English Version
English

معمولا ظرفیت هرکس با علم و آگاهی و دانایی وتجربه‌اش سنجیده می‌شود .

معمولا ظرفیت هرکس با علم و آگاهی و دانایی وتجربه‌اش سنجیده می‌شود .

هفتمین جلسه از دوره دوازدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی دکتر احمد با استادی مسافر داوود ، نگهبانی مسافر عباس و دبیری مسافر وحید با دستور جلسه : " ظرفیت و مسئولیت،قبله گم کردن،نق زدن و حاشیه" روز چهارشنبه مورخ ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد :

اول صحبتم را با دو بیت شعر آغاز می‌کنم . به نقل از استاد شاعران جناب رودکی که می فرمایند:
گر بر سر نفس خود امیری مردی
گر به دگران خورده نگیری مردی
مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده‌ای بگیری مردی
حال داستان ما از این قرار است که به کنگره ۶۰ آمدیم . تا درمان شویم و بعد از درمان و رهایی از بند مواد بخشندگی را یاد بگیریم . تا بتوانیم کمک کنیم . مهم‌ترین بخش در کنگره ۶۰ لژیون سردار می‌باشد . که با حمایت مالی اعضا در راستای عملکرد بهتر هر نمایندگی صورت می‌گیرد .

اما در مورد دستور جلسه ، ظرفیت ، مسئولیت و قبله گم کردن ، این دستور جلسه به ما می‌گوید که همه انسان‌ها در زندگی خودشان مسئولیت‌های عهده‌دار هستند. اعضای خانواده هر کدام جداگانه مسئولیتی در زندگی دارند . یا درجامعه یکی مسئول اداره‌ای می‌باشد ، یکی مسئول مدرسه می‌باشد ، در کنگره ۶۰ هم همینطور ، هر کدام از افراد جایگاه و مسئولیتی بر عهده دارند . حال یک سری افراد هیچ مسئولیتی به عهده ندارند . و خود را سلب مسئولیت می‌کنند .
جناب مهندس دژاکام می‌فرمایند : حتی کسی که هیچ مسئولیتی ، چه در زندگی و چه در جامعه ندارد .، در قبال خودش و شهر وجودیش مسئول می‌باشد . که مهم‌ترین و بزرگترین مسئولیت است . چرا که هر کسی موظف است به شهر وجودی خود که همان جسم خودش می‌باشد . اهمیت بسیاری قائل باشد.حال چه داخل کنگره باشد . چه در خارج از کنگره۶۰ . باید به نحو احسن به جسمش اهمیت دهد . در کنگره ۶۰ زمانی که من مسئولیتی دارم سعی می‌کنم ، با انجام دادن کار در آن راستا نیرو بگیرم . همین نیرو باعث می‌شود سفرم را به خوبی طی کنم .

خوب، زمانی که وارد کنگره۶۰  می‌شویم ، مشخص است که چیزی نمی‌دانیم . من هم به همین صورت گُنگ بودم . چه در زندگی شخصی خودم و چه در اجتماع ، چیزی متوجه نبودم . ودلیل تمام این‌ها مصرف مواد بود . زمانی که وارد کنگره ۶۰ شدم و با اساتیدم صحبت کردم ، متوجه شدم که باید ظرف خودم را خالی کنم . در این صورت است که می‌توانم با دریافت اطلاعات درست و جهان‌بینی آگاهی کسب کنم .

حالا ظرفیت انسان چگونه است ؟ معمولا ظرفیت هر کس با علم و آگاهی و دانایی و تجربه‌اش سنجیده می‌شود . منِ مصرف کننده در کنگره ۶۰ با تجربه‌ای که دریافت کردم ، سعی می‌کنم ظرفیت خودم را بالا ببرم .

 

 

به طور مثال ، زمانی که از جناب مهندس دژاکام سوالی پرسیده می‌شود ، چه در مورد کنگره ۶۰ وچه در موارد بیرون از کنگره ۶۰ ، خوب باشد یا بد ، ایشان با آرامش و طمأنینه جواب سوال را به ما می‌دهد . و ما را متقاعد می‌کند . این نشان دهنده ظرفیت بالای جناب مهندس می‌باشد .

ولی بیرون از کنگره ۶۰  و در جامعه اینطور نیست . احتمال دارد شخص مقابل از کوره در بِرود و باعث تنش یا دعوا شود . و اینجاست که باید قدر کنگره ۶۰ را بیشتر بدانیم. چرا که آموزش‌هایی که در کنگره۶۰ دریافت می‌کنیم ،هیچ کجا آموزش داده نمی‌شود.
مورد بعدی دانایی می‌باشد .

دانایی چه زمانی به وجود می‌آید ؟ دانایی با آموزش ، تفکر و تجربه به دست می‌آید . و این سه مورد در کنگره ۶۰ به خوبی آموزش داده می‌شود . در کنگره۶۰ افرادی که ماندگار می‌شوند و به جایگاهی دست پیدا می‌کنند ، چه راهنما ، چه مرزبان ، چه نگهبان و دبیر ،اگر دچار منیّت شوند و خود را برتر از دیگران بدانند از تعادل خارج می‌شوند . یا به عبارتی از قبله خارج می‌شوند .

و یا اگر من مسافر وقتی که وارد سفر دوم شدم ، و خودم را تخریب کردم ، صددرصد دچار منیّت و غرور شده‌ام . یا قبله را گم کرده‌ام . این نشان می‌دهد که من ظرفیت رسیدن به این نقطه را نداشتم . خداوند می‌فرماید : هر کس در هر جایگاهی یا هر نقطه‌ای که هست ، عین صداقت و حقیقت می‌باشد ‌. وهر کس لایق جایگاهی باشد ، خداوند او را به سمت مسئولیتی که دارد هدایت می‌کند .

تایپ : مسافر وحید

تنظیم : مسافر محسن مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .