم و این آرامش را مدیون بزرگ مردی هستیم که کنگره شصت را تاسیس کرد .انشالله خداوند عمر طولانی به ایشان عطا فرماید که چراغ راه هدایت انسانهای گرفتار در تاریکی هستند.

سلام دوستان زهرا هستم همسفر؛

به نام قدرت مطلق الله؛
جهان بینی آنچه ما نسبت به کل هستی از جهان درون و برون برداشت ادراک دریافت و احساس می‌کنیم جهان بینی گفته می‌شود.
درجهان بینی اول باید خود رابشناسم تا بتوانیم خدای خود را بشناسیم اگر بتوانیم دانش خود نسبت به  جهان هستی ارتقا بدهیم یا دانایی خودمان را بالا ببریم آن وقت می‌توانیم در آرامش و آسایش زندگی کنیم.
یکی از این راه‌ها در راه صراط مستقیم قرار گرفتن است که از کارهای بد و ضدارزش دوری کنیم و اگر دنبال فسق و فجور باشیم همیشه در ناراحتی و نا آرامی و بدبختی می‌باشیم.
درمرحله دانایی سه مرتبه از شناخت و ادراک یاد شده دو مرحله آن جز دانایی ویک مرحله آن جز اطلاعات مانند علم الیقین در مرتبه اطلاعات عموی است. عین الیقین دراین مرحله وارد دانایی می‌شویم.
نفس لوامه به منعی سرزنش کننده است. یعنی نفس ملامت‌گر که اگر عمل ناشایستی انجام بدهد خود را ملامت می‌کند.
نفس مطمئنه یعنی اطمینان یعنی خواسته‌هایش را با اطمینان انتخاب می‌کند و این که با تفکر و تجربه و آموزش این مثلث دانایی کامل می‌شود.

سلام دوستان مائده هستم یک همسفر؛

آن‌چه که ما نسبت به کل هستی، جهان درون و جهان بیرون، ادراک، احساس و دریافت می‌نماییم جهانبینی نام دارد.
لازم به ذکر است که جهانبینی متعلق به همه انسان‌هاست یعنی همه انسان‌ها نیاز به جهانبینی دارند و مانند یک طناب محکمی است که انسان را از عمق تاریکی نجات می‌دهد.ما با فهمیدن جهانبینی خواهیم دانست که انسان فقط جسمِ ظاهر نیست و دارای صُوَر پنهان مثل عقل و نفس، روح، ذهن و آرشیو می‌باشد.
وقتی فردی به اعتیاد گرفتار می‌شود حس‌های او به هم می‌ریزد و‌ خیلی بندها به او زده می‌شود که بزرگ‌ترینِ آن‌ها فرو رفتن در تاریکی است‌. دانش جهانبینی به فرد کمک می‌کند که خیلی چیزها را متوجه شود و بداند که از کجا ضربه خورده تا بتواند جلوی آن  ضربات را بگیرد. اگر دانایی افراد در کنگره با جهانبینی بالا نرود سیستم شبه افیونی بدن راه‌اندازی نمی‌شود. باید همان‌گونه که دارو کم می‌شود به همان میزان جهانبینی افزایش یابد وگرنه شخص به درمان نمی‌رسد.در ابتدا ممکن  است درک مفاهیم جهانبینی سخت باشد ولی با تکرار و تمرین لذت‌بخش می‌شود.
گاهی اوقات کاربردی کردن جهانبینی برای انسان‌ها دشوار است؛ این‌جا نیروهای بازدارنده هستند که نمی‌گذارند افراد حرکت کنند. نیروهای بازدارنده با توجه به جایگاه و توان ما، مقابل ما قرار می‌گیرند که در ابتدا خاصیت بازدارندگی و مخرب دارند و در آخر خاصیت مکمل! برای تبدیل کردن نیروهای بازدارنده به نیروهای مکمل باید تواناییِ مهارِ نیروهای بازدارنده را داشته باشیم و این توانایی با علم، آگاهی و دانش به‌دست می‌آید.
کل جهانبینی روی شناخت حس‌هاست و انسان می‌تواند حس‌های خود را پالایش دهدو اگر این قضیه خوب پیش برود انسان به آرامش و آسایش می‌رسد.

سلام دوستان حدیث هستم همسفر؛

در کنگره گفته می‌شود که ما سه سفر در پیش داریم.. و مهمترین آن سفر دوم  است که تا بی نهایت ادامه دارد.فرد وابسته به مواد دنیای اطراف خود را تنها در مصرف کردن آن می‌بیند و نمی‌تواند مانند فرد سالم رفتار کند.
نمی‌توان از او توقع داشت که در موقعیت ها منعطف باشد و بر اساس عقل رفتار کند زیرا که سیستم ایکس او از کار افتاده و در اختیار آنتی ایکس قرار گرفته.در کنگره علاوه بر قطع مصرف مواد به شخص آموزش هایی داده می‌شود که بتواند جهان بینی خودش را به مرور بازسازی کند و به نوعی فرد سالمی شود که جامعه به او احتیاج دارد.از تجربه‌های من که همسفر هستم این هست که در همین اوایل سفر اول متوجه تغییر دیدگاهم نسبت به مسائلی شده‌ام که تا قبل از آن با دیده‌ی نا آگاهی به آنها نگاه می‌کردم.از جمله اینکه فرد معتاد دیگر امکان بازگشت به زندگی عادی برای او فراهم نیست ، حتی اگر مواد مصرف نکند، باز هم دردها و زخم های روحی آن تا ابد گریبان فرد را خواهد گرفت.
اما اکنون با دیدن افراد رها یافته در کنگره، عکس این قضیه برای من اثبات شده است.
به امید رهایی همه‌ی مسافران و همسفران کنگره ۶۰.

همسفران لژیون دهم
ویراستار: مرزبان خبری همسفر حمیده
تنظیم وارسال:همسفر فرحناز رهجوی همسفر عاطفه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .