English Version
English

ظرفیت ذره ذره شکل می‌گیرد

ظرفیت ذره ذره شکل می‌گیرد

‌دوازدهمین جلسه از دوره یازدهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره۶۰، نمایندگی دکتر علیرضا (مبارکه)، به استادی مسافر محمدرضا، نگهبانی مسافر حمید و دبیری مسافر جواد با دستور جلسه  «ظرفیت و مسئولیت ( قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه ) »  در روز پنج‌شنبه 30 فروردین ‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمدرضا هستم یک مسافر خیلی خوشحالم و سپاسگزار خداوند هستم که در این جایگاه قرار گرفتم تا از شما دوستان آموزش بگیرم و خدمت کنم. درمورد دستور جلسه که خیلی زیبا است در مورد ظرفیت و مسئولیت که من خیلی در زندگی دنبالش بودم و در این مورد می‌توان ساعت‌ها وروزها صحبت کرد. من قبل از آمدن به کنگره نمی‌توانستم حتی یک کلمه درموردش صحبت کنم چرا که ظرفیت نداشتم و ظرف من خیلی کوچک بود شاید به اندازه یک استکان یا حتی کمتر بود.

امروز متوجه شدم که ظرفیت ذره ذره شکل می‌گیرد و چیزی نیست که یک دفعه صورت بگیرد در طول زمان یک اتفاقی در‌درون انسان بیفتد تا بتواند در مورد مشکلات درست فکر کند. در گذشته اگر با مشکلی رو به رو می‌شدم به قول آقای مهندس مثل سخره‌گلی درهم فرو می‌ریختم ویک مشکل را دها یا صدها مشکل می‌کردم چرا که آگاهی و شناخت نداشتم شاید هم ظرف من کوچک بود بخاطر این نمی‌توانستم مشکل را حل کنم.

با ورود به کنگره یکسری اطلاعات، آگاهی وآموزش کسب کردم. یک سفر اولی تمام ظرفیتش را باید بگذارد برای درمان اعتیاد‌ش و برای مشکلات  بعد از رهایی برنامه ریزی کند؛ باید هدف اول آن رهايي باشد و مثل قبله که صراط مستقیم است و همه به سمت قبله می‌ایستند و نماز می‌خوانند. وقتی اعتیاد به مواد مخدر و سیگار درمان شد آن موقع یک آدم معمولی شدم و فهمیدم که چیزی بلد نیستم. 

برای یک مسافر خیلی سخت است که با اعتیاد بجنگد و شاید درمانش از سرطان ودیگر بیماری‌ها هم سخت‌تر باشد چون سرطان را می‌توان دید و شناخت ولی اعتیاد را بیرون از کنگره هنوز کسی نشناخته است. همسفران این را بخوبی درک می‌کنند وشناخته‌اند که مسافر با چه بیماری می‌جنگد. بیرون از کنگره یک مصرف کننده را با هزار پسوند می‌شناسند ولی با ورود به کنگره تبدیل می‌شود به یک انسان توانمند که کمک می‌کند تا یک مصرف کننده دیگر هم درمان شود. تا آن ظرفی که پر از منیت، غرور ، تکبر، خشم و کینه است را بتوانم درمان کند.

تایپ: مسافر بهرام
عکس: مسافر ابراهیم
تنظیم و ارسال: مسافر مهدی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .