English Version
English

از دست دادن انگیزه با نپرداختن تعهد مالی

از دست دادن انگیزه با نپرداختن تعهد مالی

در ابتدا خداوند را شاکرم که امسال هم به من این اجازه را داد تا خدمت سرداری را تجربه کنم. کنگره ۶۰ روزبه‌روز شعاع اضافه می‌کند و افراد بسیاری برای درمان اعتیاد در کنگره پذیرش می‌شوند تا جایی که بعضی از شعب به دلیل کمبود ظرفیت این معذوریت برایشان به وجود می‌آید که دیگر نتوانند افراد جدید را پذیرش کنند و شعب دیگر را به افراد معرفی می‌کنند.
در واقع چه چیزی باعث شده تا کنگره در مسیر گسترش اهداف و در پرتوی آن گسترش شعب و جمعیت قرار بگیرد؟ به اعتقاد من هیچ چیزی به جز آموزش جهان‌بینی نمی‌تواند انسان‌ها را در یک مسیر تعیین شده قرار دهد. در سی‌دی «شناور» استاد امین‌ می‌گویند: «در میان همسفران و مسافران تفاوتی وجود ندارد تنها تفاوت در مصرف مواد مخدر است؛ هر دو تخریب‌ دارند و حالشان بد است، به مرور زمان به واسطه‌ آموزش جهان‌بینی دیدگاه مسافران و همسفران نسبت به خود و جهان پیرامون تغییر جهت پیدا می‌کند و  کم‌کم حس‌های آن‌ها باز و از طرفی ظرف وجودیشان‌ هم بزرگ‌تر می‌شود.»
افراد به واسطه‌ اعتیاد خود وارد کنگره۶۰ می‌شوند و به صورت رایگان سفر خود را آغاز می‌کنند. در طول سفر افراد زیادی به او خدمت می‌کنند از جمله راهنمای‌ تازه‌واردین، راهنما، مرزبانان و افراد بسیار دیگری، هم‌چنین در مکانی بسیار امن با تجهیزات کامل قرار می‌گیرند، شعب در تابستان خنک و در زمستان گرم هستند. اگر فرد به درستی سفر کند و فرمانبردار راهنما باشد در انتهای سفر خود نه تنها به رهایی از دام اعتیاد می‌رسد؛ بلکه برای تمام افراد در شعبه خود قابل احترام است و همگی مایل هستند که در جشن رهایی او شرکت کنند. در کنگره ۶۰ لژیون مالی به نام «لژیون سردار» وجود دارد.

هر سال جشن گلریزان به دستور جناب مهندس در یک روز مشخص برگزار می‌شود و با توجه به افزایش دانایی و ظرفیت مالی هر فرد در این جشن باشکوه شرکت می‌کند؛ حتی افرادی که مدت کوتاهی از سفرشان در کنگره می‌گذرد تمایل دارند در این جشن شرکت کنند؛ زیرا بسیاری از آن‌ها با هزینه‌های سرسام‌آور کمپ‌ها آشنایی دارند و تا قبل از ورودشان به کنگره هزینه‌های بسیاری برای ترک متقبل شده‌اند. هر کدام از اعضا با توجه به شرایط و ظرفیت مالی خود می‌توانند جایگاه سرداری، دنوری‌ و یا پهلوانی را تجربه کنند و باید خود را متعهد بدانند در قبال مسئولیتی که به عهده گرفته‌اند. اگر مسئولیت خود را که شامل پرداختی‌های به موقع است، به‌درستی و در زمان تعیین شده انجام دهند، انرژی لازم و حال خوش را به خوبی تجربه می‌کنند؛ اما اگر فردی ظرفیت مالی خود را نادیده گرفته و تحت تأثیر جو جشن گلریزان مسئولیت یکی از جایگاه‌های خدمتی لژیون سردار را به عهده بگیرد و در ادامه نتواند نسبت به تعهد خود پاسخگو باشد در نهایت قبله‌ خود را گم می‌کند؛ یعنی همان هدف و انگیزه‌ خود را از دست می‌دهد، در حاشیه‌ها قرار می‌گیرد و مدام به دنبال بهانه‌جویی و نق زدن می‌باشد که بخواهد کوتاهی خود را نسبت به وظیفه‌اش برای دیگران توجیه کند و هرگز آن انرژی لازم و حال خوش را تجربه نخواهد کرد. در پایان امیدوارم که تمامی اعضای لژیون سردار نسبت به تعهد پرداختی‌های خود مسئولیت‌پذیر باشند.

به قلم: همسفر زهرا راهنمای لژیون پانزدهم
ویراستار و ارسال: همسفر مهسا رهجوی همسفر اکرم راهنمای لژیون یازدهم
رابط خبری: همسفر زهرا راهنمای تازه‌واردین
همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .