English Version
English

تمام هستی بر مبنای ظرفیت شکل می‌گیرد

تمام هستی بر مبنای ظرفیت شکل می‌گیرد

دوازدهمین جلسه‌ از دوره شانزدهم کارگاه های آموزشی عمومی کنگره۶۰،نمایندگی ساوه ویژه مسافران‌و همسفران با استادی همسفر ناصر، نگهبانی مسافر میثم‌ و دبیری مسافر یوسف با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت، قبله گم کردن،نق زدن، حاشیه» پنج شنبه ۳۰فروردین ماه ۱۴۰۳ساعت ۱۷برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد :

سلام دوستان ناصر هستم یک همسفر. از دبیرجلسه و دوستانی که نوشتارها را قرائت نمودند تشکر می‌کنم، از ایجنت محترم و راهنمای لژیون چهارم آقای محمد و گروه مرزبانی سپاس گزارم که اجازه دادند دراین جایگاه قرار بگیرم خدمت کنم و آموزش ببینم

 

در مورد دستورجلسه،زمانی که وارد کنگره می شویم برای این‌که آموزش بگیریم اول باید این را بدانیم که هیچ چیز نمی دانیم. تمام هستی بر مبنای ظرفیت شکل می گیرد و هر کدام از ما درست در جایی هستیم که باید باشیم.

یعنی امکانات توانایی ها و مسئولیت‌هایی که داریم طبق ظرفیت ما است. مسئول بودن یعنی مورد سوال قرار گرفتن مسئول کسی است که پاسخ گویی تمام سوالات و مسائل است، البته کسی می‌تواند مسئول باشد که ظرفیت آن را داشته باشد.

بعضی اوقات که خداوند به ما چیزی را نمی‌دهد یعنی ظرفیت آن را نداریم، اگر به ما آن جایگاه و مسئولیت داده بشود، اولین تخریب و آسیب را به خودمان می‌زنیم و با کوچکترین تلنگری از کوره در می‌رویم واز تعادل خارج می‌شویم.

انسان موجودی ناسپاس و ناشکر است و تا به مقام  ومرتبه‌ای می رسد منکر همه چیز می‌شود و وقتی به جایگاهی می‌رسد قبله خودش را گم می‌کند، قبله گم کردن یعنی خارج شدن از صراط مستقیم.

زمانی که من در صراط مستقیم باشم، قبله‌ام را گم نمی‌کنم و جایگاهم را بالاتر از آنچه هست نمی‌بینم که همان منیت است، اگر انسان در راه ضد ارزش‌ها نباشد محال است که صراط مستقیم را سر لوحه زندگی‌اش قرار ندهد.

هر چیزی را که خداوند به ما می‌دهد همراه با ظرفیتش بدهد تا همیشه بتوانیم در مسیر خود بمانیم و به راه خدا ادامه بدهیم، امیدوارم خداوند ظرفیت لازم را برای من ایجاد کند تا بتوانم در کنگره خدمت‌گزار خوبی باشم.

نگارش متن: مسافر رمضان
عکاس: مسافر رضا
تنظیم وارسال: مسافر رمضان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .