English Version
English

کلام خدا ما را به کارهای صلح آمیز دعوت می‌کند.

کلام خدا ما را به کارهای صلح آمیز دعوت می‌کند.

سلام دوستان حدیث هستم همسفر؛
بدن انسان از میلیاردها سلول تشکیل شده است.اگر هر سلول انسان یک شهر باشد، پس خود انسان را مشاهده کنید که چگونه است با این همه پیچیدگی شگفت انگیز ، گاهی ما جاهلانه با بدن خود برخورد می‌کنیم، گویی که تنها گوشت و استخوانی بیش نیست و دست به اعمالی همچون جراحی‌های غیر ضروری  مثل
ابدومینوپلاستی ، پیکر تراشی ، تزریق ژل و ...میزنیم که باعث از بین رفتن احساسات جسم انسان می‌شود.
جسم به طور شگفت انگیزی خود را بازسازی می‌کند و دخالت ما موجب از بین رفتن کارکرد آن می‌شود.
زمانی ما اهمیت جسم را متوجه می شویم که به یک نوع بیماری مبتلا شویم.
در جسم انسان شصت برابر سلول‌ها،از انواع  باکتری‌ها  وجود دارد.
همه چیز دارای صور پنهان و صور آشکار  است.بیماری‌ها نیز مانند جسم انسان دارای صور پنهان و صور آشکار هستند.هنگامی که در جسم توموری مشاهده شد این تومور از صور آشکار محسوب می شود.
برای از بین بردن آن باید صور پنهان آن را بررسی کرد.اینکه از کجا آمده و علت به وجود آمدنش چیست و سپس برای درمان آن اقدام کنیم.
مانند شخصی که مواد مخدر را کنار گذاشته اما باز همحال خوشی ندارد.آن شخص مواد مصرف نمی‌کند اما آن چیزی که باعث حال بد اوست همچنان در جای خود باقیست.
در بدن انسان میلیاردها ژن نیز در حال کار کردن هستند و مدام دستورهای مختلف جهت ساختن احتیاجات بدن را می‌دهند.مثلا در بیماری سرطان زمانی متوجه می‌شوند علت چه بوده که ژن‌ها را بررسی کنند.در این زمان است که متوجه می‌شوند تعدادی از این ژن‌ها در حال بازسازی بدن و تعدادی دیگر به جهت عکس در حال تخریب بدن هستند.این درگیری مدام وجود دارد و در زمانی که قدرت ایمنی بدن کاهش پیدا کند سلول‌های سرطانی شروع به رشد کردن می‌کنند. پزشکان برای توقف این روند ، دارویی را تجویز می‌کنند که سلول‌های سرطانی را مورد هدف قرار داده و از گسترش آنها جلوگیری می‌کند،اما با این روش تنها صور آشکار بیماری را از بین برده‌ایم.
بنابراین نیاز است انسان خود را بشناسد، تا خود را بیاید و به شناخت خدا برسد. امکان ندارد تا زمانی که خود را نشناخته باشد به شناخت خدا و هستی برسد.
برای اینکار نیاز نیست دائما در حال ذکر و عبادت و ریاضت باشد.تنها از طریق تزکیه،تصفیه،پالایش و تکیه بر دانایی خودش می‌تواند به این هدف برسد.در این راه کلام‌ خداوند بسیاری از مسیرها را آشکار می‌کند.کلام خدا ما را به کارهای صلح آمیز دعوت می‌کند. مانند راستگویی، احترام به پدر مادر و بزرگان،مهربانی، نیکوکاری،انفاق،عدالت خواهی،بهداشت و ...اگر آشکارا به اعمال صالح بپردازیم چشمان ابلیس نابینامی‌شود.

هر حرف و عملی که انجام می‌دهیم چه در برخورد با یکدیگر و چه در مقابل طبیعت و حیوانات باید صلح آمیز باشد.باید در شناخت خود بیشتر دقت کنیم و خود و دیگران را تنها جسمی که دارای گوشت و پوست است در نظر نگیریم.چرا که در پشت پرده عوامل زیادی هست که در حال تلاش‌اند که ما زندگی کنیم و توانایی کسب کنیم.اگر این جسم سالم باشد ما در آسایش و آرامش و در غیر این صورت ما در عذاب و ناراحتی هستیم.

همسفر حدیث رهجوی راهنما الهام لژیون دهم
ویراستار:مرزبان خبری همسفر حمیده

تنظیم و ارسال:همسفر فرحناز رهجوی همسفر عاطفه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .