English Version
English

خدمت سالم سبب ایجاد ظرفیت و گنجایش مثبت می‌شود

خدمت سالم سبب ایجاد ظرفیت و گنجایش مثبت می‌شود

جلسه ششم از دوره سی‌‌ و هفتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی گیلان با استادی پهلوان مسافر صامت، نگهبانی مسافر ابراهیم و دبیری مسافر محمدرضا با دستور جلسه"ظرفیت و مسئولیت (قبله گم‌کردن، نق‌زدن، حاشیه)" روز پنج‌شنبه مورخ سی‌ام فروردین‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان صامت هستم یک مسافر. از شما عزیزان بسیار متشکرم که به من فرصت خدمت دادید. همه ما در ابتدا وقتی وارد کنگره 60 می‌شویم، دارای یک سری مشکلات می‌باشیم که در طول زمان می‌توانیم ذره‌ذره بر آن‌ها غلبه نماییم. زمانی که ما در جایگاه خدمتی قرار می‌گیریم، باید ظرفیت آن جایگاه را کسب نموده و وارد حریم دیگران نشویم. بالا رفتن آگاهی و دانش ما، نباید باعث این موضوع شود که به خود اجازه ورود به حریم شخصی دیگران را بدهیم. به‌طور مثال نباید پس از کسب آگاهی و دانش از طریق کنگره 60 همسر و اطرافیان خود را که در زمان مصرف مواد مخدر و سختی‌های آن همراه ما بودند را ناآگاه و کم‌دانش فرض نماییم. این عمل مصداق بارز قبله گم کردن می‌باشد. انسان نباید گذشته خود را فراموش نماید زیرا این موضوع باعث تکرار تاریخ و وقایع ناگوار گذشته می‌گردد.

بنده امروز به‌واسطه لژیون سردار خدمت شما هستم، بسیاری از افراد در زمان کمک مالی این ضرب‌المثل را با خود تکرار می‌کنند؛ چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است. مگر غیر این است که با ورود به کنگره 60 در مسیر روشنایی قرار گرفتیم، این تفکر و طرز نگاه، شروعی در جهت بازگشت به روزهای تاریک گذشته می‌باشد. تمام راهنمایان کنگره 60 بنا بر تعهدی که دارند، با در دست داشتن چراغ راه، مسیر سفر را برای مسافران روشن نمایند. در ابتدا مسافران با بخشیدن یک‌پنجم از مواد مصرفی خود با مقوله بخشش آشنا می‌شوند و نتیجه آن به دست آوردن حال خوب است. بنده پیشنهاد می‌کنم که در لژیون سردار شرکت نمایید زیرا فقر را از آدمی دور می‌کند و باعث ایجاد شور و شعف می‌گردد. با شرکت در لژیون سردار، مفاهیم بخشش را درک می‌نماییم.

نمایندگی‌هایی که دارای کیفیت بالایی می‌باشند تمامی اعضای آن با قدرت تمام در لژیون سردار حضور دارند که این حضور و مشارکت باعث رشد اعضاء می‌شود. وجود شال پهلوانی به دور گردن پهلوانان به‌منزله متمایز شدن منِ مسافر از سایر مسافران نمی‌باشد. این شال صرفاً جهت الگوبرداری است و این مقوله را به تازه واردین یادآور می‌شود، فردی که این شال را بر گردن دارد و مبلغ ناچیزی را کمک نموده است، زمانی خود دچار تخریب‌های زیادی در جهت تاریکی‌ها بوده است. وقتی‌که مسافر بخشش را درک نماید و به نحو احسن انجام دهد، اتفاق‌های خوبی برایش رخ می‌دهد. به‌طور مثال بهترین بازیکنان فوتبال در جهان کسانی نیستند که دوندگی بالائی دارند بلکه افرادی هستند که از محیط اطراف و زمین بازی خود درک مطلوبی دارند.

تمامی اعضایی که دارای شال در کنگره 60 هستند، همانند راهنمایان، مرزبانان، ایجنت ها، پهلوانان و غیره در کنگره دارای ارزش و اعتبار زیادی می‌باشند اما زمانی که به‌عنوان مثال راهنما فردی را مانند خود پرورش دهد، رسالت خود را به انجام رسانیده که این عمل، بسیار ارزشمند و پراهمیت می‌باشد و نشان‌دهنده این است که راهنما تمام تلاش خود را برای رهجو صرف نموده است. اگر هر انسانی که در جایگاه‌های مختلف قرار می‌گیرد، وظیفه خود را درست انجام دهد، نتیجه به‌دست‌آمده مطلوب خواهد بود و این مصداق بارزی است بر ضرب‌المثل معروفِ؛ دیگران کاشتند ما خوردیم، ما می‌کاریم دیگران بخورند و این یعنی فهم بخشش. به قول آقای مهندس دژاکام که می‌فرمایند؛ بخشش باید از روی مهر و محبت باشد. از اینکه به صحبت‌های من توجه فرمودید از همه شما سپاسگزارم.

رهایی از بند مواد: مسافر حسین با راهنمایی مسافر عارف

رهایی از بند مواد: مسافر بهنام با راهنمایی مسافر عارف

تایپ: مسافر مرتضی لژیون دوم
ویرایش: مسافر محمدرضا لژیون هشتم
عکس: مسافر رضا لژیون سوم
ارسال مطلب: مسافر محمد لژیون دوم
گروه خدمتگزاران سایت نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .